Welke budget laptop batterijmerken zijn betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 19:41
Ik wil een laptop batterij vervangen maar ik wil natuurlijk geen rommel kopen.
Ik wil ook niet een originele kopen, die zijn 50 tot 60% duurder en het is voor een oude enigszins 'waardeloze' laptop (intel 7e gen).

Iemand ervaring met aliexpress laptop batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Let met ali zeer goed op dat je exact de juiste pakt. Zonde als ze in de hens vliegen om 50 euro te besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
99ruud99 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:17:
Let met ali zeer goed op dat je exact de juiste pakt. Zonde als ze in de hens vliegen om 50 euro te besparen
Er staan altijd typenummers bij dus het is wel de juiste qua maat. Overigens worden third-party batterijen ook gewoon in NL verkocht, ik weet niet of die wel getest worden volgens EU standaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ligt eraan welke, veel is gewoon dropshipping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 12:52

de Peer

under peer review

Sunrise schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:33:
[...]

Er staan altijd typenummers bij dus het is wel de juiste qua maat. Overigens worden third-party batterijen ook gewoon in NL verkocht, ik weet niet of die wel getest worden volgens EU standaarden.
Het gaat niet zo zeer om testen, maar om aansprakelijkheid. De persoon die het jou verkoopt in de EU is importeur en is aansprakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
de Peer schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:46:
[...]

Het gaat niet zo zeer om testen, maar om aansprakelijkheid. De persoon die het jou verkoopt in de EU is importeur en is aansprakelijk.
Ik denk dat ik maar een tientje meer uitgeef en de importeur het risico laat nemen.
Ik ga voor een FengWings van amazon.nl, de batterij ziet er zo uit alsof die uit dezelfde fabriek komt. Of dat ook zo is zal ik nooit zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:04

franssie

Save the albatross

Ik gebruik ook Amazon als zij zelf de verkoper zijn, soms 123 die hebben ook wel eens wat. Origineel is ook niet altijd te krijgen, had o laatst met een prima Lenovo van 6 jaar oud, geen accu, v geen ventilatoren, die soms moet je ook wel. Succes

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn ervaring is dat alle accu's vanuit China zo'n beetje bagger zijn..

"nieuwe" accu 4400mAh welke out of the box (en ook na een dozijn cycles) gewoon niet kan presteren..

Onder enige load klapte die zo van 90+% terug naar 3 a 4%..
Originele accu met een enorme bak slijtage (75+%) deed het zelfs nog beter...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
SMSfreakie schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:57:
Mijn ervaring is dat alle accu's vanuit China zo'n beetje bagger zijn..

"nieuwe" accu 4400mAh welke out of the box (en ook na een dozijn cycles) gewoon niet kan presteren..

Onder enige load klapte die zo van 90+% terug naar 3 a 4%..
Originele accu met een enorme bak slijtage (75+%) deed het zelfs nog beter...
Beetje flauw maar de originele komt ook uit china. Ifixit zal ook wel goede thirdparty batterijen verkopen dus er zullen heus wel een paar degelijke tussen zitten. Maar ja, welke...

Hoeveel van die ervaringen heb je opgedaan? Een paar keer of tientallen keren?

Ik lees nu toch wel wat slechte dingen over fengwings, na een aantal maanden begint de ellende, korte levensduur, duurkoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Sunrise op 02-12-2024 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sunrise schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:04:
[...]

Beetje flauw maar de originele komt ook uit china. Ifixit zal ook wel goede thirdparty batterijen verkopen dus er zullen heus wel een paar degelijke tussen zitten. Maar ja, welke...

Hoeveel van die ervaringen heb je opgedaan? Een paar keer of tientallen keren?

Ik lees nu toch wel wat slechte dingen over fengwings, na een aantal maanden begint de ellende, korte levensduur, duurkoop.
granted origineel zal ook uit komen, enfin gok dat de kwaliteits eisen toch anders liggen..

en heb een accu of 15 gehad al met al.. vooral onder load dat het fout gaat.. beetje idle draaien ja dat willen ze wel..

m'n huidige accu is inmiddels ook voor 1/3de "versleten" maar ach zolang het nog niet hoppen wordt tussen 2 stopcontacten :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
SMSfreakie schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:27:
[...]

granted origineel zal ook uit komen, enfin gok dat de kwaliteits eisen toch anders liggen..

en heb een accu of 15 gehad al met al.. vooral onder load dat het fout gaat.. beetje idle draaien ja dat willen ze wel..

m'n huidige accu is inmiddels ook voor 1/3de "versleten" maar ach zolang het nog niet hoppen wordt tussen 2 stopcontacten :-)
Volgens mensen op reddit is King Sener betrouwbaar, heb jij daar ook ervaring mee?

Daar lees ik toch ook wel slechte dingen over in de reviews. Toen dacht ik, laat ik eens de reviews van originele dell batterijen lezen, dezelfde klachten. :D
Kingsener geeft 2 jaar garantie, dat geeft wat vertrouwen mits het retouren niet te duur en of te moeilijk is.
This is ### ### from KingSener company.

KingSener battery has 2 years warranty. When you think you have a quality problem, you can send us photos/video etc as evidence and do some required test as evidences:

(1) If this happens within 12 month since the date you buy the battery, we can reissue a new battery for free; or for you get full refund of the defective battery.

(2) If this happens after 12 month to 18 months since the date you buy the battery, you just pay the shipping cost for sending a new battery. No need to return the defective battery.

(3) If this happens after 18 to 24 months, since the date you buy the battery, we will refund you 20% of the amount; or you can buy a new one at 80% of the price.
Niks gezegd over de shipping costs of return locatie, nog een extra email versturen.

[ Voor 53% gewijzigd door Sunrise op 03-12-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nee.. en sowieso wat stellen zij onder 2 jaar garantie? een accu is immers een slijtage deel..
en voorlopig doet mijn accus het goed genoeg..maar ach voor een leuk prijsje wil ik nog wel eens een nieuwe er in.. gaat de light workload tijd weer richting de 8u :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floppydriver
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-08 08:24
Toevallig was vorige week mijn Lenovo Thinkpad accu kapot. Via Lenono nergens meer te krijgen, ook in andere shops niet origineel te vinden. Wel een boel non-branded accu's voor 75-100 euro.

Op Amazon de 00NY493 besteld van het merk KYUER voor 48,-. Het zou de originele 90Wh accu vervangen die niet meer op wil laden.

Na deze er eerst ingedaan te hebben en te wachten tot 'ie op 100% was even een battery report uitgedraaid. De max. capacity was toen plots 12Wh. Ik heb daarna gepoogd hem te 'kalibreren': eerst volladen, paar uur wachten. Dan helemaal op accu leeg laten lopen (meerdere keren opnieuw aanzetten want Windows gaat uit als 'ie op 5% denkt te zitten). Dan weer onafgebroken laden voor een aantal uren.

Actueel battery report geeft 89Wh aan. Voor wat dat waard is. De praktijk: de laptop draait nu urenlang op de nieuw geplaatste accu, dus hij werkt goed. Geen warmte-ontwikkeling opgemerkt.
Was netjes verpakt, en voor nog geen 5 tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
floppydriver schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:01:
Toevallig was vorige week mijn Lenovo Thinkpad accu kapot. Via Lenono nergens meer te krijgen, ook in andere shops niet origineel te vinden. Wel een boel non-branded accu's voor 75-100 euro.

Op Amazon de 00NY493 besteld van het merk KYUER voor 48,-. Het zou de originele 90Wh accu vervangen die niet meer op wil laden.

Na deze er eerst ingedaan te hebben en te wachten tot 'ie op 100% was even een battery report uitgedraaid. De max. capacity was toen plots 12Wh. Ik heb daarna gepoogd hem te 'kalibreren': eerst volladen, paar uur wachten. Dan helemaal op accu leeg laten lopen (meerdere keren opnieuw aanzetten want Windows gaat uit als 'ie op 5% denkt te zitten). Dan weer onafgebroken laden voor een aantal uren.

Actueel battery report geeft 89Wh aan. Voor wat dat waard is. De praktijk: de laptop draait nu urenlang op de nieuw geplaatste accu, dus hij werkt goed. Geen warmte-ontwikkeling opgemerkt.
Was netjes verpakt, en voor nog geen 5 tientjes klaar.
Dat klinkt goed maar op de lange termijn weten we nog niet hoe het uitpakt. Veel reviews gelezen over verschillende merken, het komt er vaak op neer dat ze niet meer genoeg spanning kunnen leveren na een maand of 7. Waar de originele vaak jaren meegaat, ook met een 'zwakke gezondheid', geven third party batterijen vaak de geest. Dat is het beeld wat ik er nu van heb maar misschien valt het wel mee. Ik ga geen batterij vervangen voor een maand of 7. Hangt een beetje van de garantie af of ik er aan begin.

Heb je ook naar de fabrieksdatum gekeken? Zo ja, hoe oud is die batterij?
Pagina: 1