• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Ik heb dus net ff zoon ding gehaald. Nou vroeg ik me af of je er ook een nederlands OS voor kan kijgen

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nee

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Godzijdank niet :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 21:27
je had beter de M105 kunnen halen, niet eens zoveel duurder terwijl die toch beter is.

8 meg ram en 2 meg flashrom

de m100 heeft 2 meg ram en het OS zit in niet flashable rom geheugen.

• Acolyte57

Acolyte57

Beter de IIIxe. Flashable rom :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Beter een papieren PDA van 12,50

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Engels is toch veel fijner :)

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 14 september 2001 11:54 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Beter een papieren PDA van 12,50
|:(

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ach, ik wou gewoon zoon dingetje hebben, en de palm m105 is wel een stuk duurder! ik heb deze voor 300 piek, m105 komt al gouw tegen de 500 piekies an!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Aaargh!
  • Laatst online: 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 14 september 2001 11:26 schreef Acolyte57 het volgende:
Beter de IIIxe. Flashable rom :)
of een 'gewone' III :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

had toch gewoon een m505 die is veel mooier :9~

spreek uit ervaring >:)

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 16 september 2001 01:23 schreef super_vegeta het volgende:
had toch gewoon een m505 die is veel mooier :9~
spreek uit ervaring >:)
Met een Palm V8 vind ik mezelf al een vrij luxe aso als ik daarmee in collegezalen zit te spelen....
maar met een M505 ben je wel een ontzettende zak :)

Verwijderd

Die jongen vraagt of hij ze palm kan flashen.. niet welke palm julie hebben en of ie beter is..

Dus nee, je kan een m100 niet flashen (nogmaals :)).

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 13 september 2001 22:19 schreef ShereKahn het volgende:
Ik heb dus net ff zoon ding gehaald. Nou vroeg ik me af of je er ook een nederlands OS voor kan kijgen
Verbazend, maar dit kwam ik vandaag op Palmclub tegen. *zucht* eerste teken van de apocalypse ;)

http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=16090320010909142132&prodID=28998

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 14 september 2001 12:18 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

|:(
Tsjah met die M100 kan je zo bar weinig (4 mb) dat je net zo goed een "analoge" versie kan kopen.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het is hoogtijd om jullie is wat over de M100 te vertellen :)

Ik ben nu al een aantal weken in het bezit van de M100 (ik kon nota bene kiezen tussen een M100 of IIIc (omdat die zo goedkoop was bla bla).
Ik vond die IIIc pas een lelijk ding!! vet lomp apparaat, als ik daarmee in het OV een eBookje ga lezen gaan mensen idd maf kijken.
Die M100 is (in combinatie met een ander kleurtje) echt veel beter in design.
Dat het schermpje wat 'kleiner' is komt omdat dat gewoon onderdeel is van het design!

Een vrachtwagen en een VW kevertje zit toch ook verschil in vooruit, maar niemand die daar over klaagt (8>

Verder is 2MB echt gewoon genoeg. (En al vind je van niet omdat je perse 100 spelletjes en filmpjes er op moet hebben die je verder nooit gebruikt dan kan je voor 150,- 8mb er in zetten, en dan is je m100 nog veel goedkoper dan een M105).
Ik heb er nu aantal spelletjes op en nog extra software als afterburner en Plucker (AvantGo clone die niet 1 meg inneemt maar 20kb). En nog een berg eBooks en nog gebruik ik maar 1.1mb.
(Hij staat ook bomvol afspraken en memo's).

Ik krijg van de week uit honkong me doorzichtige behuizing van de M100 binnen, dat kan ook niet met de IIIc of Vx van 800piek.

Volgens mij hebben de meeste van jullie die M100 nog nooit in een andere kleur dan zwart gezien, en nog nooit in het echt! want op die plaatjes op het web vond 'k em er ook maar lomp uitzien, maar IRL valt dat echt zwaar mee.

En verder boejen dat die niet flash'able is!
Over 20jr als er ECHT veranderingen in het PalmOS zitten is dat toch voor kleuren schermen etc. en ben je zowiezo wel gedwongen een nieuwe aan te schaffen.

nuff said.

• Acolyte57

Acolyte57

*shrug* Jij bent duidelijk wel van de Nokia-met-verwisselbare-frontjes generatie. Wij zijn wat volwassener >:) ;)

• Wimo.
  • Laatst online: 11:40

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zit erover te denken om er ook 1 te halen.. is het trouwens mogelijk om via een emulator gameboy spellen te spelen op zo'n ding?? :) Of is dat niet aan te raden met die miezerige 2mb..

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:09 schreef Wimo. het volgende:
Ik zit erover te denken om er ook 1 te halen.. is het trouwens mogelijk om via een emulator gameboy spellen te spelen op zo'n ding?? :) Of is dat niet aan te raden met die miezerige 2mb..
LOL :), nee dat is niet mogelijk. En als het al mogelijk was, dan zou je inderdaad héél veel geheugen kwijt zijn. Er zijn btw meer dan genoeg games voor de Palm, dus je zal nix te klagen hebben wat dat betreft. (zie ook http://software.palm.com)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Volgensmij is er wèl een gameboy emulator voor de palm hoor....

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:58 schreef thefirstikke het volgende:
Volgensmij is er wèl een gameboy emulator voor de palm hoor....
tuurlijk joh! meerdere zelfs! alleen Liberty is de bekendste en de beste...

some1else zit maar wat te blaaaten :r

Verwijderd

sorry dubbelpost.

om toch maar ff wat nuttigs te zeggen:

als je goed zoekt op internet zijn er ECHT heel veel goeie programma's te vinden voor je palm!!! zoek bijvoorbeeld met Google en kijk eens bij hele hoge paginanummers van je gevonden sites...

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Uhmz.. hij is er dus wel :? Ik heb al wel een aantal roms en die zijn meestal rond de 3/400 kb dus dat is wel te doen.. maar toch beter 8mb :)

• Acolyte57

Acolyte57

Op zaterdag 22 september 2001 19:09 schreef Wimo. het volgende:
Met 2mb kun je er niet veel op kwijt, maar goed, meer dan 1 leuk spelletje hoeft op zich ook niet :). Liberty en Palmboy zijn de 2 bekendste. Palmboy is freeware, Liberty is betalen.

Je moet echter waarschijnlijk wel je processor overklokken (Afterburner en dergelijke progs), want anders speelt het wel errug langzaam.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ok.. en dat is altijd een probleem ? Dus ook als ik een vX ofzo haal moet ik nog overklokken?

• Acolyte57

Acolyte57

Jep. Ik heb een Vx, en moet overklokken.

Ik denk dat je echter met een Visor Platinum (die ene met die 30mhz (ofzo) proc) daar niet zoveel problemen meer mee hebt.

Je zou echter nog minder problemen hebben als je gewoon een Gameboy kocht :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Das niet stoer :P

Verwijderd

m105 heeft processor van 33Mhz, de m100 heeft een 16MHz processor.
Geef mij dan toch maar de m105 hoor, maar favoriet blijft Palm Vx :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 15:25 schreef SICdude het volgende:
m105 heeft processor van 33Mhz, de m100 heeft een 16MHz processor.
Geef mij dan toch maar de m105 hoor, maar favoriet blijft Palm Vx :)
dat is volgens mij niet waar hoor. een m105 heeft dacht ik een 16 mhz processor, net als de m100

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 12:57

Reley

Zoom Zoom

Op zaterdag 22 september 2001 09:27 schreef CT het volgende:
Verder is 2MB echt gewoon genoeg. (En al vind je van niet omdat je perse 100 spelletjes en filmpjes er op moet hebben die je verder nooit gebruikt dan kan je voor 150,- 8mb er in zetten, en dan is je m100 nog veel goedkoper dan een M105).
heel mooi, maar waar kan je dat doen, cq laten doen?????
ik heb nl een m100, een fijn dingetje, maar idd weinig geheugen...

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 23 september 2001 21:50 schreef Reley het volgende:
heel mooi, maar waar kan je dat doen, cq laten doen?????
ik heb nl een m100, een fijn dingetje, maar idd weinig geheugen...
Palmrepair doet mem upgrades, maar ik weet niet zeker voor hoeveel en of ze het ook bij M10x's doen.
http://www.sfinx.demon.nl/palm

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 12:22

Wiebbe

<none />

het is de nieuwe palm m125 die op 33 mhz tjes draait.
en ik ben ook van plan men m100 ff te laten upgraden naar 8mbtjes.. toch gewoon wat lekkerder, avantgo neemt heel wat ruimte in, net als een of twee ebooks. dan zit ik alweer vol, dus die 8mb kan ik echt wel gebruiken.
en die frontjes.. is gewoon fun :) heb ipv een zwarte een blauwe, staat gewoon vroolijker :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 20:08 schreef robgee het volgende:

[..]

tuurlijk joh! meerdere zelfs! alleen Liberty is de bekendste en de beste...

some1else zit maar wat te blaaaten :r
Sorry, je hebt gelijk inderdaad. Het spijt me :'(

Verwijderd

lol! no offence taken ;)

en ik bedoelde het niet zo :( hoor...
alleen deze smiley :r ziet er wel strak uit 8-)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 18:24 schreef robgee het volgende:
lol! no offence taken ;)

en ik bedoelde het niet zo :( hoor...
alleen deze smiley :r ziet er wel strak uit 8-)
(8>

GameboyEmu schijnt ook wel goed te zijn, maar het gebruik is voor eigen risico. Klinkt me eng in de oren :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 18:34 schreef some1else het volgende:

[..]

(8>

GameboyEmu schijnt ook wel goed te zijn, maar het gebruik is voor eigen risico. Klinkt me eng in de oren :)
hehe, idd of je Palm daarmee doorfikt ofzo }:O

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 18:39 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

hehe, idd of je Palm daarmee doorfikt ofzo }:O
:) m'n eerste Vx was toch al doorgefikt, iets te overmoedig OC'ed :(. Voor mij dus zeker geen GameboyEmu >:)

Verwijderd

alles wat je doet met een palm wat niet standaard in PalmOS aanwezig is, is voor eigen risico toch?

ik zou me daar iig niet zoveel zorgen over maken ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 25 september 2001 15:41 schreef some1else het volgende:
:) m'n eerste Vx was toch al doorgefikt, iets te overmoedig OC'ed :(. Voor mij dus zeker geen GameboyEmu >:)
HUH? Ik heb nog nooit gehoord van een Palm proc die doorfikt door OC'n. Ze worden eerst zodanig onstabiel dat ze niet draaien, en je de OC hack uit moet zetten, dus dat heb je dan wel heel goed gedaan :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:50 schreef robgee het volgende:
alles wat je doet met een palm wat niet standaard in PalmOS aanwezig is, is voor eigen risico toch?

ik zou me daar iig niet zoveel zorgen over maken ;)
Ja dat klopt inderdaad. Maar je moet toch een beetje oppassen met een apparaatje van 1000+ piek... :)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 03:31 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

HUH? Ik heb nog nooit gehoord van een Palm proc die doorfikt door OC'n. Ze worden eerst zodanig onstabiel dat ze niet draaien, en je de OC hack uit moet zetten, dus dat heb je dan wel heel goed gedaan :)
Je kan ook overdrijven met het overklokken en ja, dan brandt ie toch echt door. Het is overigens niet alleen softwarematig OC-ed, maar ook hardwarematig. Was niet zo slim achteraf :). Volgens Palm was het inderdaad een knappe prestatie, hun is het nooit gelukt :P

Verwijderd

Gebruik hier ook al een aantal maanden een M100. Tweedehands aangeschaft voor Fl 175,-.

Geheugen is wat aan de krappe kant, maar op dit moment heb ik een aantal games erop staan (Simcity, Ackeron Dark Sun en wat kleinere games), een hoofdstuk van Lord Of The Rings en wat andere programma's. Nog ruim 500 kb vrij.

Je moet wat creatiever zijn met je geheugen, maar de M100 is een prima instappalm.

Kijk misschien eens naar tweedehands M105's, die zijn meestal voor 300-350 piek te koop, is misschien een betere optie dan een nieuwe M100.

Voor Fl 175,- heb ik er geen moment spijt van gehad.

Verwijderd

in de m100 zit dezelfde processor als in de m105,
alleen die in de m105 draait op 20 MHz ipv op 16 MHz.

Ik heb het even opgezocht bij Motorola, en ze worden
idd in deze twee snelheden geproduceerd.

Vraag: kan je de m100 gewoon overklokken zonder problemen?
(bijvoorbeeld met afterburner)

Wordt 'ie dan niet te warm ofzo :?
een gefrituurde palm heb ik geen trek in ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 26 september 2001 15:28 schreef robgee het volgende:
Vraag: kan je de m100 gewoon overklokken zonder problemen?
(bijvoorbeeld met afterburner)
Wordt 'ie dan niet te warm ofzo :?
een gefrituurde palm heb ik geen trek in ;)
Tjah, zoals ik hierboven zei, als je hem softwarematig OC'd dan word ie onstabiel voordat ie uberhaupt er mee stopt. Ik heb er iig nog nooit problemen van ondervonden, en ik draai m'n V8 vrijwel permanent (alleen de launcher en de default staan normaal, anders hotsynct/beamt ie niet goed) op 29mhz.

Pagina: 1