Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zz_rno
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 11:34
Ik zit sinds vandaag op Odido glasvezel maar wil graag een Fritzbox 7590 AX als modem gebruiken. Nu wil ik deze configureren, ik heb de Fritzbox aangesloten op één van de LAN poorten van de Zyxel maar hij verschijnt niet in het Mesh netwerk. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:21
De fritzbox heeft een standaard IP Adress als je hem uit de verpakking haalt. Op dit adres kun je hem benaderen door er een latop op aan te sluiten. Zodra je hem op de juiste manier hebt ingesteld kun je de UTP kabel die van je ODIDO media converter komt op de WAN poort van je fritzbox ansluiten.
Dan heb je Router van ODIDO niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Even een tussen-vraagje, waarom een Fritz achter een Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zz_rno
Nou ik wil hem uiteindelijk los van de Zyxel gebruiken. Maar het lukt me niet om vanuit mn laptop of desktop op de Fritzbox te komen. Connection timeout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Prisma16 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:56:
Even een tussen-vraagje, waarom een Fritz achter een Zyxel?
De firmware van de Zyxel is door Odido dermate aangepast dat de wifi na een uur of 22 instort en alleen een reboot helpt. Daarnaast biedt een Fritz ook Dect.

edit, was in de war met Odido Kant en Klaar 5G

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 03-12-2024 17:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zz_rno schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:08:
Nou ik wil hem uiteindelijk los van de Zyxel gebruiken. Maar het lukt me niet om vanuit mn laptop of desktop op de Fritzbox te komen. Connection timeout
Ondersteunt deze Fritz ook vlans? Dat heb je sowieso nodig bij glas.

Maar na een factory reset (bij mijn oudere Fritz moet dat met een aangelijnde telefoon met DTMF) zou je er toch in moeten kunnen. Maar in de Zyxel zou je 'm toch als CLient moeten kunnen zien als je de WAN poort van het moden gebruikt, of anders een van de LAN poorten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zz_rno
Bedankt voor de snelle reacties. Een reboot van mijn desktop zorgde ervoor dat ik nu in het modem kon komen en de configuratie is net afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Het is niet nodig om de fritzbox aan te sluiten op de zyxel. Verbind je computer met een van de lan-poorten van de fritzbox, of meld je aan op het wifi-netwerk, en ga naar fritz.box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso zat je niet goed bij Mesh, want mesh is alleen voor draadloos, bekabelde apparaten hebben niks met mesh te maken. Volgende keer idd rechtstreeks op de Fritz aansluiten en dan instellen, is makkelijker.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan je Fritzbox gewoon direct op met de WAN poort aansluiten op de Pon module vervolgens in de instellingen voor de WAN kiezen voor Odido of T-mobile glas. Heb je geen Zyxell meer nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1