USB hub met laadmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAHVelthuis
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-07 11:40
Hoi

ik heb een Gigabyte monitor die ik met een USB-C kabel met mijn laptop verbind.
Helaas levert deze niet voldoende stroom waardoor mijn laptop langzaam ontlaadt.

Ik kan naast de USB-C kabel van de monitor ook een extra voeding aansluiten, maar dit zijn extra kabels. Daarnaast zou ik ook graag nog wat extra USB poorten willen hebben.

Bestaat er misschien een USB hub die ik tussen de monitor en laptop kan zetten waardoor ik en kan laden en extra poorten tot mijn beschikking heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

samo

yo/wassup

Ik denk dat de term die je zoekt "dockingstation" is?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Dat denk ik ook maar dan heb je sowieso een extra kabel erbij van het stopcontact naar het dockingstation. Lijkt me niet logisch om een dockingstation tussen de laptop en de monitor te prikken. Die dan op magische wijze ineens wel genoeg stroom krijgt van de monitor. Maar als dat geen bezwaar is is natuurlijk een dockingstation idd the thing to have. :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Net andersom, als je een dockingstation met eigen voeding hebt voedt die de aangesloten devices en gaat er alleen signaal naar de monitor. Werkt prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Er zijn een hoop hippe merken die USB-C docking stations leveren, maar in mijn beleving maakt Dell de beste docking stations. Ik heb de Dell WD22TB4 en ik ben er super tevreden over.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAHVelthuis
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-07 11:40
Ik realiseer dat ik onvolledig ben geweest. Hierbij een poging om de opstelling schematisch weer te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-Fgt0R3AxsF1-i91uJvo5rT8zQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M1dob8egjLqCdmcONwwd5614.png?f=user_large

De monitor beschikt over een ingebouwde KVM switch. De toetsenbord en muis zijn via USB met de monitor verbonden, de monitor schakelt tussen de pc/laptop via de ingebouwde KVM switch.

Wat ik in deze opstelling zou willen veranderen:
- de 15W USB verbinding tussen laptop en monitor is niet voldoende om de laptop te kunnen laden, deze zou ik graag willen verhogen tot minimaal 45W

- het aantal USB poorten op de monitor zou ik graag wat willen verhogen zodat ik meerdere apparaten kan verbinden en ook kan schakelen met de KVM switch in de monitor.

Hoop dat dit de situatie verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je gaat hoe dan ook extra kabels aan je setup toevoegen.
Dan kun je, prijs technisch gezien, beter je voedings kabel in je monitor prikken en een kleine simpele USB hub erbij. Daar zijn er meer dan genoeg van.

Welke monitor en laptop zijn het precies? Misschien is het wel alleen de USB-C kabel tussen je monitor en laptop wat niet voldoende is. Geen idee.
Pagina: 1