Bug: Inconsistente weergave van likes in notificaties & post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
jdh009 in "[Serie] Hunted!"

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Open notificaties en zie drie gebruikersnamen bij naam genoemd die een duimpje hebben gegeven, verdeeld over twee berichten.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Bij een post met drie likes zou ik verwachten dat alle drie de likes worden weergegeven. Echter, er worden maar twee likes bij mijn post getoond. Ik kan ook achterhalen wie zijn like heeft teruggetrokken door de namen in mijn notificaties. Dit is niet wereldschokkend, maar ik kan mij voorstellen dat sommige andere gebruikers dit wel onwenselijk vinden, zeker als zij per ongeluk iets hebben geduimd bij een persoon die ze minder lief vinden.

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Vanwege de namen van medegebruikers plaats ik hier geen screenshots. Mocht je het toch willen zien, dan kan ik het wel via een DM sturen. Maar ik neem aan dat je er wel een voorstelling van kunt maken

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
-

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

We hebben geen mechaniek om notificaties "in te trekken", dus dit is feitelijk by design. En zelfs al zou je een notificatie terug kunnen trekken, dan is er alsnog de kans dat iemand hem toch al gezien had, dus welk probleem los je dan op?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
crisp schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:13:
We hebben geen mechaniek om notificaties "in te trekken", dus dit is feitelijk by design. En zelfs al zou je een notificatie terug kunnen trekken, dan is er alsnog de kans dat iemand hem toch al gezien had, dus welk probleem los je dan op?
Van mij hoeft het niet per se opgelost te worden; ik wilde het gewoon doorgeven omdat ik het toevallig tegenkwam. Als zaken anders werken in mijn systemen, zou ik een melding ook op prijs stellen. Wat betreft het argument over 'iemand kan het al gezien hebben': het blijft natuurlijk een kwestie van 'impact' beperken. Als je een notificatie kunt intrekken/aanpassen, verklein je in ieder geval het risico dat iemand het alsnog ziet. Zonder zo'n mechanisme blijft het altijd zichtbaar en heeft het sowieso 'impact'. Maar goed, het gaat hier gelukkig maar om duimpjes, geen wereldschokkende informatie. Slotje kan er dus op.

[ Voor 30% gewijzigd door jdh009 op 02-12-2024 23:28 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem is vooral dat het terugtrekken van notificaties potentieel veel complexer is dan het enkel sturen van notificaties (fire-and-forget), terwijl het maar een heel beperkte meerwaarde biedt...

Intentionally left blank