Auto audio upgrade met meer bass zonder sub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 18:26
Hallo allemaal,

Ik ga mijn peugeot 206+ audio upgraden, demping aanbrengen, speakers en radio vervangen.
Ik heb alleen niet veel verstand van speakers.

Ik ben vooral opzoek naar advies voor of het 2 of 3 weg speaker moeten worden.
Een subwoofer in de kofferbak is niet praktisch en weet niet of ik met mijn beperkte kennis uberhaupt een sub(bijv een compacte onder de stoel) aan moet sluiten. Dus mijn doel was dat het simpel zou zijn.

Ik heb ook adapters gekocht voor op de kabels in de deur.
Demping heb ik al gekocht en heb nog 200 euro over voor de 4 speakers en tweeters(in de deur bij de spiegels).
Kwam zelf uit op de kenwood KFC E170P(voor 17cm) en E130P(achter 13cm) maar dat was voordat ik 3 weg ondekte en begrijp dat 3 weg iets meer bass heeft. Met voor een nadelen.

Dus graag jullie advies over hoe ik genoeg bass krijg zonder een echte sub in de kofferbak :)?
Ik ben me bewust dat er niks boven een sub gaat(mijn vrouw is audioviel, alleen geen verstand van audio voor auto's)

Thanks,
Jasper

[ Voor 13% gewijzigd door jspr1988 op 02-12-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-05 16:45
jspr1988 schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:11:
Hallo allemaal,

Ik ga mijn peugeot 206+ audio upgraden, demping aanbrengen, speakers en radio vervangen.
Ik heb alleen niet veel verstand van speakers.

Ik ben vooral opzoek naar advies voor of het 2 of 3 weg speaker moeten worden.
Een subwoofer in de kofferbak is niet praktisch en weet niet of ik met mijn beperkte kennis uberhaupt een sub(bijv een compacte onder de stoel) aan moet sluiten. Dus mijn doel was dat het simpel zou zijn.

Ik heb ook adapters gekocht voor op de kabels in de deur.
Demping heb ik al gekocht en heb nog 200 euro over voor de 4 speakers en tweeters(in de deur bij de spiegels).
Kwam zelf uit op de kenwood KFC E170P(voor 17cm) en E130P(achter 13cm) maar dat was voordat ik 3 weg ondekte en begrijp dat 3 weg iets meer bass heeft. Met voor een nadelen.

Dus graag jullie advies over hoe ik genoeg bass krijg zonder een echte sub in de kofferbak :)?
Ik ben me bewust dat er niks boven een sub gaat(mijn vrouw is audioviel, alleen geen verstand van audio voor auto's)

Thanks,
Jasper
toon volledige bericht
Hey Jasper,
De demping is sowieso een goede keuze! Mits goed geplaatst scheelt het een hoop gerammel en een iets beter beter geluid.

Speakers is deels een persoonlijk dingetje, de een loopt weg met Pioneer, de ander met Infinity en bijvoorbeeld ikzelf had altijd alles van Alpine.
Kijk of er nog ergens speciaalzaken zijn die iets van een demo-hoek hebben staan.
Een 3-weg systeem zal een meer gedetailleerde weergave produceren dan een 2-weg.

Heeft de radio die je op het oog hebt een redelijke versterker aan boord?

En ik ben van mening dat als je zelf je radio kan vervangen, je ook wel een sub achterin kan aansluiten ;)
Heb je geen ruimte voor een plat exemplaar achterin?
Iets als dit bijvoorbeeld
https://pioneer-car.eu/nl/nl/ts-a2500lb/ts-a2500lb

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het belangrijkst voor de basweergave is dat het geluid van de achterkant van de speaker niet het interieur in kan lekken. Soms zitten er grote gaten in het blik van de deur waar dit door gebeurt. Die kan je het best dicht maken, want de vilten / plastic deurkaart houdt dat niet tegen.

Een drieweg autospeaker is een tweeweg met een extra piëzotweeter erop geplakt. Ik denk dat die weinig toevoegt.

[ Voor 26% gewijzigd door TBTL op 02-12-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 18:26
@Corsa Nostra Ruimte voor een sub is altijd wel, maar de auto is ook het werk paard voor naar de gemeente werf en bouwmarkt. Dus dat is gewoon niet praktisch. Ik begrijp dat de auto oud is en wil er voor een klein budget het beste uithalen.

Radio is deze pioneer, vanwege de telefoon mount:
https://www.amazon.nl/Pio...714555fdd9b4&gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-05 16:45
jspr1988 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:58:
@Corsa Nostra Ruimte voor een sub is altijd wel, maar de auto is ook het werk paard voor naar de gemeente werf en bouwmarkt. Dus dat is gewoon niet praktisch. Ik begrijp dat de auto oud is en wil er voor een klein budget het beste uithalen.

Radio is deze pioneer, vanwege de telefoon mount:
https://www.amazon.nl/Pio...714555fdd9b4&gad_source=1
Dat setje kenwoods en die pioneer zullen denk ik wel voor iets meer pit gaan zorgen.
Je zal de bass wel gedetailleerder horen, maar niet 'voelen'. Daarvoor zal je echt een klein subje nodig hebben.
Akoestiek+ klankkasten in een auto zijn 'lastig'.

Demping is vaak zelfs al een 'next level' upgrade, omdat je dat doet voor de geluidskwaliteit en/of stilte in de auto. En dat kan redelijk in papieren lopen als je dat goed wilt doen. + De tijd die het kost om te doen.
(ik kan erover meepraten, met twee van onder tot boven gestripte auto's _/-\o_ )

Heeft de auto geen gat voor een reservewiel of een dubbele bodem achterin de kofferbak? Daar zijn deze subs vaak voor gebouwd om perfect in te passen. Zo behoud je de 'gewone' kofferbak ruimte.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aankoopadvies, dus verplaatst naar het juiste subforum

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1