Keepass database op Onedrive, kpass synct niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesdegr
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb keepass2 op de desktop. Het databasebestand staat op onedrive.
Als ik op de pc een wachtwoord van iets in keepass wijzig en op sla dan zie ik die wijziging niet terug als ik hetzelfde onedrive bestand aanklik op mijn mobiel en open met kpass.

Hoe kan zo iets? Werkt mijn kpass app op mobiel niet samen met keepass2 op de pc?

Ik zie dus wel van alles, alleen de wijziging zoals hierboven genoemd is niet verwerkt, het voorgaande wachtwoord staat eer nog.

Heb ik de verkeerde app op mijn mobiel?

ben benieuwd.

mvg CdeGroot :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
ceesdegr schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:00:
Ik heb keepass2 op de desktop. Het databasebestand staat op onedrive.
Als ik op de pc een wachtwoord van iets in keepass wijzig en op sla dan zie ik die wijziging niet terug als ik hetzelfde onedrive bestand aanklik op mijn mobiel en open met kpass.

Hoe kan zo iets? Werkt mijn kpass app op mobiel niet samen met keepass2 op de pc?

Ik zie dus wel van alles, alleen de wijziging zoals hierboven genoemd is niet verwerkt, het voorgaande wachtwoord staat eer nog.

Heb ik de verkeerde app op mijn mobiel?

ben benieuwd.

mvg CdeGroot :?
Dan is de file niet gesynct of je opent de verkeerde file op je mobiel. Controleer de filenaam en save datum op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@ceesdegr ik heb (ietwat vertraagd) je vraag losgeweekt van keepass database op dropbox en keyfile op device raadzaam ? en er een eigen topic van gemaakt.

En inderdaad, synct die kpass app wel continu?

Omweg: elke keer als je een wijziging doorvoert de filename veranderen. Dan pakt de app zeker de wijzigingen op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik had vroeger Keepass op Dropbox.
Ook dit gaf van tijd tot tijd sync problemen, zeker wel desktop vs mobiel.
Daarom ben ik overgestapt op een online password manager: Bitwarden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb keepass op 5 devices. Ze gebruiken allemaal dezelfde file die op mijn Nextcloud staat. Syncen gaat dus met webdav.

Er zijn echter meerdere apps voor zowel laptop als telefoon. Ik gebruik op android Keepass2Android. Bij openen plaatst de app een kopie van de huidige versie in Nextcloud een tijdelijk bestand op mijn telefoon. Bij een wijziging op mijn telefoon wordt die op de server ook bijgewerkt. Bij ontgrendelen vergelijkt Keepass2Android naar mijn weten de 2 versies. Heeft de versie op Nextcloud wijzigingen, dan worden die gewijzigde entries ook weer gedownload.
De doodenkele keer dat ik via mijn pc update en dit niet snel in mijn telefoon geupdated wordt, ververs ik even. ik krijg dan ook de melding dat er een gewijzigde versie is met de vraag of ik ze wil mergen.

Maar er is geen magische push vanuit nextcloud naar de keepass-apps. Het is in de basis niets meer dan een bestand dat via webdav te benaderen is. Dus dan is het een kwestie van de juiste progjes en instellingen gebruiken.

https://keepass.info/help/v2/sync.html bevat veel nuttige ik info.
Zelf gebruik ik op mijn Linux laptops keepassXC en heb ik mijn Nextcloud map gemount.
In 6 jaar tijd geen problemen gehad (al is dat maar N=1) en ik weiger dit bij een andere partij te stallen.

[ Voor 2% gewijzigd door cat_byte op 04-12-2024 16:00 . Reden: leesbaarheid en typo ]