De prestaties van mijn huidige systeem laat wensen over met zware games. Ik vraag mij af of ik er mee weg kom om alleen de GPU te upgraden of dat ik dan (veel) prestaties laat liggen. Mijn huidige systeem is:
Als alleen de videokaart geupgrade hoeft te worden dan ongeveer 600 euro voor de kaart, maar prijs/prestatie verhouding vind ik belangrijker dan een specifiek bedrag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd amd kaarten gehad, maar ik heb het idee dat Nvidia net wat beter is in upscalingtechnieken e.d. dus daar gaat een lichte voorkeur naar toe maar uiteindelijk is voor mij prijs/prestatie leidend.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Afhankelijk van het spel (en mijn stemming) speel ik of op een 1440P 144hz monitor of een 4k OLED tv. Welke upgrade ik ook doe is het denk ik sowiso tijd om afschijd te nemen van mijn voeding (een cooler master realpower m520 uit '08) dus ben ook op zoek naar een bijpassende voeding
Dus?
Mijn vraag is:
Dan zou ik denken dat ik een goede koop met een 4070 super maak?
Qua voeding volg ik meestal gewoon het BBG advies dus dan kom ik op deze uit:
650W zou wel genoeg moeten zijn, toch?
- Ryzen 7 3700X
- RX 5700 XT
- 16 GB ddr4 RAM
Als alleen de videokaart geupgrade hoeft te worden dan ongeveer 600 euro voor de kaart, maar prijs/prestatie verhouding vind ik belangrijker dan een specifiek bedrag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd amd kaarten gehad, maar ik heb het idee dat Nvidia net wat beter is in upscalingtechnieken e.d. dus daar gaat een lichte voorkeur naar toe maar uiteindelijk is voor mij prijs/prestatie leidend.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Afhankelijk van het spel (en mijn stemming) speel ik of op een 1440P 144hz monitor of een 4k OLED tv. Welke upgrade ik ook doe is het denk ik sowiso tijd om afschijd te nemen van mijn voeding (een cooler master realpower m520 uit '08) dus ben ook op zoek naar een bijpassende voeding
Dus?
Mijn vraag is:
- Kan ik alleen mijn GPU upgraden in mijn systeem zonder veel prestaties op tafel te laten liggen?
- Welke GPU is dan de beste keuze?
- Welke voeding past daar bij?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6 | € 589,- | € 589,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 499,- | € 499,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 615,- | € 615,- |
Totaal | € 1.703,- |
Dan zou ik denken dat ik een goede koop met een 4070 super maak?
Qua voeding volg ik meestal gewoon het BBG advies dus dan kom ik op deze uit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
Totaal | € 91,46 |
650W zou wel genoeg moeten zijn, toch?