Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niquil
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Dag allemaal,

Ik zoek een thuisbisocoop beamer ter vervanging van mijn BenQ w1070

Wat is je budget?
Dat hangt een beetje van de beamer af. Ik heb er drie op het ook en ik vind ze alemaal binnen het budget vallen.(1400 tot 2800 Euro)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om films te kijken op mijn muur
Mijn doelstelling is een mooie immersive cinema ervaring met een dekentje op de bank.

4k, op een scherm, 3 meter vanaf de plek waar de beamer staat. Hij staat er recht voor. Ik heb 2 meter scherm. Ik ben onder de indruk dat ik dan 1.5 TR heb?)

Ik houd van space films, dus veel donker en zwart zwart vind ik wel fijn maar tegelijkertijd kijk ik wel in een ruimte met slecht afsluitbare lichtbron van de ramen. De w1070 kan hier onvoldoende mee omgaan en die heeft 2000 lmn, daarom ben ik nu wat hoger gaan zitten.

Snelle bewegingen moeten wel een beetje lukken, maar gaming is niet mijn ding op de beamer.

Ik heb nog nooit een smart beamer gehad, is dat fijn? Kan ik dan met een toetsenbord op de bank? Dat geneuzel om met een afstandbediening temoeten typen vind ik altijd maar vervelend dus als dat de manier is dan ga ik terug naar mijn oude manier: HDMI kabeltje naar de pc en even naar het bureau lopen als ik de pauze knop wil indrukken of een youtube filmpje wil bekijken. Vroeger was hét verschil tussen apple en Android dat je android telefoons zelf moest updaten, bij Apple werd dat met een gepaste hoeveelheid lubricant door je strot ged voor je gedaan. Vond ik persoonlijk wel fijn en daaarom heb ik nooit iets met Android te maken gehad. Komt daar nog update werk bij kijken?

Over de kabel gesproken, kan ik via wifi niet gewoon 4k overschieten op mijn interne netwerk, het internet zelf is niet zo heel stabiel van Youfone. Heb ik dan nog een chromecast ultra nodig?

Wat heb je zelf al gevonden?
De bijgaande beamers have caught my eye en staan in mijn vergelijkingslijstje.

Volgens mij geven ze allemaal meer Lumen dan mijn oude, maar of dat dan genoeg is vind ik lastig. De XGIMI vind ik mooi en lekker compact maar die heeft dan wel de minste lumen en ondanks de mooie speakers.... ga ik toch mijn eigen setje aansluiten dus dan heb ik dat niet echt nodig.

De Optoma is niet de mooiste maar lijkt vergelijkbare dingen te kunnen en hij heeft een specifieke vorm van weergeven volgense de website van de fabrikant (die in tegenstelling tot die van BenQ wel behoorlijk werkt) waarbij het vormen van strepen wordt tegen gegaan.

De w4000i heeft een mooi beeld, die heb ik gezien bij een verkoper en dat is best een mooi ding, maar daar is de prijs ook naar. Wel een smart beamer dus als dat echt lekker werkt is dat dan misschien de prijs waard? Ik vind het nogal een verschil.

En daardoor kom ik eigenlijk op mijn onderliggende probleem: Ik zie eigenlijk niet waarom de ene nou beter zou zijn dan de andere. Ik bedoel, ik vind het niet erg om 2800 te betalen maar ik weet ook niet goed wat ik daar nou extra voor krijg. Ik heb de kenmerken natuurlijk bekeken en zie wel wat dingen die anders zijn maar niet heel erg veel. Mijn vraag is dan ook...

Wat mis ik?

PS: ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk informatie te geven, mocht je toch nog iets missen... just ask!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 19:08
ik vind het lastig aangezien je niet volledig kan verduisteren. Dus echt zwart wordt het bij jou nooit, alleen door het hogere contrast krijg je het gevoel meer zwart te krijgen... Ik heb ooit een beamer gehad in een kamer die ik volledig kon verduisteren. Daar was zwart behoorlijk zwart en droeg echt bij aan het filmgevoel. Mijn beamer had ook een iris (zeg maar aperture schijf zoals je bij camera-lenzen hebt) en deze iris stond op stand 3 van 10 om het wit niet te laten uitbijten.

Mijn advies zou zijn om een 77" OLED te halen. deze is nu voor 2723 bij Hello TV in de aanbieding. 77 inch is ook een 2 meter diagonaal, en ik denk dat dit de meest fantastische filmervaring voor het geld zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niquil
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Dank voor je reactie, een tv wil ik echt niet omdat deze ook als hij uit staat nog steeds in mijn woonkamer staat. Bij een beamer is het object zelf een stuk minder invasief. De w1070 was redelijk maar niet perfect bij felle dagen. maar die was ook maar 2000 lumen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 22:47
Misschien is de Valerion VisionMaster Max iets? Die zie ik regelmatig op YouTube voorbij komen en wordt aardig de hemel in geprezen. Schijnt ook erg goeie zwart waardes te halen

https://youtu.be/VJZ7PO_0pRU?si=DDRS58c4Us0Zw7oC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
epson tw9400 beste beamer die er is sub 2500