Hue Wall switch module dubbele schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwearyGringo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-04 20:04
Na een middagje stoeien met wall switch modules heb ik het overgroot deel werkend gekregen. Op de Homey Pro zijn ze trouwens niet toe te voegen zonder hue bridge (inmiddels gekocht, maar verder niet te bedienen vanuit Homey).
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de dubbele schakelaars niet reageren. Alle draden afgedopt met lasklem en wall switch aangesloten zoals op de foto.

Wat gaat hier verkeerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs96XtoZoQUFrG3yUCvYvpg5KA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DKgf8YdvdHBJ7KU7XmJsLQS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik neem aan dat je de draden hebt doorverbonden en niet enkel hebt afgedopt. Zoals je nu de draden erin hebt gedaan, zaten zo ook de elektra kabels erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwearyGringo
Doorverbonden met een lasklem. De lampen werken maar de schakelaar niet.
Elektrakabels zaten ook zo. 1x fase in 2 en schakeldraad in 4 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je al gemeten of de schakelaar aan/uit daadwerkelijk de aansluitingen die je nu gebruikt doorverbindt?
En heb je de module correct ingesteld (pulsdrukker of gewone schakelaar)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet niet of het uitmaakt, maar als ik de handleiding er bij pak voor een dubbele schakelaar, dan zijn daar de lichte draden bij elkaar, en de donkere draden afzonderlijk. Zoals jij het nu aangesloten hebt is dat precies andersom. Zie https://www.assets.signif...719514318045-322263906152 figuur 11.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Dat zou mijn gok ook zijn. Kunnen die twee gele draden bij elkaar is de vraag. Even omdraaien en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwearyGringo
Net geprobeerd of omdraaien verschil maakt, maar helaas. Op een enkele schakelaar reageert de switch wel. Alle dubbele schakelaars weigeren op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb de wall switch modules besteld maar nog niet in ontvangst. Maar was ergens tegengekomen dat je bij dubbele eerste de ene moet aansluiten en moet koppelen, en een tijdje daarna pas de andere erbij moet pakken. Anders snapt de switch het niet blijkbaar.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
SwearyGringo schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:51:
Net geprobeerd of omdraaien verschil maakt, maar helaas. Op een enkele schakelaar reageert de switch wel. Alle dubbele schakelaars weigeren op de een of andere manier.
Heb je ze ook als dubbele schakelaar toegevoegd in de Hue app?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Heb je al advies gevraagd aan de Hue klantenservice? Als je de schakelaar correct als dubbele schakelaar in de app hebt ingesteld dan zou dit gewoon moeten werken, en als je één schakelaar wel werkend hebt dan ligt dat niet zomaar aan de module lijkt mij. Ik vraag me (nog steeds) af of de fysieke schakelaar niet twee geheel gescheiden kanten nodig heeft, maar dat zou niet zo hoeven zijn. Vandaar dat ik me afvraag wat de klantenservice hierover zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwearyGringo
guysp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:30:
Ik heb de wall switch modules besteld maar nog niet in ontvangst. Maar was ergens tegengekomen dat je bij dubbele eerste de ene moet aansluiten en moet koppelen, en een tijdje daarna pas de andere erbij moet pakken. Anders snapt de switch het niet blijkbaar.
Dankjewel, dit was voor mij de oplossing. Ik merk dat het toevoegen van wall switches sowieso wat stroef verloopt. Momenteel werkt alles perfect.
Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:01:
Heb je al advies gevraagd aan de Hue klantenservice? Als je de schakelaar correct als dubbele schakelaar in de app hebt ingesteld dan zou dit gewoon moeten werken, en als je één schakelaar wel werkend hebt dan ligt dat niet zomaar aan de module lijkt mij. Ik vraag me (nog steeds) af of de fysieke schakelaar niet twee geheel gescheiden kanten nodig heeft, maar dat zou niet zo hoeven zijn. Vandaar dat ik me afvraag wat de klantenservice hierover zegt.
De geheel gescheiden kanten zijn niet nodig.enkel het (niet) sluiten van het circuit zet een actie in gang.

[ Voor 39% gewijzigd door SwearyGringo op 06-04-2025 20:04 ]

Pagina: 1