Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Occassioneel gamen. Ik game niet vaak, maar als ik game (singleplayer) wil ik kunnen genieten van alle grafische toeters en bellen. Graphics gaan voor op ultieme FPS. Ik wil het systeem enkele jaren kunnen gebruiken (dus zeker ook nieuwe games). Ik heb voldoende aan 1440p. Ik speel voornamelijk AAA games.
Ik heb de PC niet nodig voor specifiek andere zaken.
Na de reacties in een eerder topic (waar ik overigens goed geholpen werd, waarvoor dank), lijkt een volledig nieuwe PC me zinvol. Ik overweeg te wachten op de RTX50 reeks, maar anderzijds gaan de prijzen (volgens mij) weer significant stijgen. Eerder topic: Upgraden nog mogelijk met enkel GPU?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen "'absoluut" getal in gedachten. Ik wil wel value for money. Ik wil bv. geen 50% meer betalen voor 10% betere resultaten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34GK950F (ultrawide monitor) en klavier / muis worden hergebruikt. Ik recupereer ook nog een klassieke HDD, puur als storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC, zie samenstelling hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU wil ik Nvidia. Geen andere voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het uitzicht van de PC maakt geen verschil voor mij. USB aansluitingen aan de bovenkant van de kast vind ik wel noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande samenstelling zinvol? Is alles "logisch"? Ik zou alles graag ongeveer 4 jaar kunnen gebruiken. Mijn intentie was om alles aan te kopen bij Alternate, al zijn zij op bijna elk item net iets duurder dan op Pricewatch. Anderzijds is Alternate wel een makkelijke "1-shop stop", want ze kunnen het ook ineens assembleren.
Ik overweeg 1TB aan SSD ipv 2TB om de kost iets te drukken.
Occassioneel gamen. Ik game niet vaak, maar als ik game (singleplayer) wil ik kunnen genieten van alle grafische toeters en bellen. Graphics gaan voor op ultieme FPS. Ik wil het systeem enkele jaren kunnen gebruiken (dus zeker ook nieuwe games). Ik heb voldoende aan 1440p. Ik speel voornamelijk AAA games.
Ik heb de PC niet nodig voor specifiek andere zaken.
Na de reacties in een eerder topic (waar ik overigens goed geholpen werd, waarvoor dank), lijkt een volledig nieuwe PC me zinvol. Ik overweeg te wachten op de RTX50 reeks, maar anderzijds gaan de prijzen (volgens mij) weer significant stijgen. Eerder topic: Upgraden nog mogelijk met enkel GPU?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen "'absoluut" getal in gedachten. Ik wil wel value for money. Ik wil bv. geen 50% meer betalen voor 10% betere resultaten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34GK950F (ultrawide monitor) en klavier / muis worden hergebruikt. Ik recupereer ook nog een klassieke HDD, puur als storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC, zie samenstelling hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU wil ik Nvidia. Geen andere voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het uitzicht van de PC maakt geen verschil voor mij. USB aansluitingen aan de bovenkant van de kast vind ik wel noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande samenstelling zinvol? Is alles "logisch"? Ik zou alles graag ongeveer 4 jaar kunnen gebruiken. Mijn intentie was om alles aan te kopen bij Alternate, al zijn zij op bijna elk item net iets duurder dan op Pricewatch. Anderzijds is Alternate wel een makkelijke "1-shop stop", want ze kunnen het ook ineens assembleren.
Ik overweeg 1TB aan SSD ipv 2TB om de kost iets te drukken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G | € 1.109,- | € 1.109,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2300 | € 55,- | € 55,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM) | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 24,99 | € 24,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 103,90 | € 103,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,05 | € 115,05 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 125,03 | € 125,03 |
Totaal | € 2.028,77 |