TNT2 ultra geeft alleen zwart/wit op TV

Pagina: 1
Acties:

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
Mijn Riva TNT2 ultra 32MB werkt perfect. Ik heb hem al een tijdje en nooit problemen gehad. Er zit ook een TV-out op en ik leen een kabeltje van een vriend. Sluit het aan en mijn DivXjes prachtig mooi op de TV. Na een weekje die kabel weer terug gebracht.

Na een paar maandjes besluit ik om zelf zo'n kabel te kopen. Ik naar televersum en vraag zo'n kabel. Sluit het aan en ik krijg alleen zwart wit beeld. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik zou niet weten wat. Hoe moet ik bjvoorbeeld mijn kaart instellen, als PAL-B of Pal-G? Ik heb natuurlijk zelf al het een en ander geprobeerd maar misschien kunnen jullie me een idee geven. Of is mijn kabeltje misschien kapot ?! Hieronder wat informatie over mijn PC.

- PIII 500Mhz
- 384 MB geheugen
- TNT2 ultra 32MB
- Windows 2000 SP2
- Detonator drivers versie ...?

Verwijderd

Wat voor een kabel is het? Svhs (met vier pinnetjes) of composiet (tulp plug). Als je beide mogelijkheden hebt gebruik dan eerst composiet (werkt altijd iets makkelijker). Hij moet in ieder geval op PAL-B staan. Ook als je er een videorecorder tussen hebt staan kan dit problemen opleveren. Gebruik ook geen scart-converter, want die zijn vaak slecht.

• Racemol
Dankje voor je antwoord.

Ik gebruik een S-VHS kabel voor de ingang in me video kaart en een Scartkabel voor in me TV. En er zit geen video recorder tussen..

• Racemol
Maar het werkt dus nog steeds niet. Heeft iemand anders een idee? Ik heb het ondertussen geprobeerd in winME en daar heb ik precies hetzelfde probleem. Misschien is het dan toch een hardware fout?

Verwijderd

Heb je nog de mogelijkheid om de soort uitgangssignaal te kiezen ? pal of ntsc ?

Suc6

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
voor de tv-out stel ik altijd pal-B in en ik gebruik een composiet kabel nooit geen problemen mee

• Racemol
Op vrijdag 14 september 2001 07:28 schreef DRG het volgende:
Heb je nog de mogelijkheid om de soort uitgangssignaal te kiezen ? pal of ntsc ?

Suc6
Ja ik kan het uitgangssignaal kiezen. Ik heb al verschillende geprobeerd maar het maakt geen verschil. Het beeld blijft gewoon zwart/wit
Pagina: 1