Mini PC voor huiskamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 22:07
Ik zoek een goede mini PC die mijn oude normale "grote" huiskamer PC kan vervangen. Sluit hem aan op een nog te kopen 4K oled TV en wil er zo veel als mogelijk mee kunnen doen, gamen niet nodig, maar moet snel zijn en dient makkelijk 4K af te kunnen spelen op minimaal 120 HZ. Ik kijk ook naar een macMini maar denk toch dat dit mij te veel gaat beperken in mogelijkheden vanwege het gesloten apple systeem. Ik zie de Beelink SER9 maar die schijnt toch te haperen bij 4K video. Is het daarom niet beter om te kijken naar mini gaming PC's ? De kast hoeft ook weer niet heel klein te zijn, maar omdat ik een nieuwe TV kast ga bouwen wil ik eigenlijk alles modern en klein houden en mijn oude computer en versterker die nog onder mijn TV in de huiskamer staat de deur uit doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:28
Hier een vrij uitgebreide test over een Beelink met een klasse lagere ingebouwde GPU, ik denk dat de Beelink die jij gevonden hebt overkill is, ik zou me geen zorgen over 4k playback maken hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar de Asus NUCs. 11x11x3.5cm. Overal weg te werken.
bijv. uitvoering: Intel NUC 13 Pro Kit NUC13ANKi3 (EU-stroomkabel)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Nogal bizar dat jij denkt dat een SER9 moeite zou hebben 4K video. Dat ding heeft echt wel een forse hoeveelheid rekenkracht. Veel te duur voor wat jij er mee wil.
Ik heb zelf een SER8 die de helft kost en ben echt verbaasd hoe goed dat ding is.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 22:07
Dank voor de reacties. De vermeende moeite met 4K las ik meen ik ergens; ging over 4k video via youtube (60 hz). Oh en in de marketing vd Beelink 9 stelt men dat deze AI ready is (voor microsoft pilot straks), of is dat onzin ?

[ Voor 33% gewijzigd door Kruit op 04-12-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:28
Kruit schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:17:
Dank voor de reacties. De vermeende moeite met 4K las ik meen ik ergens; ging over 4k video via youtube (60 hz). Oh en in de marketing vd Beelink 9 stelt men dat deze AI ready is (voor microsoft pilot straks), of is dat onzin ?
Ergens iets lezen in een forum is wat anders dan een gedegen test met metingen die ik linkte, of deze 'Mac mini-kloon' met Zen 5 is razendsnel Beelink SER9 met AMD Ryzen AI 9 HX 370 Review die ook antwoord geeft op je tweede vraag.
Pagina: 1