Toon posts:

Scanner en printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Epson Stylus color 660 en een Canon Canoscan FB350P scanner. Ze zijn beide parallel aangesloten met als eerste de scanner en dan de printer. Ik draai onder Win2k. Ik heb het volgende probleem; ik kan niet meer scannen zodra ik een printopdracht heb gegeven (en hij klaar is met printen). De software (adobe photoshop) geeft dan de foutmelding: The parallel port may be used by another application. Errorcode 0x00060800.
Daarna geeft ie een melding van: Could not open the TWAIN source. Make sure there is a valid source for your scanner in the TWAIN directory found in de windows directory.

En dan kom ik weer terug in adobe photoshop en kan ik niet meer scannen voordat ik de PC gereboot heb. Wanneer ik eerst iets scan en het daarna wil uitprinten gaat alles goed. Alleen andersom niet! (eerst printen van vb. word docu en dan scannen).

Wat kan ik hier aan doen zodat ik niet steeds mijn PC moet booten?? En ik heb ook al gehoord dat ik moet wachten met scannen totdat die parallele poort weer "vrij" is na een printopdracht. Maar dat helpt niets, ook al wacht ik een aantal uur.

Wie helpt mij??

thnx

Marijn

Verwijderd

Als je eea anders om plaatst?
Anders plaats een extra parallele poort.

edit:

typo

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, scannertype is Canoscan FB330P ipv FB350P

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 13 september 2001 21:58 schreef BigRonnyV het volgende:
Anders plaats een extra parralelle poort.
idd. kost een 25 guldentjes

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 21:58 schreef BigRonnyV het volgende:
Anders plaats een extra parralelle poort.
Dat gaat toch niet? De scanner heeft 2 poorten maar de printer maar 1 dus die moet altijd als laatste....

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 22:00 schreef wittgen het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet? De scanner heeft 2 poorten maar de printer maar 1 dus die moet altijd als laatste....
Blijft optie twee op, extra parallele poort.
Pagina: 1