Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub74
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik gebruik al een aantal jaren een Hue bridge met Ikea smart lampen en o.a. de Hue wall switches. Super tevreden!

Ik kon altijd door de drukschakelaar aan en uit te schakelen door scenes heen schakelen qua lichtsterkte en kleur temperatuur.
Een paar maand geleden zag ik een update in de Hue app voor de wall switches en sindsdien kan je scenes ook doorlopen op basis van tijd of op basis van op de schakelaar te drukken.

Ik gebruik nog steeds de scenes op basis van indrukken van de schakelaar (wipschakelaar), echter reageerd de lamp nu alleen nog maar op kleurtemperatuur en de lichtsterkte blijft bij elke druk gelijk, ondanks dat de verschillende scenes wel geprogrammeerd is met een lagere lichtsterkte. Euvel doet zich voor met alle 3 wall switches en hierbij zitten ook verschillende soorten Ikea lampen.

Heb al van alles geprobeerd, resetten van lampen, resetten van wall switch, verplaatsen van lampen naar andere kamers etc maar ik kom er niet verder mee.

Met de Hue dimmer switch kan je bij dezelfde lampen wel normaal de lichtsterkte en kleur veranderen

Iemand wellicht bekend met dit euvel of een idee hoe dit op te lossen?

mvgr Huub

[ Voor 4% gewijzigd door Huub74 op 03-12-2024 20:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub74
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Vandaag een origine Hue lamp gekocht en deze uitgewisseld met de Ikea lamp en deze originele Philips lamp werkt wel op de juiste wijze met de wall switch.
Bij het wisselen van scene veranderd zowel de kleur als helderheid van deze lamp.