Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
8 meg ram en 2 meg flashrom
de m100 heeft 2 meg ram en het OS zit in niet flashable rom geheugen.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Op vrijdag 14 september 2001 11:54 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Beter een papieren PDA van 12,50
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
of een 'gewone' IIIOp vrijdag 14 september 2001 11:26 schreef Acolyte57 het volgende:
Beter de IIIxe. Flashable rom
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Met een Palm V8 vind ik mezelf al een vrij luxe aso als ik daarmee in collegezalen zit te spelen....Op zondag 16 september 2001 01:23 schreef super_vegeta het volgende:
had toch gewoon een m505 die is veel mooier
spreek uit ervaring
maar met een M505 ben je wel een ontzettende zak
Verwijderd
Dus nee, je kan een m100 niet flashen (nogmaals
Verbazend, maar dit kwam ik vandaag op Palmclub tegen. *zucht* eerste teken van de apocalypseOp donderdag 13 september 2001 22:19 schreef ShereKahn het volgende:
Ik heb dus net ff zoon ding gehaald. Nou vroeg ik me af of je er ook een nederlands OS voor kan kijgen
http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=16090320010909142132&prodID=28998
Tsjah met die M100 kan je zo bar weinig (4 mb) dat je net zo goed een "analoge" versie kan kopen.Op vrijdag 14 september 2001 12:18 schreef Acolyte57 het volgende:
[..]
Ik ben nu al een aantal weken in het bezit van de M100 (ik kon nota bene kiezen tussen een M100 of IIIc (omdat die zo goedkoop was bla bla).
Ik vond die IIIc pas een lelijk ding!! vet lomp apparaat, als ik daarmee in het OV een eBookje ga lezen gaan mensen idd maf kijken.
Die M100 is (in combinatie met een ander kleurtje) echt veel beter in design.
Dat het schermpje wat 'kleiner' is komt omdat dat gewoon onderdeel is van het design!
Een vrachtwagen en een VW kevertje zit toch ook verschil in vooruit, maar niemand die daar over klaagt
Verder is 2MB echt gewoon genoeg. (En al vind je van niet omdat je perse 100 spelletjes en filmpjes er op moet hebben die je verder nooit gebruikt dan kan je voor 150,- 8mb er in zetten, en dan is je m100 nog veel goedkoper dan een M105).
Ik heb er nu aantal spelletjes op en nog extra software als afterburner en Plucker (AvantGo clone die niet 1 meg inneemt maar 20kb). En nog een berg eBooks en nog gebruik ik maar 1.1mb.
(Hij staat ook bomvol afspraken en memo's).
Ik krijg van de week uit honkong me doorzichtige behuizing van de M100 binnen, dat kan ook niet met de IIIc of Vx van 800piek.
Volgens mij hebben de meeste van jullie die M100 nog nooit in een andere kleur dan zwart gezien, en nog nooit in het echt! want op die plaatjes op het web vond 'k em er ook maar lomp uitzien, maar IRL valt dat echt zwaar mee.
En verder boejen dat die niet flash'able is!
Over 20jr als er ECHT veranderingen in het PalmOS zitten is dat toch voor kleuren schermen etc. en ben je zowiezo wel gedwongen een nieuwe aan te schaffen.
nuff said.
Verwijderd
LOLOp zaterdag 22 september 2001 19:09 schreef Wimo. het volgende:
Ik zit erover te denken om er ook 1 te halen.. is het trouwens mogelijk om via een emulator gameboy spellen te spelen op zo'n ding??Of is dat niet aan te raden met die miezerige 2mb..
Verwijderd
tuurlijk joh! meerdere zelfs! alleen Liberty is de bekendste en de beste...Op zaterdag 22 september 2001 19:58 schreef thefirstikke het volgende:
Volgensmij is er wèl een gameboy emulator voor de palm hoor....
some1else zit maar wat te blaaaten
Met 2mb kun je er niet veel op kwijt, maar goed, meer dan 1 leuk spelletje hoeft op zich ook nietOp zaterdag 22 september 2001 19:09 schreef Wimo. het volgende:
Ik zit erover te denken om er ook 1 te halen.. is het trouwens mogelijk om via een emulator gameboy spellen te spelen op zo'n ding??Of is dat niet aan te raden met die miezerige 2mb..
Je moet echter waarschijnlijk wel je processor overklokken (Afterburner en dergelijke progs), want anders speelt het wel errug langzaam.
Ik denk dat je echter met een Visor Platinum (die ene met die 30mhz (ofzo) proc) daar niet zoveel problemen meer mee hebt.
Je zou echter nog minder problemen hebben als je gewoon een Gameboy kocht
Verwijderd
Geef mij dan toch maar de m105 hoor, maar favoriet blijft Palm Vx
Verwijderd
dat is volgens mij niet waar hoor. een m105 heeft dacht ik een 16 mhz processor, net als de m100Op zondag 23 september 2001 15:25 schreef SICdude het volgende:
m105 heeft processor van 33Mhz, de m100 heeft een 16MHz processor.
Geef mij dan toch maar de m105 hoor, maar favoriet blijft Palm Vx
heel mooi, maar waar kan je dat doen, cq laten doen?????Op zaterdag 22 september 2001 09:27 schreef CT het volgende:
Verder is 2MB echt gewoon genoeg. (En al vind je van niet omdat je perse 100 spelletjes en filmpjes er op moet hebben die je verder nooit gebruikt dan kan je voor 150,- 8mb er in zetten, en dan is je m100 nog veel goedkoper dan een M105).
ik heb nl een m100, een fijn dingetje, maar idd weinig geheugen...
Palmrepair doet mem upgrades, maar ik weet niet zeker voor hoeveel en of ze het ook bij M10x's doen.Op zondag 23 september 2001 21:50 schreef Reley het volgende:
heel mooi, maar waar kan je dat doen, cq laten doen?????
ik heb nl een m100, een fijn dingetje, maar idd weinig geheugen...
http://www.sfinx.demon.nl/palm
en ik ben ook van plan men m100 ff te laten upgraden naar 8mbtjes.. toch gewoon wat lekkerder, avantgo neemt heel wat ruimte in, net als een of twee ebooks. dan zit ik alweer vol, dus die 8mb kan ik echt wel gebruiken.
en die frontjes.. is gewoon fun
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Sorry, je hebt gelijk inderdaad. Het spijt meOp zaterdag 22 september 2001 20:08 schreef robgee het volgende:
[..]
tuurlijk joh! meerdere zelfs! alleen Liberty is de bekendste en de beste...
some1else zit maar wat te blaaaten
Verwijderd
en ik bedoelde het niet zo
alleen deze smiley
Verwijderd
Op maandag 24 september 2001 18:24 schreef robgee het volgende:
lol! no offence taken
en ik bedoelde het niet zohoor...
alleen deze smileyziet er wel strak uit
GameboyEmu schijnt ook wel goed te zijn, maar het gebruik is voor eigen risico. Klinkt me eng in de oren
hehe, idd of je Palm daarmee doorfikt ofzoOp maandag 24 september 2001 18:34 schreef some1else het volgende:
[..]
![]()
GameboyEmu schijnt ook wel goed te zijn, maar het gebruik is voor eigen risico. Klinkt me eng in de oren
Verwijderd
Op maandag 24 september 2001 18:39 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
hehe, idd of je Palm daarmee doorfikt ofzo
Verwijderd
ik zou me daar iig niet zoveel zorgen over maken
HUH? Ik heb nog nooit gehoord van een Palm proc die doorfikt door OC'n. Ze worden eerst zodanig onstabiel dat ze niet draaien, en je de OC hack uit moet zetten, dus dat heb je dan wel heel goed gedaanOp dinsdag 25 september 2001 15:41 schreef some1else het volgende:
m'n eerste Vx was toch al doorgefikt, iets te overmoedig OC'ed
. Voor mij dus zeker geen GameboyEmu
Verwijderd
Ja dat klopt inderdaad. Maar je moet toch een beetje oppassen met een apparaatje van 1000+ piek...Op dinsdag 25 september 2001 17:50 schreef robgee het volgende:
alles wat je doet met een palm wat niet standaard in PalmOS aanwezig is, is voor eigen risico toch?
ik zou me daar iig niet zoveel zorgen over maken
Verwijderd
Je kan ook overdrijven met het overklokken en ja, dan brandt ie toch echt door. Het is overigens niet alleen softwarematig OC-ed, maar ook hardwarematig. Was niet zo slim achterafOp woensdag 26 september 2001 03:31 schreef Acolyte57 het volgende:
[..]
HUH? Ik heb nog nooit gehoord van een Palm proc die doorfikt door OC'n. Ze worden eerst zodanig onstabiel dat ze niet draaien, en je de OC hack uit moet zetten, dus dat heb je dan wel heel goed gedaan
Verwijderd
Geheugen is wat aan de krappe kant, maar op dit moment heb ik een aantal games erop staan (Simcity, Ackeron Dark Sun en wat kleinere games), een hoofdstuk van Lord Of The Rings en wat andere programma's. Nog ruim 500 kb vrij.
Je moet wat creatiever zijn met je geheugen, maar de M100 is een prima instappalm.
Kijk misschien eens naar tweedehands M105's, die zijn meestal voor 300-350 piek te koop, is misschien een betere optie dan een nieuwe M100.
Voor Fl 175,- heb ik er geen moment spijt van gehad.
Verwijderd
alleen die in de m105 draait op 20 MHz ipv op 16 MHz.
Ik heb het even opgezocht bij Motorola, en ze worden
idd in deze twee snelheden geproduceerd.
Vraag: kan je de m100 gewoon overklokken zonder problemen?
(bijvoorbeeld met afterburner)
Wordt 'ie dan niet te warm ofzo
een gefrituurde palm heb ik geen trek in
Tjah, zoals ik hierboven zei, als je hem softwarematig OC'd dan word ie onstabiel voordat ie uberhaupt er mee stopt. Ik heb er iig nog nooit problemen van ondervonden, en ik draai m'n V8 vrijwel permanent (alleen de launcher en de default staan normaal, anders hotsynct/beamt ie niet goed) op 29mhz.Op woensdag 26 september 2001 15:28 schreef robgee het volgende:
Vraag: kan je de m100 gewoon overklokken zonder problemen?
(bijvoorbeeld met afterburner)
Wordt 'ie dan niet te warm ofzo
een gefrituurde palm heb ik geen trek in