Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze gaat er alle daagse werkzaamheden op uitvoeren, word/Exel, wat powerpoint, en ze wil samen met mij gaan gamen via Steam, Indy games maar ook wat "zwaardere" games, voor haar is low/medium op 1080P met 45/60,fps min voldoende voor nu, wellicht wil ze in de toekomst een betere cpu en losse videokaart
Wat mag het systeem gaan kosten?
875 euro max inclusief scherm , exclusief kosten assemblage en windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou ik heb een opzet gemaakt, zie hier onder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee geen voorkeuren, zie hierboven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
omdat onze PC's beiden in de woonkamer komen te staan willen we dat ze minimaal geluid produceren.
Ga je overklokken?
nee al gaf ze aan dit in de toekomst wel te willen proberen, maar dat zal tegen die tijd met een losse cpu /videokaart zijn. Het zal nooit een echte high end setup worden dus hoop ik dat dit moederbord en de voeding genoeg zijn voor bv een 7000 /9000 serie cpu en losse midrange videokaart mocht ze die dan willen aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met te kijken of de gekozen producten kwalitatief het meest bang voor buck zijn in deze maximale prijsklasse of dat andere onderdelen wellicht verstandiger zijn. Zeker met oog op de jaren erna willen we dat er een goed upgrade path mogelijk is met deze basis
Ze gaat er alle daagse werkzaamheden op uitvoeren, word/Exel, wat powerpoint, en ze wil samen met mij gaan gamen via Steam, Indy games maar ook wat "zwaardere" games, voor haar is low/medium op 1080P met 45/60,fps min voldoende voor nu, wellicht wil ze in de toekomst een betere cpu en losse videokaart
Wat mag het systeem gaan kosten?
875 euro max inclusief scherm , exclusief kosten assemblage en windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou ik heb een opzet gemaakt, zie hier onder
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 8700G Boxed | € 252,99 | € 252,99 |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-S WiFi | € 134,99 | € 134,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 88,85 | € 88,85 |
1 | Monitors | Samsung Odyssey G4 (BG400EU) 25" Zwart | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 26,93 | € 26,93 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-16 | € 66,90 | € 66,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 650W | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Kingston NV3 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
Totaal | € 859,50 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee geen voorkeuren, zie hierboven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
omdat onze PC's beiden in de woonkamer komen te staan willen we dat ze minimaal geluid produceren.
Ga je overklokken?
nee al gaf ze aan dit in de toekomst wel te willen proberen, maar dat zal tegen die tijd met een losse cpu /videokaart zijn. Het zal nooit een echte high end setup worden dus hoop ik dat dit moederbord en de voeding genoeg zijn voor bv een 7000 /9000 serie cpu en losse midrange videokaart mocht ze die dan willen aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met te kijken of de gekozen producten kwalitatief het meest bang voor buck zijn in deze maximale prijsklasse of dat andere onderdelen wellicht verstandiger zijn. Zeker met oog op de jaren erna willen we dat er een goed upgrade path mogelijk is met deze basis
[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 04-12-2024 02:33 . Reden: Spelfouten ]
Liefhebber van Tweakers