Jablotron telefoonconnectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een Jablotron alarmsysteem, maar de meldingen naar mijn telefoon lijken niet meer te werken. Telefoonabonnement is betaald en werkt. Een kenner gaf mij eerder aan dat de communicatie module mogelijk alleen 2G ondersteunt, en dat KPN dat niet meer doet. Weet iemand hoe ik kan zien/ achterhalen of dat het geval kan zijn? Ik beschik over de F-link software van Jablotron dus kan via de software e.e.a. controleren, maar ik weet niet hoe ik mijn GSM module zie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Jablotron 100+ alarminstallatie.

Beste antwoord (via JPK op 10-12-2024 11:04)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 21:30

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij als ik de informatie van de fabrikant goed lees (eerdere link) is de JA-194Y (2/3/4G) een in place vervanger voor de JA-192Y (2G). Je hebt ook een JA-194Y-LTE - LITE maar die doet alleen dataverkeer, niet bellen of sms'en.

https://www.pg-securitysy...iezer-voor-de-ja-103k107k

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26
Centrales die ouder zijn dan laten we zeggen 3/4 jaar, kun je er vanuit gaan dat het 2G is.
Als je de centrale open schroeft kun je zien wat erin zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
Probeer eens een andere simkaart?

Dat ding belt of smst ?

Waar naar toe?

En het kan ook de pincode zijn..

Zie je wel een callsetup op de factuur?

[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 04-12-2024 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
djpeterl1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:05:
Centrales die ouder zijn dan laten we zeggen 3/4 jaar, kun je er vanuit gaan dat het 2G is.
Als je de centrale open schroeft kun je zien wat erin zit
Er zit een Jablotron GSM module in: JA-192Y. Ook natuurlijk een klein sim-kaartje.

De alarmcentrale is idd ouder dan 4 jaar. Moet de module vervangen worden, of slechts het sim-kaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:20
ff googlen leverde dit op: JA-192Y, Jablotron GSM 2G voor Jablotron Pro Centrales
Tijd voor een nieuwe gsm kiezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
vincedd schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:28:
ff googlen leverde dit op: JA-192Y, Jablotron GSM 2G voor Jablotron Pro Centrales
Tijd voor een nieuwe gsm kiezer
Nou moe. Da's precies wat ik probeer te achterhalen, maar niet kon vinden. Dankjewel. Dat betekent dus dat hele module vervangen moet worden. Vertelt jouw google search wellicht ook wat de opvolger is? En moet ik dan ook een andere sim-kaart hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

JPK schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:22:
Da's precies wat ik probeer te achterhalen, maar niet kon vinden.
Op de website van de fabrikant?
https://www.jablotron.com...em-devices/communicators/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpeterl1
Prijs technisch kun je beter een andere centrale kopen met een ingebouwde 4G module :s
De vraag is dan natuurlijk, heb je een mobiele verbinding nodig of kan je ook alleen uit met de App

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:20
JPK schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:22:
[...]

Nou moe. Da's precies wat ik probeer te achterhalen, maar niet kon vinden. Dankjewel. Dat betekent dus dat hele module vervangen moet worden. Vertelt jouw google search wellicht ook wat de opvolger is? En moet ik dan ook een andere sim-kaart hebben?
Helaas ben ik niet bekend met dit merk. Misschien dat een mail met waar je nu tegenaan loopt naar Jablotron je meer info opleverd? Maar stel dat je een vervangende module hebt, dan moet ie ook nog geprogrammeerd worden. Doe je dat zelf of laat je een installateur dat doen? Als een installateur dat moet doen , kan ie ook gelijk de kiezer leveren en programmeren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij als ik de informatie van de fabrikant goed lees (eerdere link) is de JA-194Y (2/3/4G) een in place vervanger voor de JA-192Y (2G). Je hebt ook een JA-194Y-LTE - LITE maar die doet alleen dataverkeer, niet bellen of sms'en.

https://www.pg-securitysy...iezer-voor-de-ja-103k107k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
Dank allen voor de super antwoorden. Inderdaad een hoop geld om even een module te vervangen. Kan beter afwegen of alleen een data-bericht niet voldoende is. Het wordt tijd voor een installateur, denk ik zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

de Peer

under peer review

JPK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:03:
Dank allen voor de super antwoorden. Inderdaad een hoop geld om even een module te vervangen. Kan beter afwegen of alleen een data-bericht niet voldoende is. Het wordt tijd voor een installateur, denk ik zo!
Mij lijkt dat vooral die installateur het duur maakt. Dit kun je toch eenvoudig zelf doen? Ik beheer mijn Jablotron installatie ook al 8 jaar zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 10-12-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
de Peer schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:14:
[...]

Mij lijkt dat vooral die installateur het duur maakt. Dit kun je toch eenvoudig zelf doen? Ik beheer mijn Jablotron installatie ook al 8 jaar zelf.
Dank voor je reactie, Peer.
Ik zou dat ook het liefste zelf doen. Ik heb de F-link software en heb het onderhoud tot nu toe geheel zelf gedaan. Maar ik krijg nu geen sms-meldingen meer. Terechte vraag hier was of je dat wel nodig hebt. Wil ik toch die SMS meldingen hebben (werkt natuurlijk net iets betrouwbaarder, ook in omgevingen zonder internet), dan moet ik dus die nieuwe module kopen (a EUR 450) en moet ik een nieuwe sim-kaart zien te regelen. Ik lees hier dat ik die nieuwe module ook moet programmeren en ik denk dat ik daarin tekort schiet.
Wat zou jij doen? Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

de Peer

under peer review

JPK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:42:
[...]

Ik zou dat ook het liefste zelf doen. Ik heb de F-link software en heb het onderhoud tot nu toe geheel zelf gedaan. Maar ik krijg nu geen sms-meldingen meer. Terechte vraag hier was of je dat wel nodig hebt. Wil ik toch die SMS meldingen hebben (werkt natuurlijk net iets betrouwbaarder, ook in omgevingen zonder internet), dan moet ik dus die nieuwe module kopen (a EUR 450) en moet ik een nieuwe sim-kaart zien te regelen. Ik lees hier dat ik die nieuwe module ook moet programmeren en ik denk dat ik daarin tekort schiet.
Ik zou nooit 450 euro betalen voor zoiets, dus dan zou ik accepteren dat er geen sms meer binnen komt.

Programmeren stelt meestal niet zo veel voor. wat codes invullen meestal die in de handleiding te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
JPK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:42:
[...]

Ben met je eens dat sms betrouwbaarder voelt, maar heb hier zeer goede ervaringen met de push melding, zeker als je er 450€ voor moet uitgeven.
Je zou ook aan een PG output een externe gsm kiezer aan hangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
djpeterl1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:59:
[...]

Ben met je eens dat sms betrouwbaarder voelt, maar heb hier zeer goede ervaringen met de push melding, zeker als je er 450€ voor moet uitgeven.
Je zou ook aan een PG output een externe gsm kiezer aan hangen…
Klinkt zeer interessant. Wat is een PG output precies? Is dit een externe fysielke poort in de hoofdmodule waar ik iets aan aansluit. Of praat je over iets software-matigs? Thanks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLJmzbgO9kqJklaY64n8XZoonyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKtWPiWNdgC54V5G4TtNCOut.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door JPK op 10-12-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
JPK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:21:
[...]

Klinkt zeer interessant. Wat is een PG output precies? Is dit een externe fysielke poort in de hoofdmodule waar ik iets aan aansluit. Of praat je over iets software-matigs? Thanks
[Afbeelding]
Een PG is soft- en hardware matig. Je kunt een PG output maken als het alarm af gaat, daarna met een maak contact de externe gsm kiezer laten bellen
Tis wel een beetje gedoe om zoiets in elkaar te knutselen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
djpeterl1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:28:
[...]

Een PG is soft- en hardware matig. Je kunt een PG output maken als het alarm af gaat, daarna met een maak contact de externe gsm kiezer laten bellen
Tis wel een beetje gedoe om zoiets in elkaar te knutselen;)
Dankjewel. Dan moet ik daar maar niet aan beginnen ;)
Pagina: 1