DPG Media doet 'zeer kleinschalige test' met betaling voor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:56
@AverageNL

nieuws: DPG Media doet 'zeer kleinschalige test' met betaling voor weigeren v...
Een woordvoerder van DPG Media bevestigt tegenover Tweakers dat het bedrijf de betaaloptie momenteel 'op heel erg kleine schaal' uitprobeert op enkele websites in België en Nederland. De test vindt plaats bij vier media: HLN, De Morgen, Het Parool en De Gelderlander.
Het lijkt bij meer dan deze vier media plaats te vinden. In elk geval ook bij Nu.nl en wellicht nog bij meer media. Misschien kan dit nagevraagd worden?

Verder zou in dit artikel misschien iets gezegd kunnen worden over of deze versie van de cookiemuur ook voor Tweakers overwogen wordt?

Het zou ook interessant kunnen zijn voor lezers dat deze muur vooralsnog eenvoudig omzeild kan worden door eerst Tweakers te bezoeken, daar cookies te weigeren, en daarna naar het gewenste medium te gaan. Een handige truc die misschien als tip in het artikel vermeld zou kunnen worden?
Edit: ik begrijp dat deze tip niet nodig is om betaling te vermijden, omdat er nu geen sprake is van betaling, maar ik bedoel het als tip om niet op de betreffende knop te hoeven klikken, zodat DPG niet het idee krijgt dat mensen bereid zijn aan deze onzin mee te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door thomas_n op 03-12-2024 13:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevin2032
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
*knip* dit topic is voor feedback op het artikel, en niet om te ranten op alles wat je niet zint.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 03-12-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 10:03

AverageNL

Redacteur
Dank voor je bericht @thomas_n! Ik reageer even los per vraag:
Het lijkt bij meer dan deze vier media plaats te vinden. In elk geval ook bij Nu.nl en wellicht nog bij meer media. Misschien kan dit nagevraagd worden?
Dit kan ik zeker even navragen. Ik zag inderdaad één comment voorbijkomen waarin werd gezegd dat dat bij NU.nl is aangetroffen. Ik kan daar zelf overigens geen aanwijzingen voor terugvinden (maar goed, ik zie de test ook niet bij de media die wél concreet genoemd worden). Ik heb voor publicatie concreet gevraagd waar die test zich precies plaatsvindt en kreeg dat lijstje. Ik kan het nogmaals vragen, maar ik verwacht persoonlijk geen andere reactie :)
Verder zou in dit artikel misschien iets gezegd kunnen worden over of deze versie van de cookiemuur ook voor Tweakers overwogen wordt?
Alles wat hierover bekend is, staat in het artikel. Ik heb concreet gevraagd naar de eventuele uitrolplannen, maar er werd dus gezegd dat die er überhaupt nog niet zijn. Het is dus niet bekend of deze test ook naar andere websites wordt uitgebreid, wanneer dat dan eventueel zou gebeuren, en waar die dan precies zou worden toegepast. Zie passage hieronder:
De uitgeverij, tevens het moederbedrijf van Tweakers, zegt dat er 'nog geen zicht is' op wanneer de resultaten van de test worden geëvalueerd of wanneer een beslissing wordt genomen op basis van die testresultaten. Het is dus niet bekend of de betaaloptie daadwerkelijk beschikbaar gaat komen, of hoe en waar die in dat geval precies zou worden uitgerold.
--
Het zou ook interessant kunnen zijn voor lezers dat deze muur vooralsnog eenvoudig omzeild kan worden door eerst Tweakers te bezoeken, daar cookies te weigeren, en daarna naar het gewenste medium te gaan. Een handige truc die misschien als tip in het artikel vermeld zou kunnen worden?
Dit is niet iets wat we zouden opnemen in een artikel, ook niet als het om een andere uitgeverij, bedrijf of website zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:56
AverageNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:54:
Dank voor je bericht @thomas_n! Ik reageer even los per vraag:

[...]

Dit kan ik zeker even navragen. Ik zag inderdaad één comment voorbijkomen waarin werd gezegd dat dat bij NU.nl is aangetroffen. Ik kan daar zelf overigens geen aanwijzingen voor terugvinden (maar goed, ik zie de test ook niet bij de media die wél concreet genoemd worden). Ik heb voor publicatie concreet gevraagd waar die test zich precies plaatsvindt en kreeg dat lijstje. Ik kan het nogmaals vragen, maar ik verwacht persoonlijk geen andere reactie :)
Ik heb het zelf ook meermaals ervaren bij Nu.nl de laatste tijd. Niet elke keer, maar af en toe. Je kan het testen door even een aantal keer naar Nu.nl te gaan in een private browsing-scherm. Na vijf keer proberen kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVTbwDI4eonu7AFLeaBuhpb1RNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/96ELubYQufH8JqKSmgfSm27Y.png?f=fotoalbum_large
Wellicht dat je DPG na het zien van zo'n screenshot wél met een volledige lijst kan komen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
thomas_n schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:18:
[...]

Ik heb het zelf ook meermaals ervaren bij Nu.nl de laatste tijd. Niet elke keer, maar af en toe. Je kan het testen door even een aantal keer naar Nu.nl te gaan in een private browsing-scherm.
Nu je het zegt! Ik had dit net ook geprobeerd in incognitovensters, maar kom het nu (na gevoelsmatig 30 pogingen ofzo) inderdaad zelf ook tegen. Heel gek. Ik heb een vervolgmailtje gestuurd!

Edit: de woordvoerder van DPG vraagt het na bij Nederlandse collega's en komt er op terug

[ Voor 8% gewijzigd door AverageNL op 03-12-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
@thomas_n ik heb reactie van DPG! NU.nl maakt blijkbaar inderdaad uit van de test - samen met Parool en Gelderlander zijn dat de enige Nederlandse media zijn die deelnemen aan de test, hoor ik. Ik heb het artikel bijgewerkt en dat kenbaar gemaakt in de titel en onderaan de tekst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 17:29
Artikel: nieuws: DPG Media doet 'kleinschalige test' met betaling voor weigeren cookie...
Auteur: @AverageNL

Hoi Daan,

In Belgie gaat het blijkbaar 6,99 euro worden en niet euro zoals in het artikel gezegd wordt.
Ik kreeg dat bedrag zonet voor mijn kiezen bij een link naar De Morgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFaAHaoJUsMZhm3kU8dCDHnZ4VA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6euuoj1ZaeyLpEzlLmTpezjo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Superbra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:32:
Artikel: nieuws: DPG Media doet 'kleinschalige test' met betaling voor weigeren cookie...
Auteur: @AverageNL

Hoi Daan,

In Belgie gaat het blijkbaar 6,99 euro worden en niet euro zoals in het artikel gezegd wordt.
Ik kreeg dat bedrag zonet voor mijn kiezen bij een link naar De Morgen.

[Afbeelding]
Ah, tijdens een paar tests kwam ik zelf steeds bedragen van 3,99 euro tegen, zoals hieronder. Misschien zijn het twee losse tests. Ik werk de bedragen bij in het stuk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8h40tGduRNRfrDgz6OVaBBQhftw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHvjEP8fxoS4gK4PV8Zwg0Eg.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1