Kozijnen te klein ingemeten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 14:08
Laatste update januari 2025

We mogen juichen! Alle nieuwe kozijnen zitten er super strak in. Ditmaal netjes met stelkozijnen, tweemaal compriband (op stelkozijn binnen en op kozijn buiten).

Ook mochten we 1 'fout' kozijn houden, deze zullen we nog gaan plaatsen in onze garage, dus dat is meegenomen!

Update 11 december 2024

Partij is opnieuw langs geweest. Alle maten samen (per kozijn) opnieuw opgemeten en direct daarna afgetekend. Alles wordt met spoed opnieuw besteld en bij levering vervolgens gemonteerd. Er komt ook een ander team (dan de vorige keer) monteren. Ook worden er stelkozijnen etc. gebruikt.

Het ziet ernaar uit dat dit goed gaat worden opgelost. Zal pas juichen zodra de kozijnen er inzitten, maar dit is in elk geval een stap in de juiste richting.

Dank voor jullie adviezen en meningen ;)

----

Beste mede tweakers.

Vandaag zijn kozijnen bij ons thuis voor een deel vervangen. Ander deel moet nog komen (staat wel al klaar op onze oprit). Begin van de middag word ik gebeld door mijn partner die thuis was met het bericht: 'Hier gaat geloof ik iets mis'. Ook de bouwvakkers van onze aannemer (andere partij) stonden met open mond te kijken naar het resultaat

Ik ben absoluut geen kenner, maar aardig mijn twijfels of dit uberhaupt goed is ingemeten. Verder zijn er ook andere zaken mis gegaan:
- Twee kozijnen totaal veelste groot, er was geen rekening gehouden met H balk van uitbouw (deze discussie loopt nog)
- Levering van pallets gingen verkeerd, hier ook discussie over gehad
- Vanmiddag ook discussie gehad over de voordeur: deze is ook veelste kort. Heb nu een ' instap' van 35mm.
- Scheur in kozijn aan binnen kant.

De mannen die de montage hebben gedaan, zeggen dat de compriband nog moet uitzetten, maar daar geloof ik niks van. Ze waren wel van mening dat het 'wat strakker in de gevel had gemogen'. Ook hebben we tijdens het verkoop proces nadrukkelijk gevraagd dat er met kunstof stelkozijnen werd gewerkt, en nu hebben ze juist compriband gebruikt "we hebben stelkozijnen geplaatst waar dit kon".

Morgen komt de verkoper (eigenaar) langs om alles te bespreken, maar ik heb geen idee hoe ik dit gesprek moet aanvliegen. Wil dit namelijk niet accepteren. Aanbetaling van 30% is al gedaan.

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6az_nFdsWrZCqa6P-6V109n8CEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgzCwpvE9AdbsZSzUtZbxICZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnBqfuUDoPNQdQR-THxdbkSs-mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5OdIrd0dYXCDVbVOapahBoY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4t3DakXoJGVAvWbNyEAXX4ceBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grCDpRzgfTPQvHMdp3tSSBE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-QAz2KaOGe2cosIoSeRStpFJ40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38SkyzMNxslXvTIxuGTLy3SG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P3NBKvVlxPjwpld7FLgAOd8HIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwGUKBmYjtlxPMBkgInQJj3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmgp8X3kzsFIlOK8NvF3KftM51k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTcaTz8monEdWr17ByJYeolt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wp3kJiBG1jcfcneud2nf6UyvQjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhBS0hxrQ0llDbsKxS7rZVXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxI3E1K1B1oO3zbY-F57gMSR9rA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DptexdEqiqrGBLThWCAZLgN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4pRdgZavofVP5q9vb-vwP55yME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9LfwVciZn6CCZietZJba4s2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat denken jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door darkfujita op 28-01-2025 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Stelkozijnen geplaatst waar het kon?
Je kunststof kozijnen zijn volgens mij óf voor montage met stelkozijnen óf voor montage zonder stelkozijnen.
Dus, 'waar het kon lijkt me een bijzondere uitspraak'.

Ze lijken mij ook wat krap. Bij onze kozijnboer hoorde ik 3 mm marge aan beide kanten. Dit zijn volle cm's aan beide kanten.

Compriband kan wel even duren voor het helemaal opgezwollen is maar compriband heb je in verschillende diktes. Hoe dikker je het erin duwt hoe beter het uiteindelijk vult en water en wind dicht is. Hier had een heel dikke in gekund.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 17:37
(jarig!)
Zijn gewoon keihard te klein , zou eerder vragen morgen aan de aannemer: "wat vind je er zelf van ? " tot een mm of 8 zou ik nog acceptabel vinden , maar hier praat je zoals no hands aangeeft over centimeters. dat krijg je met compriband misschien wel dicht , maar dat duurt niet lang

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
No Hands schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:33:
Stelkozijnen geplaatst waar het kon?
Je kunststof kozijnen zijn volgens mij óf voor montage met stelkozijnen óf voor montage zonder stelkozijnen.
Dus, 'waar het kon lijkt me een bijzondere uitspraak'.

Ze lijken mij ook wat krap. Bij onze kozijnboer hoorde ik 3 mm marge aan beide kanten. Dit zijn volle cm's aan beide kanten.

Compriband kan wel even duren voor het helemaal opgezwollen is maar compriband heb je in verschillende diktes. Hoe dikker je het erin duwt hoe beter het uiteindelijk vult en water en wind dicht is. Hier had een heel dikke in gekund.
Ze hadden het erover dat er soms te weinig ruimte was om stelkozijnen te plaatsen. Dit argument gaven ze aan ivm dat ons huis oud is (en scheef). Volgens ons hebben ze zelfs gebruik gemaakt van de oude houten latten die er al in zaten. En er is ook geen folie gebruikt.
Cybersijp schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:38:
Zijn gewoon keihard te klein , zou eerder vragen morgen aan de aannemer: "wat vind je er zelf van ? " tot een mm of 8 zou ik nog acceptabel vinden , maar hier praat je zoals no hands aangeeft over centimeters. dat krijg je met compriband misschien wel dicht , maar dat duurt niet lang
Hij begon over het feit dat het koud was, en dat de compriband daardoor nog moet gaan uitzetten. Ze gaven ook aan dat het voor de tocht / water niet uit maakt (maar daar twijfel ik ook heel erg over). Binnen is alles volledig dicht gepurrt

[ Voor 25% gewijzigd door darkfujita op 03-12-2024 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bij afdichtingsband hebben we het over millimeters, en niet centimeters zoals jouw duimstok laat zien. Dat kozijn is gewoon te klein.

Compriband voor kieren tot 15mm

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 21:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat een vervangend kozijn kleiner is dan de sparing is normaal en dan is 1cm verschil met de dagmaat (of 0,5 cm per kant) nog relatief normaal, ruim 1cm per kant is niet normaal.

Bij houten kozijnen wordt er wel eens een soort koplat gebruikt bij hele scheve kozijnen (dat is dan de budget manier, je kan ze immers ook scheef gemaakt kopen.) bij kunststof doen ze dan meestal een strookje pvc of trespa ofzo achter de lip van het kozijn. hoe ze dit nog netjes denken te krijgen vraag ik mij wel af.

[ Voor 49% gewijzigd door twain4me op 03-12-2024 18:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

maar... waar is de compriband dan?
Dat duurt geen uren voordat je hem ziet :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
De compriband zit erop, maar heeft nog geen mm bewogen. Je ziet het heel ligt zitten op de fotos tegen het kozijn aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 22:06
darkfujita schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:41:
De compriband zit erop, maar heeft nog geen mm bewogen. Je ziet het heel ligt zitten op de fotos tegen het kozijn aan
Met dit koude weer kan het echt wel een tijd duren. In de zomer gaat het snel uitzetten, in de winter door de temperatuur helaas heeeeeel langzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Algemene indruk is nogal rommelig...

Dat gescheurde kozijn zal vervangen moeten worden.

Normaal maak je een mooi passend stelkozijn dat aansluit op de bestaande muur, mocht het kozijn aan de kleine kant zijn of de sparing in de muur te scheef kun je er voor kiezen om een strookje kunstof/trespa toe te passen zodat de aanslag van het kozijn daar mooi tegenaan valt. En daarmee de afwijking te camoufleren.

Dit ziet er meer uit als shit het past niet blaas er een bult pur tussen en wegwezen.
Compriband voor een bijna 2 cm moet je niet willen.

Ik zou hier in ieder geval van over de zeik zijn...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:12
Dit is echt prutswerk
Niet accepteren en ik ga er van uit dat de aannemer onder bouwgarant valt
Dus kunnen die misschien wat betekenen
Anders gelijk je rechtsbijstand contacten
Jammer dat je niet thuis was, dan had je ze kunnen beletten deze troep te plaatsen
Compriband voor meer dan 1 cm ben ik nog niet tegengekomen
Dat spul mag net zo dik zijn als de speling , en mag daarna uitzetten
Het moet niet zo zijn dat compriband uitzet om het “gat te vullen“
En die voordeur, pure horror, zeg tegen de aannemer eruit met dat ding en plaats een goede

[ Voor 8% gewijzigd door Hunegaart op 03-12-2024 19:32 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Heb je rechtsbijstand? Want die verkoper gaat met zijn hakken in het zand om duizenden euro's schade te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 13:43
AtomicShockwave schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:45:
Heb je rechtsbijstand? Want die verkoper gaat met zijn hakken in het zand om duizenden euro's schade te voorkomen.
Gelukkig hebben ze nog wel 70% van het geld nog niet betaald, dan sta je een stuk beter in de onderhandelingen.

Maar wel zorgen dat je weet waar je het over hebt, anders walst zo'n aannemer met luide stem en domme argumenten compleet over je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Heb vanavond nog even eea bekeken. Er zijn ook helemaal geen stelkozijnen/latten gebruikt. Terwijl dit wel in de offerte etc staat en mondeling is besproken. Als je licht schijnt, kijk je er zo doorheen. Ook een mesje prik je zo door de pur naar binnen. Zie fotos. Totaal pruts werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGFhjPWbGi4k5zhG5FLarrsUrXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhzaeQbCYAJVCrRK6yqWOr0z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuVLURmUIfCWeRP-5Wgdvfut2PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lvz5gAytDeKY7aTQO3eCaII2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2tL9RUxY18uElfdaUtjZDt7sXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29wTLUWYrTQjX5IJL5WNmGM5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLISmxaQwEydR7VkIhzdAmE_NhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNARw0kFScnjJUDpDOZHZXYy.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen ochtend hebben we gesprek met de leverancier. Ik heb vanavond een kennisgeving per mail gestuurd dat we dit niet accepteren en we hebben vriendelijk verzocht om alle resterende werkzaamheden nu stop te zetten.

We hebben het geluk dat onze aannemer met team ook hier aanwezig zal zijn en ze staan achter ons!

Indien jullie nog tips hebben qua juridische hulp of andere partijen die we kunnen benaderen voor hulp, horen we dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:12
Heel mooi dat je iemand met kennis van zaken achter je heb staan
Want anders sta je zo 2-0 achter
Succes vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 16:21
darkfujita schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:58:
Heb vanavond nog even eea bekeken. Er zijn ook helemaal geen stelkozijnen/latten gebruikt. Terwijl dit wel in de offerte etc staat en mondeling is besproken. Als je licht schijnt, kijk je er zo doorheen. Ook een mesje prik je zo door de pur naar binnen. Zie fotos. Totaal pruts werk.
Dat is idd niet goed!
Bij ons, oud en scheef huis, zit er bij sommige ramen ook een flinke spleet, maar daar je zag niet op de pur... Wel kon je het stelkozijn zien (zwart en wel recht gemaakt, vandaar de grote spleten)

Spleten op zich zijn niet zo'n probleem (behalve het zicht dan), die kan je altijd nog dicht maken. Kit of mortel en kit.
(of met een "cache-misère latje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:25
Is hij lid van VKG keurmerk:
https://vkgkeurmerk.nl/pa...0ItCmfEAAYASAAEgIwcvD_BwE

Kan je misschien ook nog wat mee als je er niet uit gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Zie je intussen wel de compriband al?

[ Voor 57% gewijzigd door paQ op 04-12-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik vind het allemaal wel meevallen eigenlijk. Als het allemaal dicht zit met compriband in ieder geval. Daar moeten ze wellicht nog een keertje voor terugkomen gezien die niet voldoende uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 14:12
de monteurs die zijn geweest hebben sowieso prutswerk geleverd, dat zie je al aan het scheur in het kozijn en de modder en vuil op de kozijnen, die met de modder erop lijkt ook dat de hoek al beschadigd is.
Ze hebben daarnaast een te dunne compriband gebruikt, maar daardoor zie je wel meteen dat er geen stelkozijnen zitten.

Ik zie ook geen afwerkkapjes op de scharnieren.

Kozijnen meet je in door de smalste maten te pakken van de gevelopening en daar een marge aftehalen, stelkozijn horen grotendeels binnen je kozijn profiel te vallen, dus als het kozijn past, passen er ook stelkozijnen.

Deze monteurs wilden gewoon snel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Dit lijkt toch echt wel meer op het werk van een '' handige klusser'' dan gerenommeerd bedrijf.
Bij ouwe gebouwen is het metselwerk vaak niet zo strak en wordt er 1 cm speling aangehouden over de gehele breedte. Bij deze kozijnen lijkt het wel 2,5 cm te zijn.

Ook lijken de kozijnen alleen vast te zitten met pur, dit gebeurd helaas vaker. Het hoort alleen niet.
Het is ook nog heel belangrijk hoe de kozijnen verder afgewerkt worden, want met alleen een latje aan de binnenkant ga je echt veel tocht langs het kozijn ervaren.

Zeker niet accepteren en eigenlijk is er maar 1 goede oplossing en dat zijn andere kozijnen. Want zelfs als er nog stel kozijnen geplaatst gaan worden krijg je in het aangezicht echt hele dikke randen om het kozijn heen welke je nog moet afwerken. en dat zal niet met compri bant gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 12:41
Ik denk dat er gewoon wat mis is gegaan in de communicatie.
Bij zo'n grote speling maak je gebruik van een tractorband en geen compriband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
darkfujita schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:38:
[...]

Ze hadden het erover dat er soms te weinig ruimte was om stelkozijnen te plaatsen. Dit argument gaven ze aan ivm dat ons huis oud is (en scheef). Volgens ons hebben ze zelfs gebruik gemaakt van de oude houten latten die er al in zaten. En er is ook geen folie gebruikt.

[...]
Te weinig ruimte om een stelkozijn te plaatsen? Hoezo? Het zijn niet bepaald wc-raampjes die je toont.
En gebruik je niet JUIST een stelkozijn als het huis scheef is?

Toen wij nieuwe kozijnen kregen was er als harde eis dat er met stelkozijnen gewerkt werd, de leverancier van de kozijnen leverde de specificaties van de stelkozijnen en ging pas aan de slag na controle dat de stelkozijnen goed waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
AtomicShockwave schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:45:
Ik snap je opmerking, maar niet iedereen is zo... onze kozijnen zetter had kozijnen van 25 cm te kort, het hoe en waarom even daar gelaten, werden gewoon opnieuw besteld en zonder extra kosten voor ons vervangen.
Het kan dus wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:27
hfolkers schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:19:
[...]

Ik snap je opmerking, maar niet iedereen is zo... onze kozijnen zetter had kozijnen van 25 cm te kort, het hoe en waarom even daar gelaten, werden gewoon opnieuw besteld en zonder extra kosten voor ons vervangen.
Het kan dus wel.
Ja, maar das nou ook niet echt discussiewaardig 8)7

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
De discussie was wie er schuldig aan was... een cowboy had ons de schuld gegeven, wij hebben de offerte met verkeerde maten ondertekend. Maar deze was het vrij snel met ons eens dat het, ook, aan hem lag.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• darkfujita
Dank allen voor meedenken en reageren.

Update: Vanochtend de partij gesproken. Zowel monteur als leverancier (verkoper/inmeter) was ter plaatse. Er was veel discussie tussen de twee; ze leken het constant niet eens met elkaar. Al met al is er nadrukkelijk erkend dat ze helemaal fout zitten en dat ze het willen oplossen. Gesprekken liepen zakelijk, heb alles feitelijk beschreven en open vragen gesteld: "Wat vind je er zelf van", "Leg eens uit wat hier en daar gebeurde". Ook vervolgens alle kozijnen opnieuw laten meten, waarbij telkens werd geroepen: "Jep, deze ook 2cm te klein", "Oh hier zelfs 3cm".

Alle kozijnen moeten opnieuw worden besteld. En als kerst op de taart moet ook de schuifpui opnieuw besteld worden, want deze hebben ze gisteren tijdens het verplaatsen vernield. Ze gingen wel 'intern' kijken waar het is mis gegaan. Nou dat weet ik wel hoor; het zijn totale prutsers.

Ik ben benieuwd of ze nog bij mij terug gaan komen met nieuw 'herstel' voorstel en bestektekeningen voor acceptatie. Denk namelijk dat ze hun verlies nemen (incl. mijn aanbetaling) en mij vanaf nu gaan negeren. Indien ze daadwerkelijk verder gaan en alles willen herstellen, heb ik afgesproken dat ik er als een fuhrer naast ga staan als ze komen plaatsen (ik zet me op een stoeltje ernaast). Geen fratsen meer.

Ik heb zojuist rechtsbijstand afgesloten. Er was geen aanloop oid, dus elke nieuwe overeenkomst die ik vanaf nu aan ga is gedekt. Dus ook de nieuwe offerte/bestektekening/lever/montageovereenkomst die ik hierna met deze partij zal tekenen.

Ben trouwens op deze partij getipt door Solvari. Deze partij vandaag gebeld, blijkt dat de kozijn leverancier op hun zwarte lijst staat (sinds augustus), terwijl ik in juli met de kozijn leverancier ben gematcht..... ik ga morgen ook met ze in gesprek (solvari) om ook hun verantwoordelijkheid te achterhalen, want ze scheepte het heel erg makkelijk af (klantenservice, ik spreek morgen de 'manager').

Keep you posted. Als iemand nog extra tips heeft oid, laat het aub weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Mooi! Alles eruit en opnieuw :)

Ben wel serieus benieuwd of de compriband intussen je metselwerk heeft bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkfujita
paQ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:30:
Mooi! Alles eruit en opnieuw :)

Ben wel serieus benieuwd of de compriband intussen je metselwerk heeft bereikt.
Het wil nog niet echt, de pur zit in de weg geloof ik 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 21:14

Electrowolf

Mod met Liefde!

darkfujita schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:20:
[...] En als kerst op de taart [...]
Mooie verspreking, maar wel een erg toepasselijke beeldspraak voor alle rotzooi en witte troep die je hebt gekregen... en voor kerst zijn jullie vast nog niet klaar. Hopelijk dat het niet te veel gaat tochten tot er een goede oplossing is.

o<:)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Ik heb zojuist rechtsbijstand afgesloten. Er was geen aanloop oid, dus elke nieuwe overeenkomst die ik vanaf nu aan ga is gedekt. Dus ook de nieuwe offerte/bestektekening/lever/montageovereenkomst die ik hierna met deze partij zal tekenen.
Reken er maar niet op.
Ben trouwens op deze partij getipt door Solvari. Deze partij vandaag gebeld, blijkt dat de kozijn leverancier op hun zwarte lijst staat (sinds augustus), terwijl ik in juli met de kozijn leverancier ben gematcht..... ik ga morgen ook met ze in gesprek (solvari) om ook hun verantwoordelijkheid te achterhalen, want ze scheepte het heel erg makkelijk af (klantenservice, ik spreek morgen de 'manager').
Al die tussentoko's bestaan toch alleen voor het afromen en marge pakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Electrowolf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:54:
[...]

Mooie verspreking, maar wel een erg toepasselijke beeldspraak voor alle rotzooi en witte troep die je hebt gekregen... en voor kerst zijn jullie vast nog niet klaar. Hopelijk dat het niet te veel gaat tochten tot er een goede oplossing is.

o<:)
Hohohohooo... Het was een lange dag! De pur lag zelfs achter en onder ons bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online

Ik ben benieuwd of je dat gaat redden bij rechtsbijstand. Als je een tussenpersoon hebt zou ik daar nog even wat extra informatie over inwinnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darkfujita
Aangezien jullie nog in spanning hebben afgewacht over de compriband; deze is ondertussen uitgezet! Dus van buiten zie je nu niks meer. Gelukkig waren we er optijd bij :)

Momenteel nog radiostilte vanuit de partij. Vandaag nog email gestuurd met samenvatting van ons gesprek afgelopen week.

Zij zijn aan zet nu!

[ Voor 4% gewijzigd door darkfujita op 06-12-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Met verbazing dit verhaal gelezen. Ik hoop van harte dat alles goed komt na deze ellende.
Vooral er op toezien dat de nieuwe kozijnen ook echt vakkundig geplaatst worden en niet, zoals nu, er in gelijmd met PUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32

Blokker_1999

Full steam ahead

Die gaan deze zaak vermoedelijk niet opnemen want je zal geen nieuwe overeenkomst afsluiten, maar de bestaande zal aangepast worden. Ja, je zal mogelijks een nieuwe leverings- en montageovereenkomst krijgen, maar die vloeien allemaal voort uit de initiele gunning van de werken aan deze partij. Een nieuwe offerte verwacht ik namelijk niet daar dit net hun fouten zijn die ze moeten rechtzetten.
En in juli stonden ze nog niet op de zwarte lijst. Ongetwijfeld waren er al wel klachten, maar je gaat niet iemand van je platform gooien totdat je ziet dat er te veel klachten binnenkomen. Anders zou het wel heel eenvoudig zijn om aannemers er af te krijgen. Daarnaast verbergen ze de slechte ervaringen ook niet op hun website. Elke aannemer kan zich registreren en het is gewoon een matchingsplatform. Dat ontslaat je, als potentiele opdrachtgever, niet van je onderzoeksplicht om na te gaan hoe betrouwbaar de partij is waarmee jij in zee wenst te gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Ware het niet dat de kans dat ze dit als nieuwe overeenkomst zien bijzonder klein is. Dus dit zal je hierin niet helpen. Zo'n verzekering hoor je te hebben voordat je aan zulke grote klussen begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Maakt ons niks uit. We hebben hier destijds bewust voor gekozen om het niet af te sluiten. Nu in elk geval afgesloten voor andere /nieuwe overeenkomsten die we afsluiten met leverancies e.t.c. Komt helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
darkfujita schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:11:
Maakt ons niks uit. We hebben hier destijds bewust voor gekozen om het niet af te sluiten. Nu in elk geval afgesloten voor andere /nieuwe overeenkomsten die we afsluiten met leverancies e.t.c. Komt helemaal goed!
Bewust niet gekozen voor rechtsbijstand met een eigen huis...? Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
42erik schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:02:
[...]

Bewust niet gekozen voor rechtsbijstand met een eigen huis...? Hoe dat zo?
Waarom wel met een eigen huis?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Andere discussie. hou het ontopic please

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
knip, ontopic aub

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 08-12-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
reactie op moderatie is ook offtopic, mn DM box is altijd open.

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 08-12-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Laat ook maar

[ Voor 82% gewijzigd door 42erik op 09-12-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 21:46

ViezeVis

Sample Text

Rukapul schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:37:
[...]

Reken er maar niet op.

[...]

Al die tussentoko's bestaan toch alleen voor het afromen en marge pakken :?
Idd. Ze vergoeden ook niet als je had kunnen verwachten dat het zou uitlopen op een conflict :).

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
darkfujita schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:41:
Aangezien jullie nog in spanning hebben afgewacht over de compriband; deze is ondertussen uitgezet! Dus van buiten zie je nu niks meer. Gelukkig waren we er optijd bij :)

Momenteel nog radiostilte vanuit de partij. Vandaag nog email gestuurd met samenvatting van ons gesprek afgelopen week.

Zij zijn aan zet nu!
Hebben ze een termijn gekregen om met de oplossing te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkfujita
Ze komen deze week opnieuw inmeten, en zal hier zelf bij zijn om het gelijk te controleren. Hoor dan meer over nieuwe planning etc.

Update 11 december

Partij is opnieuw langs geweest. Alle maten samen (per kozijn) opnieuw opgemeten en direct daarna afgetekend. Alles wordt met spoed opnieuw besteld en bij levering vervolgens gemonteerd. Er komt ook een ander team (dan de vorige keer) monteren. Ook worden er stelkozijnen etc. gebruikt.

Het ziet ernaar uit dat dit goed gaat worden opgelost. Zal pas juichen zodra de kozijnen er inzitten, maar dit is in elk geval een stap in de juiste richting.

Dank voor jullie adviezen en meningen ;)

[ Voor 66% gewijzigd door darkfujita op 11-12-2024 14:22 ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• darkfujita
Hi Allen,

Update eind januari 2025:

We mogen juichen! Alle nieuwe kozijnen zitten er super strak in. Ditmaal netjes met stelkozijnen, tweemaal compriband (op stelkozijn binnen en op kozijn buiten).

Ook mochten we 1 'fout' kozijn houden, deze zullen we nog gaan plaatsen in onze garage, dus dat is meegenomen!

[ Voor 6% gewijzigd door darkfujita op 28-01-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Nou mooi man, dat is mij in ieder geval alles meegevallen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:13
En eindelijk een aannemer die zijn vak serieus neemt en het netjes oplost!
Pagina: 1