Mijn vraag
Hoe kan ik mijn internetsnelheid verhogen?
Ik ben vandaag overgestapt van ZeelandNet coax naar KPN glasvezel. Het vreemde is dat ik met mijn oude modem betere snelheden haalde dan met mijn nieuwe modem, via mijn eigen Ubiquiti APs. Aan de Ubiquiti POE switch en APs is niets veranderd.
Wanneer ik met wifi verbind van de modem zelf, haal ik 900 Mbit/s down en up. De wifi verbinding met mijn 3 APs is overal hetzeflde, ongeacht met welke AP ik verbind.
Verbind ik echter met het wifi via de APs van Ubiquiti (die ik al had), dan is de snelheid maar 300 Mbit/s. En op mijn Xbox, die due bekabeld is aangesloten, haal ik zelfs maar 100 Mbit/s.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Hoe kan ik mijn internetsnelheid verhogen?
Ik ben vandaag overgestapt van ZeelandNet coax naar KPN glasvezel. Het vreemde is dat ik met mijn oude modem betere snelheden haalde dan met mijn nieuwe modem, via mijn eigen Ubiquiti APs. Aan de Ubiquiti POE switch en APs is niets veranderd.
Wanneer ik met wifi verbind van de modem zelf, haal ik 900 Mbit/s down en up. De wifi verbinding met mijn 3 APs is overal hetzeflde, ongeacht met welke AP ik verbind.
Verbind ik echter met het wifi via de APs van Ubiquiti (die ik al had), dan is de snelheid maar 300 Mbit/s. En op mijn Xbox, die due bekabeld is aangesloten, haal ik zelfs maar 100 Mbit/s.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- KPN Box 12, vandaag zelf aangesloten op het glasvezelkastje
- Ubiquiti 8 Switch 60W, die ik voorheen ook al gebruikte
- Ubiquiti AP Pro, in mijn woonkamer
- 2 x Ubiquiti AP Lite, in mijn kantoortje (1e verdieping) en op zolder
- Eminent switch 1000Mbit/s, verbonden met mijn AP Pro, en deze switch gaat naar de TV, Xbox Series X en muziekstreamer
- Firmware updaten van de APs, dat is bij alle drie gelukt
- Ubiquiti switch resetten
- Alles rebooten
- Wifi in het modem uitzetten
- DHCP uitzetten (inmiddels terug aangezet)
- Radio band van de 5Ghz in mijn Ubiquiti APs naar 80 MHz zetten
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
[ Voor 4% gewijzigd door XBWillem op 03-12-2024 09:17 ]