Verschil tussen Asus XD5 en BD4? Welke kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 17:10
Ik ben in de markt voor een mesh wifi set en na het lezen van verschillende artikelen hier op Tweakers kwam ik uit op de productlijn van Asus Zenwifi.

Ik wil ze verbinden middels een wired backhaul en voor zover ik heb begrepen kan ik de duurdere varianten met extra 6Ghz en een 2e 5Ghz band laten liggen aangezien dat dan toch geen meerwaarde heeft.

De XD5 kwam dus als beste naar voren, ook in de best buy guide, maar na kijken op de Asus website kwam ik ook een nieuwe lijn tegen. Namelijk de BD4 die sinds oktober 2024 op de markt is samen met nog wat andere die qua design op elkaar lijken maar deze zijn met de extra 6Ghz band.

Nou zie ik dat tussen de BD4 en XD5 niet heel veel verschil zit behalve dat de BD4 2 2.5G WAN/LAN auto detection poorten heeft en de XD5 2 1G poorten heeft waarvan 1 als WAN poort. Daarnaast kan de BD4 hogere snelheden aan wat betreft wifi en heeft ie ook wifi 7. Het valt me op dat de Asus vergelijker zegt dat de XD5 een snellere processor zou hebben?

Op deze specs na zie ik niet heel veel verschil en ik vraag me dan ook af welke ik het beste kan nemen. De BD4 is nieuwer en qua design gelijk aan de nieuwe duurdere modellen. Qua prijs zit er niet veel verschil in. De XD5 set is nu te koop voor €172 en de BD4 voor €179 incl €10 korting van Amazon.

Heeft iemand ervaring met beide sets?

Ik wil ook graag weten of dit gaat werken wat betreft de wired backhaul en de Asus set als Access Point. De blauwe kabels gaan door de muur naar de meterkast in de switch die weer verbonden is met de modem. Ik heb toch besloten om klik&klaar terug te sturen aangezien de snelheid naar 100 mbps gaat in de meterkast. De benaming in de foto kunnen jullie dus negeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4VZ6Ekyp-3yzAHrNGIb8teEtsQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QX9Ujt5Am3aqvjigCWtHDHYw.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door DI97 op 02-12-2024 17:58 ]