Google home Nest kiest weer een andere stem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Er zijn 1001 dingen die steeds irritanter worden aan Google Home Nest
Nu heeft google home besloten uit zich zelf een andere stem te geven. Dat is wel eens eerder gebeurd en toen heb ik dat terug kunnen zetten maar nu lukt dat niet. Google wilt niet zelf doen en verwijst naat de app op mijn telefoon maar dan kan ik alleen kiezen tussen man of vrouw. Ik wil gewoon de stem die ik al weet ik veel hoeveel jaar hoor. Iemand enig idee?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-08 11:46
Ik hoorde vanmorgen ook voor het eerst de nieuwe stem.
Ik denk dat Google de Assistant spullen aan het overzetten is naar AI / Gemini en mogelijk dat deze de andere stem heeft?
Het maakt mij niet zoveel uit welke stem het is. Als ie maar ff het nieuws en het weer doet....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 23:30

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

Hoorde het gisteren ook voor het eerst. Jammer de andere stem was duidelijker te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ja zeker op een speaker zoals de home mini is die nieuwe gemini stem gewoon niet te verstaand en klinkt nog onnatuurlijker dan de standaard stem.
Het regent overigens klachten dus met een beetje geluk zetten ze de "oude" stemmen weer terug als keuze.
Sowieso vind ik google home steeds slechter en sorry dat ik het zeg, dommer worden. Begrijpt nog maar de helft van wat eerder gewoon begrepen werd. "Ik begrijp het niet" lijkt een beetje een dement stop zinnetje geworden te zijn maar dat is een ander verhaal voor een ander topic.
Ik hoop dat ze in ieder geval de OG stem terug zetten.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plambo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd zeer onduidelijke stem.
Zinnen worden afgeraffeld en klemtonen liggen verkeerd.
Graag de oude stem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kunt simpelweg iets vragen á la 'He Google, verander je stem', waarna het een mannenstem wordt. Via Assistent-instellingen op je smartphone kun je het ook instellen, maar alleen keuze uit twee stemmen :X
Heeft misschien te maken met Gemini en dergelijke, waarin je wel weer tig stemmen kunt kiezen, apart.

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 16-12-2024 09:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
plambo schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:23:
Idd zeer onduidelijke stem.
Zinnen worden afgeraffeld en klemtonen liggen verkeerd.
Graag de oude stem weer terug.
Klopt, niet om aan te horen.
Volgens mij is het ook helemaal niet getest op die middelmatige speakers. Op google mini's klinkt het echt voor geen meter.
Tevens begrijpt google weer een stuk minder.

Ik vroeg wel eens "Hey google, hoe laat wordt het licht vandaag" Dan vertelde google wanneer de zon op kwam.

Nu is het ik begrijp het niet. Moet je specifiek vragen hoe laat de zon op komt. Ze maakten de assistent al dommer elke maand maar nu met die walgelijke stem er bij. Niet te harden.
Ik overweeg Alexa, die is tegenwoordig ook in het Nederlands. Toen ik alles op google zette nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 16-12-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17
tsja. Google is al jaren in decline, dus dat dit hier ook gebeurt verbaasd me niks. Search wordt elke maand slechter, de ads worden minder relevant etc. Dit lijkt me een vraag die TS aan google moet stellen en wij niet p een forum kunnen beantwoorden.
Pagina: 1