Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rco484
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 15:48
He,

Vraagje i.v.m. bereikbaarheid met gsm indoor.

Bestaan er extenders die het 4G signaal versterken?
Wij zijn onlangs verhuisd, en in onze nieuwbouw hebben we enkel bereik met smartphone als we aan het raam gaan staan.
De nieuwe normen van isolatie blokkeert het mobiel signaal volledig.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?

R

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23
Nee, sommige providers hebben dat gehad maar wordt niet meer uitgeleverd. Zelf iets opzetten is verboden.

Enige optie die je hebt is een provider uitzoeken die aan Wifi bellen doet met een geschikte telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
rco484 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:05:
He,

Vraagje i.v.m. bereikbaarheid met gsm indoor.

Bestaan er extenders die het 4G signaal versterken?
Wij zijn onlangs verhuisd, en in onze nieuwbouw hebben we enkel bereik met smartphone als we aan het raam gaan staan.
De nieuwe normen van isolatie blokkeert het mobiel signaal volledig.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?

R
Ze zijn er wel, maar vaak niet legaal. Een lastige is ook, als je deze binnen hangt, versterk je alleen maar een slecht signaal.

De oplossing is eigenlijk VoWiFi bellen.
Ik heb hetzelfde probleem, goed geisolleerd huis, eigenlijk geen bereik op 4G of 5G.
VoWifi bellen loste alles perfect op. Bijna iedere grote provider ondersteund dit.

Vodafone: Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi
Odido: Bellen via 4G en wifi.
Mobiel bellen met wifi van KPN

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfie op 03-12-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het correcte zoekwoord voor een dergelijke versterker is "Femtocell". Een bekende fabrikant is Nikrans. Je plaatst een antenne buiten op de gevel en sluit deze bedraad aan binnenshuis op de versterker.

Het is echter niet legaal om op de GSM / LTE band(en) uit te zenden. Je mobiele provider kon vroeger een licentie aanschaffen om Femtocellen bij gebruikers thuis te laten uitzenden op deze frequenties, maar sinds 2021 worden deze licenties niet meer verschaft en is het de facto illegaal geworden. Je mag een extender wel kopen, je mag er legaal een bezitten. Je mag 'm alleen niet aanzetten. Agentschap telecom kan bij klachten metingen doen en als je gepakt wordt zijn de boetes hoog.

VoWifi is zoals hierboven gemeld de makkelijkste en goedkoopste route.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW