Advies Windows 11 Pro installeren bij klein bedrijfje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-08 19:12
Ik moet binnenkort een aantal nieuwe computers installeren met Windows 11 Pro.
De computers worden ook voorzien van Office 365.

Ik weet dat Windows 11 eigenlijk alleen wil installeren met een microsoft account.
Deze zijn er op dit moment niet bij dit bedrijfje.
Alle computers hebben een eigen netwerkverbinding naar een patchkast en via een router daar verbinding met het internet. Er draait nu geen server.
In de nieuwe situatie wordt er voor backup en gedeelde mappen wel een Synology geplaatst.

Wat is jullie advies wat voor gebruikersnamen te gebruiken en hoe dit makkelijk te doen?
Ik weet niet of van de huidige e-mailadressen van de medewerkers Microsoft accounts te maken zijn. Deze huidige mailaccounts worden na installatie van alle computers over gezet naar Office 365 (Domein wordt dan omgezet via Office 365).

Totale werkzaamheden nu zo gepland:
- Installatie nieuwe computers met Windows 11 en Office 365
- Over zetten bestanden en mail van oude pc naar de nieuwe
- Als alle computers gereed zijn op een te plannen dag alles over zetten naar mail via Office 365 (domein over zetten). Zo dat alle mail via Office 365 gaat lopen.

Wellicht dat hier ook een betere volgorde voor bovenstaande is. Evt. advies.

Beste antwoord (via Gb1974 op 04-12-2024 19:43)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Aangezien het om een klein bedrijfje gaat zou ik de DC proberen te vermijden. Zeker als het personeel soms nog op andere locaties gaat werken etc is dat een hel. Zwevende profielen enzo wil je vermijden (en dus ook potentiele telefoontjes naar jou toe). Anders kom je al snel uit bij bijvoorbeeld een VDI (cloud based werken) maar dat vereist meer configuratie en wat meer kennis.

Met W11 Pro kun je gewoon een lokaal account gebruiken zolang je tijdens het installeren van Windows zegt dat je geen internet hebt.

En qua mailmigratie heeft Microsoft zelf een vrij uitgebreide kennisbank met informatie zodat je ook het oude mailverkeer kunt bewaren (wat wenselijk is).

Zucht...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:22
Pro kun je installeren zonder ms account.
Gwn locaal

Afin eerst exchange inregelen, en die accountants koppelen lijkt mij het veiligste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
yoga schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:59:
Pro kun je installeren zonder ms account.
Gwn locaal
Met de laatste versies gaat dat ook niet direct zonder "workarounds".
Bij Pro kan dat wel door Work/Domain te kiezen in plaats van Personal Device bij de setup.

Anders:
Google: lokaal account Windows 11
Google: Windows 11 installeren met lokaal account
Google: Windows 11 installeren lokaal account met Rufus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:22
Mijn laatste installatie zonder internet verbinding... lokaal
Alleen met pro versie

Ik zou exchange en o365 inregelen en met die accounts aanmelden, soepel en veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Kan ik online Exchange eerst inregelen dan voor dat ik het domein koppel? Ik moet eerst alle computers gereed hebben om ze in 1 dag om te kunnen zetten.
Betreft totaal 7 computers en heb daar 1 zaterdag voor.
En kan ik later ook domain login toevoegen zo dat ik eerst met tijdelijke logins ga werken of zoiets?

[ Voor 19% gewijzigd door Gb1974 op 04-12-2024 00:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Domein kan je gewoon alvast koppelen, zolang je de MX records er niet naartoe zet gaat de mail voorlopig nog naar de oude mailserver. Wel kan je alvast een migration batch aanmaken om de boxen binnen te trekken, dan draai je die nogmaals als de MX records uiteindelijk zijn omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

yoga schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:56:
Mijn laatste installatie zonder internet verbinding... lokaal
Alleen met pro versie

Ik zou exchange en o365 inregelen en met die accounts aanmelden, soepel en veilig
Moet je wel entra id join kunnen doen, daarvoor moet er Intune in je licentie zitten, dus minimaal Business Premium of je moet gaan mixen met licenties. Anders heb je sowieso gen meerwaarde m.b.t. gebruik van MS accounts.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 04-12-2024 06:57 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 12:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Windows 11 Pro kan je gewoon installeren, zoals reeds aangehaald, met een keuze voor domain join. Dan krijg je gewoon nog altijd de vraag voor het aanmaken van een lokaal account wat in de Administrator groep zal zitten (niet de beste voor de gemiddelde eindgebruiker dus!) en kan je vanaf daar verder werken.

Een Synology als fileserver is nog altijd geen backup, maar nog altijd 1 enkele plaats waar data zal komen staan. Synology defect, iedereen zijn/haar bestanden weg. Hou daar ook rekening mee!

Waar wordt de email vandaag gehost? Je spreekt wel over het overzetten van die adressen naar Exchange Online, maar waar zit de hosting vandaag? En wil je een migratie doen of wat ga je met de oude mailboxen doen?

En als ik eerlijk mag zijn, vraag ik me af of je wel de juiste persoon voor de job bent op dit moment. Dat je wenst bij te leren is positief, maar ik zie hier een project dat toch wel wat meer werk omvat dan jij denkt dat er in zit en zie vele gaten in je kennis.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Ik heb even nagekeken en de versie die ik ga gebruiken is de business standard versie. Geen premium.
Wat zou hier in de beste manier zijn van aanmelden in Windows?
Op dit moment wordt op de oude pc’s gewoon ingelogd met een lokaal account en is dit onafhankelijk welke gebruiker met de pc werkt.

Synology wordt uitgevoerd als raid5. En het is bekend dat bij een evt brand de data wel weg is.
En cloud backup zou dan handig zijn. Is bekend.

De huidige mailboxen zitten bij de hostingprovider incl de website. De oude mailboxen moeten denk ik handmatig over gezet worden door de mail te kopiëren aangezien het allemaal nog pop mailboxen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:36
Niet rottig bedoeld, maar ik sluit me aan bij @Blokker_1999 : Vraag hulp van iemand die expert is of begin er niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:35
Gb1974 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:55:
Ik moet binnenkort een aantal nieuwe computers installeren met Windows 11 Pro.
...
Wie ben jij (in relatie tot het bedrijfje) dat JIJ dat MOET doen ?
Indien niet voldoende kennis (en daar lijkt het volgens mij op), probeer het advies van @Blokker_1999 @KnoxNL te volgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Aangezien het om een klein bedrijfje gaat zou ik de DC proberen te vermijden. Zeker als het personeel soms nog op andere locaties gaat werken etc is dat een hel. Zwevende profielen enzo wil je vermijden (en dus ook potentiele telefoontjes naar jou toe). Anders kom je al snel uit bij bijvoorbeeld een VDI (cloud based werken) maar dat vereist meer configuratie en wat meer kennis.

Met W11 Pro kun je gewoon een lokaal account gebruiken zolang je tijdens het installeren van Windows zegt dat je geen internet hebt.

En qua mailmigratie heeft Microsoft zelf een vrij uitgebreide kennisbank met informatie zodat je ook het oude mailverkeer kunt bewaren (wat wenselijk is).

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

RAID is geen backup, dat is redundantie.https://www.raidisnotabackup.com/

Met 365 Business Standaard account kan je NIET aanmelden op je Windows 11, dan ga je naar duurdere abbonementen moeten kijken want moeten de machines Entra ID joined worden, en dat raad ik ten sterkste af om die lessen te leren met een actieve bedrijfsomgeving!

De enige manier die jij zal hebben om aan te melden in Windows is met lokale accounts waarna gebruikers hun Microsoft account kunnen kopellen aan die lokale account zodat ze gebruik kunnen maken van hun OneDrive en Outlook. Dit maakt ook dat dynamische werkplekken zeer moeilijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:43

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:05:
RAID is geen backup, dat is redundantie.https://www.raidisnotabackup.com/
Totaal onnodige reactie als TS ZELF dit al aangeeft :
Synology wordt uitgevoerd als raid5. En het is bekend dat bij een evt brand de data wel weg is.
En cloud backup zou dan handig zijn. Is bekend.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou me goed laten adviseren door een bedrijf(je) wat ervaring heeft met het inrichten van M365 ook voor kleine bedrijfjes.

Het gebruik van M365, inclusief Intune, Sharepoint Online, Teams, kan je een meerwaarde opleveren waarbij je zelfs geen bestandsopslag hoeft te doen op een NAS maar gewoon in Teams/Sharepoint Online

Je computers enroll je in Intune (evt via Autopilot) , gebruikers melden aan met hun Microsoft Organisation ID, de data staat zoveel mogelijk in Onedrive/Sharepoint. Daar kun je dan nog een backup dienst op zetten en dan ben je al flink onder de pannen zonder Hobbybob gedoe.

Je wilt al naar M365 voor je office applicaties en mail, daar komt Onedrive al bij. Zet dan ook die laatste stap en breng je devices ook onder in M365 en integreer het zodat het naadloos kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@CrankyGamerOG Het klopt dat TS dat al zelf aangeeft. Probleem is echter volgens mij dat TS niet lijkt te beseffen dat je dat bij een een bedrijf(je) ECHT niet moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:43

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

W1ck1e schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:13:
@CrankyGamerOG Het klopt dat TS dat al zelf aangeeft. Probleem is echter volgens mij dat TS niet lijkt te beseffen dat je dat bij een een bedrijf(je) ECHT niet moet willen.
Hij heeft wss weinig te willen. We kennen dit gedrag van bedrijven allemaal wel denk ik.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SgtElPotato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:58:
Anders kom je al snel uit bij bijvoorbeeld een VDI (cloud based werken) maar dat vereist meer configuratie en wat meer kennis.
Da's raar... "de cloud" en VDI zijn zeker niet van elkaar afhankelijk. Een virtual desktop infrastructure kan je prima on-prem hosten (relatief hoge investering). Andersom "cloud based werken" is voor sommigen ook enkel Sharepoint of een Miro-bordje; je gooit wel erg rap termen op op op elkaar om het complexer te laten lijken.
Zeker als het personeel soms nog op andere locaties gaat werken etc is dat een hel.
De topicstart gaat over 7 "computers" maar wel allen met een vaste patch-kabel naar de meter-/computerkast. Dan doe ik de aanname dat het geen mobiele werkplek is (zoals een laptop). En al zou dat wel zo zijn, met/zonder DC (domain controller) is er nog steeds 0 verplichting om met roaming profiles te (moeten) werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CrankyGamerOG schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:14:
[...]

Hij heeft wss weinig te willen. We kennen dit gedrag van bedrijven allemaal wel denk ik.
Het is de reeds gestelde vraag waarom TS het moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

CrankyGamerOG schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:09:
[...]

Totaal onnodige reactie als TS ZELF dit al aangeeft :

[...]
Ik zou zeggen: lees de OP nog eens:
In de nieuwe situatie wordt er voor backup en gedeelde mappen wel een Synology geplaatst.
Daarnaast is backups meer dan alleen maar "bij brand". Een backup beschermt je onder andere ook tegen fouten van werknemers. Stel dat er ineens iemand een belangrijk document verwijderd waar dagen aan werk in zit op je share, dan heb je graag de mogelijkheid om deze uit je backups te herstellen. Of wat als ineens 1 schijf het begeeft, jij start een rebuild met een nieuwe schijf en daar gaat nummer 2. Al je bedrijfsdata weg omdat je alles op 1 systeem hebt gezet zonder backups. Dan is het ineens veiliger om de data verdeeld over de computers te laten staan of gebruikers alles in OneDrive te laten opslaan wat niet gedeeld moet worden met anderen.

Er is zoveel complexiteit aan al deze dingen Wanneer mensen met meer kennis en ervaring advies geven vind ik het totaal onnodig om dat af te branden wanneer het duidelijk is dat TS zelfs basiskennis te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:24:
[...]

Ik zou zeggen: lees de OP nog eens:

[...]

Daarnaast is backups meer dan alleen maar "bij brand". Een backup beschermt je onder andere ook tegen fouten van werknemers. Stel dat er ineens iemand een belangrijk document verwijderd waar dagen aan werk in zit op je share, dan heb je graag de mogelijkheid om deze uit je backups te herstellen. Of wat als ineens 1 schijf het begeeft, jij start een rebuild met een nieuwe schijf en daar gaat nummer 2. Al je bedrijfsdata weg omdat je alles op 1 systeem hebt gezet zonder backups. Dan is het ineens veiliger om de data verdeeld over de computers te laten staan of gebruikers alles in OneDrive te laten opslaan wat niet gedeeld moet worden met anderen.

Er is zoveel complexiteit aan al deze dingen Wanneer mensen met meer kennis en ervaring advies geven vind ik het totaal onnodig om dat af te branden wanneer het duidelijk is dat TS zelfs basiskennis te kort komt.
We kunnen hier discussiëren wat we willen maar dat bedrijf heeft blijkbaar op dit moment de afweging en risicoanalyse gemaakt om TS de verantwoordelijkheid te geven.

Als je dan niet wilt of kunt helpen anders dan 'laat het iemand anders doen' zou ik gewoon niet reageren. Dit soort kleinere projectjes zijn een leuke manier om veel dingen te leren, iemand afbranden en ervoor zorgen dat deze nooit meer iets gaat ondernemen is makkelijk. Iemand helpen en de goede weg op sturen is moeilijk, we zijn allemaal ergens begonnen en hebben allemaal wel eens een topic aangemaakt :)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59
SgtElPotato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:28:
We kunnen hier discussiëren wat we willen maar dat bedrijf heeft blijkbaar op dit moment de afweging en risicoanalyse gemaakt om TS de verantwoordelijkheid te geven.
De eigenaar is uiteindelijk verantwoordelijk: dat is niet afschuifbaar. Het is wel een taak om het goed uit te leggen. Als eigenaar dan een foute keuze maakt: zet het op papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom begin je niet met de accounts aanmaken en de mail overzetten? Dat kan ook eenvoudig op de oude pc’s. Kan iedereen ook meteen z’n bestanden in onedrive zetten.

Daarna gefaseerd de nieuwe hardware uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 17:20
Je zal moeten kijken naar Business Premium als je echt wilt dat ze aanmelden met hun Microsoft account.

Niets weerhoud je echter om de toestellen al te preppen met Windows 11 en een lokale account en eens alles klaar staat dan de toestellen te domain joinen en mensen laten aanmelden met hun MS account.

Zou dan wel nog even de lokale account disablen want lokale account die je bij installatie aanmaakt staat in de lokale Administrators groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
MAX3400 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:16:
[...]

Da's raar... "de cloud" en VDI zijn zeker niet van elkaar afhankelijk. Een virtual desktop infrastructure kan je prima on-prem hosten (relatief hoge investering). Andersom "cloud based werken" is voor sommigen ook enkel Sharepoint of een Miro-bordje; je gooit wel erg rap termen op op op elkaar om het complexer te laten lijken.

[...]
Het was erg kort door de bocht inderdaad. Ik praatte meer vanuit mijn ervaring en bij mij praat ik over een VDI van Azure, fout aanname aan mijn kant.
De topicstart gaat over 7 "computers" maar wel allen met een vaste patch-kabel naar de meter-/computerkast. Dan doe ik de aanname dat het geen mobiele werkplek is (zoals een laptop). En al zou dat wel zo zijn, met/zonder DC (domain controller) is er nog steeds 0 verplichting om met roaming profiles te (moeten) werken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:20
Uit de reacties te lezen denk ik dat ik ongeveer dezelfde 'basis' kennis bezit als TS (veel meer dan de gemiddelde gebruiker, maar zelf geen 'basis' kennis in de ogen van een IT'er ;) )

maar ik kan mij aansluiten, denk ik, bij de reacties van dit over te laten een mensen met iets meer kennis.

Ik heb onlangs iets gelijkaardigs gedaan, maar het grote verschil was:
het ging om 1 persoon en 1 computer.

Laten we zeggen dat ik blij was dat de support van Combell zo goed was om mij te helpen om alles goed opgezet te krijgen. (Dan heb ik het vooral over het linken van MS365 met de provider)
Dit was een goeie leerschool voor mij. Voor een eenmanszaak of zelfstandige zou ik het zo opnieuw doen.
(met als providor Combell, omdat ik ondertussen door heb dat deze zeer goeie support hebben)

Ik bessef hierdoor wel dat ik te weinig kennis zou hebben om windows aan ms365 account te linken en de IT-setup voor 7 computers niet op mij zou nemen.

Maar ik zou dit wel graag kunnen en meer over bijleren.
Zijn er plaatsen waar ik hierover (liefst online) kan over bijleren?
Als er mensen die hier tips over hebben, dan hoor ik het graag! (en ik vermoed TS ook ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:26
(als je trouwens gewoon een offline account wil SHIFT-F10 tijdens de installatie, opent cmd window en dan daar oobe\bypassnro even rebooten en klaar)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

SgtElPotato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:28:
[...]

Als je dan niet wilt of kunt helpen anders dan 'laat het iemand anders doen' zou ik gewoon niet reageren. Dit soort kleinere projectjes zijn een leuke manier om veel dingen te leren, iemand afbranden en ervoor zorgen dat deze nooit meer iets gaat ondernemen is makkelijk. Iemand helpen en de goede weg op sturen is moeilijk, we zijn allemaal ergens begonnen en hebben allemaal wel eens een topic aangemaakt :)
Uiteraard heb ik niets te willen, het is mijn klant niet. Ik geef alleen maar advies vanuit mijn ervaring die wat uitgebreider lijkt te zijn dan deze van TS.

En ik denk toch echt dat ik meer advies geef dan alleen aan te bevelen er iemand met meer ervaring bij te halen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen bij willen leren, dat doen we allemaal continue in dit beroep. Maar je moet ook je beperkingen kennen en liefst jezelf niet te veel overschatten. En bijleren doe je liefst niet in productieomgevingen, want foutjes zijn snel gemaakt. En ook daar spreek ik spijtig genoeg uit ervaring.

Maar ik denk dat wanneer duidelijk wordt dat vele elementen van een project zoals dit amper aandacht lijken te krijgen ondanks dat ze wel belangrijk zijn, dat je TS daar op mag wijzen om duidelijk te maken dat de scope toch echt veel groter is dan TS initieel in gedachte heeft. De beste en veiligste manier voor TS om hierover te leren is door net te proberen een meer ervaren persoon erbij te betrekken en die persoon het werk te laten doen terwijl TS meekijkt wat er allemaal gebeurd. Want vele dingen leren is niet zo eenvoudig, en ook niet goedkoop daar je niet zomaar even snel wat Windows systemen kunt opzetten, een Azure tenant kunt opzetten en dat allemaal zonder onkosten te maken. Als de trials verlopen wordt het toch echt betalen bij cloud services.

Maar aan de andere kant, van zodra je naar Entra ID en Intune begint te kijken, dan wil je toch graag ook een goede basis hebben om het veilig te houden, en dat doe je niet van de eerste keer. Dat zet je ook niet op een dag of twee op, al zeker niet als je het nog nooit gedaan hebt. Met mijn eigen mailmigratie begin dit jaar naar mijn private tenant ben ik toch ook enkele uren bezig geweest ondanks dat ik dagelijks in die omgevingen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Laatst online: 25-09 23:22
Volledig eens met @akimosan . Ik adviseer om business premium te nemen.
Meer opties voor beveiliging en beheer van werkplekken.
De Synology is totaal overbodig, maar ook met Microsoft 365 heb je een back-up nodig. Dat hoeft niet duur te zijn, 2,50 per mailbox per maand.

En met deze setup kan je overal werken, vooral ook zonder de vervelende vpn oplossingen.

Edit:
Overigens is extra hulp zeer aan te raden. Out of the box is Microsoft 365 niet veilig. Je wil de basis setup goed hebben. Daarnaast zal zo'n mailmigratie wat details nodig hebben waar een onervaren persoon geen rekening houdt.

[ Voor 24% gewijzigd door joenevd op 04-12-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26
Ik heb toevallig soortgelijk geval aan de hand. Vriend van me met klein kantoor, 3 pc's. Maar email provider vraagt idiote prijzen om de opslag te verhogen en geeft zelfs aan dat ze dat niet willen. Tijd om weg te wezen daar dus. Ik denk exchange online, pst exporteren en importeren ofzo. Of via imap laten importeren. DNS records aanpassen en klaar? Dan ben je er wel toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je met DNS records aanpassen niet enkel MX bedoelt maar ook DKIM+SPF+DMARC niet vergeet in te stellen, helpt dat ook.

Maar plan je migratie en breng eerst goed de boel in kaart. Hierbij ook denken aan applicaties/systemen die vanuit het email domein versturen, zoals facturen vanuit één of ander cloudpakketje, mailings, etc?
Daarna kijken naar wat anti-spam maatregelen

PST import neemt ook Outlook agenda/contacts/adresboek mee, dat is wel een voordeel boven IMAP

[ Voor 17% gewijzigd door akimosan op 05-12-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Laatst online: 25-09 23:22
sig69 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 02:42:
Ik heb toevallig soortgelijk geval aan de hand. Vriend van me met klein kantoor, 3 pc's. Maar email provider vraagt idiote prijzen om de opslag te verhogen en geeft zelfs aan dat ze dat niet willen. Tijd om weg te wezen daar dus. Ik denk exchange online, pst exporteren en importeren ofzo. Of via imap laten importeren. DNS records aanpassen en klaar? Dan ben je er wel toch?
De keuze voor Microsoft 365 t.o.v. imap/pop mailboxen is zeer goed. Het is een professionelere oplossing met beveiligingsopties. Maar die opties moeten wel geconfigureerd worden. Vergeet dat dus niet.

Een goed begin is om de aanbevelingen op te volgen van de Microsoft Secure Score.
Pagina: 1