KVM/laptop dock voor verbinding laptop en pc met 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:21
Ik zoek een?
KVM en/of laptopdock die mij in staat stelt om met één druk op de knop te switchen tussen laptop en PC die in verbinding staat met 3 monitoren, waarvan 1x 4k120hz (hdmi 2.1), 1x2k165hz (hdmi/displayport), 1x 2k100hz (usb-c/hdmi/displayport). Tussen KVM/dock en laptop wil ik een enkele USB-C kabel gebruiken die mijn laptop ook op kan laden. Tussen KVM en mijn PC kan ik gewoon weer HDMI/displayportkabels gebruiken.

Wat is je budget?
Maakt me niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles dat betrouwbaar werkt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dus kunnen switchen tussen mijn gamepc en mijn werklaptop met één druk op de knop, zonder dat ik mijn schermen op een lagere verversingssnelheid kan draaien. Heeft iemand ook zo'n setup? Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 24% gewijzigd door Grotbewoner op 02-12-2024 14:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Begin eerst maar eens aan te geven wat de precieze specs zijn van zowel laptop als desktop als monitoren.

Je stelt een flink complexe vraag gezien het high end spul, combinatie van HDMI en Displayport en alles over 1 kabel bij de laptop en 1 knop, maar geeft totaal geen specifieke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:21
White Feather schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:53:
Begin eerst maar eens aan te geven wat de precieze specs zijn van zowel laptop als desktop als monitoren.

Je stelt een flink complexe vraag gezien het high end spul, combinatie van HDMI en Displayport en alles over 1 kabel bij de laptop en 1 knop, maar geeft totaal geen specifieke info.
Bedankt voor de verduidelijkingsvraag. Hierbij de informatie.

De laptop heeft:
2x USB4 Type C 2.1 ports met 40 Gbps per stuk en 1x hdmi 2.1. Hij laadt ook op met een USB-C kabel en adapter.

Deze dient voor werk en hoeft dus alleen officetools te draaien via VPN. Op werk verbind ik deze via USB-C met een dock om twee 1080P schermen te verbinden.
Ik wil deze laptop dus met 1 USB-C snoer verbinden om de 3 monitoren aan te sturen, als dat kan. Het liefst ook op 100hz+.

De desktop draait op:
CPU: 7800x3d
GPU RTX4090. Hierop zitten voldoende ports om 1xhdmi 2.1 + 2x displayport te verbinden, deze zou dan met de KVM verbonden worden met deze drie snoeren.
Moederbord: X670 Asrock Steel Legend met 4x USB 2.0 type-A, 6x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-A, 1x USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-A, 1x USB 3.2 (Gen2x2, 20Gb/s) type-C

Monitorspecs staan in OP maar zijn dus:
1x 49 inch OledTV die ik al een poos als monitor gebruik met 4k120hz (hdmi 2.1),
1x 27 inch 2k165hz (hdmi/displayport),
1x 27 inch 2k100hz (usb-c/hdmi/displayport).

Ik begrijp dat ik een best complexe vraag stel en het is ook een nieuw veld voor mij. Iedere hulp wordt zeer op prijs gesteld :-).

[ Voor 17% gewijzigd door Grotbewoner op 02-12-2024 17:01 ]