Ledger Nano S werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feetje124
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Goedemiddag,

Ik heb een jaar of drie/vier geleden op aanraden van een vriend een Ledger Nano S gekocht en daar Ripple en Ethereum op gezet. Toentertijd had ik Ledger live op zowel mijn laptop als telefoon staan en dan checkte ik af en toe het saldo. Fast forward drie jaar besloot ik een week geleden eens te kijken op die Ledger omdat Ripple (nog steeds) door het dak gaat en nu kom ik er niet meer op.

Ik heb Ledger Live opnieuw op mijn (nieuwe) laptop geïnstalleerd en de ledger met de kabel gekoppeld. Vervolgens is dat scherm niet te lezen: het is niet gedimd zoals je op sommige plekken leest, maar er zijn gewoon alleen maar allemaal pixels te zien. Ik heb vermoedelijk de pincode al drie keer verkeerd ingevuld omdat ik uit frustratie op de knopjes heb zitten drukken voordat ik ging uitzoeken wat er nou precies aan de hand zou kunnen zijn.

Van Ledger support heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen, ik heb nieuwe schermpjes besteld die onderweg zijn.

Is het nou van belang om te weten via welke wallet ik toentertijd die crypto heb overgezet? Volgens mij is dat namelijk Binance, en daar kun je nog weinig mee. Welke stappen kan ik het best nemen? Op de support site van Ledger staan allemaal mogelijkheden die ervanuit gaan dat je nog in Ledger Live kan, maar dat moest ik dus opnieuw op mijn laptop installeren met een Ledger die niet werkt.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44
Heb je jouw Recovery Phrase nog? Dan kun je iig nog bij je coins

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:53
Sup4rdurt schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:27:
Heb je jouw Recovery Phrase nog? Dan kun je iig nog bij je coins
Dit inderdaad. Je hebt bij het instellen van je Ledger 24 woorden op een briefje geschreven. DAT is je "hoofdsleutel". De Ledger zelf heb je eigenlijk niet nodig

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:14
Je recovery phrase tevoorschijn halen die je destijds veilig hebt opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feetje124
Dank! die recovery phrase heb ik. Ik ga nu vast hele onintelligente vragen stellen, maar.. waar kan ik ze invoeren dan? Als ik de Ledger app open op mijn telefoon krijg ik het volgende:

Let's get started. Keuze: set up your ledger òf acces your wallet.

Dan kies ik 'access your wallet' en dan heb ik de keuze: connect your ledger òf use ledger sync.
Maar bij beiden heb ik dan toch een werkende ledger nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09
Feetje124 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:37:
Dan kies ik 'access your wallet' en dan heb ik de keuze: connect your ledger òf use ledger sync.
Maar bij beiden heb ik dan toch een werkende ledger nodig?
Dat klopt. Maar als je Ledger kapot is, en je hebt je recovery phrase nog, dan is de schade beperkt. Je kunt een verse Ledger initialiseren met je bestaande recovery phrase en dan heb je zie je netjes je coins terug.

Wat je ook doet, niet in paniek raken en je recovery phrase 'zomaar' ergens online invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feetje124
Onwijs bedankt! Dan koop ik een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:42

knakworst

Get more sats!

Edit: verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door knakworst op 04-12-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het scherm van de Ledger Nano S kan je vervangen.
YouTube: Replace Ledger Nano S LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
Om toch maar even op dit topic aan te haken.

ik heb zelf ook een Ledger Nano S uit 2017. Hij werkt in principe nog prima en ik heb de recovery phrase veilig opgeslagen.

In hoeverre is het eigenlijk nodig om deze te vervangen? Ondersteuning voor firmware updates e.d. stopt, maar zolang de app hem blijft ondersteunen zie ik hier eigenlijk geen probleem.

En is er een mogelijkheid om je recovery phrase te 'testen'? Ik bedoel, ik heb dat ding 7 jaar geleden vastgelegd, zou fijn zijn om nog een keer te verifieren.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfijma
RobbieB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:11:
In hoeverre is het eigenlijk nodig om deze te vervangen? Ondersteuning voor firmware updates e.d. stopt, maar zolang de app hem blijft ondersteunen zie ik hier eigenlijk geen probleem.

En is er een mogelijkheid om je recovery phrase te 'testen'? Ik bedoel, ik heb dat ding 7 jaar geleden vastgelegd, zou fijn zijn om nog een keer te verifieren.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Die recovery-phrase is niet Ledger-specifiek en zou in beginsel bruikbaar moeten zijn met elke wallet (hard- of software) die gebruik maakt van de betreffende standaard ("BIP39"). Dus zelfs als je Ledger stuk is en geen nieuwe meer kunt kopen, bijvoorbeeld omdat Ledger niet meer zou bestaan als bedrijf, kun je met je recovery-phrase nog steed bij je coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:18
RobbieB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:11:
Om toch maar even op dit topic aan te haken.

ik heb zelf ook een Ledger Nano S uit 2017. Hij werkt in principe nog prima en ik heb de recovery phrase veilig opgeslagen.

Op de S+/X is er een programma 'Recovery Check', overigens geen idee of dat ook op de oudere S werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
dfijma schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Die recovery-phrase is niet Ledger-specifiek en zou in beginsel bruikbaar moeten zijn met elke wallet (hard- of software) die gebruik maakt van de betreffende standaard ("BIP39"). Dus zelfs als je Ledger stuk is en geen nieuwe meer kunt kopen, bijvoorbeeld omdat Ledger niet meer zou bestaan als bedrijf, kun je met je recovery-phrase nog steed bij je coins
Dan is het dus ook zo dat je 2 (of meer) hardware wallets kan gebruiken voor dezelfde private key door de recovery phrase te gebruiken op een 2e wallet?

Immers de seed wordt alleen maar gebruikt om je private key te generen, waarna de wallet de data daarmee van de blockchain haalt. Of zeg ik nu iets geks?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfijma
RobbieB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:12:
[...]

Dan is het dus ook zo dat je 2 (of meer) hardware wallets kan gebruiken voor dezelfde private key door de recovery phrase te gebruiken op een 2e wallet?

Immers de seed wordt alleen maar gebruikt om je private key te generen, waarna de wallet de data daarmee van de blockchain haalt. Of zeg ik nu iets geks?
Ja, je kunt prima meer dan één wallet gebruiken met dezelfde phrase. Je laatste zin is technisch gesproken een beetje sloppy, er is geen private key nodig om de data "van de blockchain te halen", die is immers geheel e al openbaar en publiek. De key is alleen nodig om nieuwe transacties (met jouw address) te signen en aan de blockchain aan te bieden. En er is sprake van meerdere private keys vanuit één seed, voor elke address (wat niet meer is dan een public key) één. BIP39 is niet meer dan een algoritme om, deterministisch, steeds vanuit dezelfde seed een soort boom-structuur van public/private key-pairs te generen. In beginsel kan die boom oneindig groot worden, een wallet kan dus onbeperkt nieuwe adressen met bijbehorende private keys genereren. En op een vers exemplaar kan die boom dan volledig algoritmisch gereconstrueerd worden op basis van de seed. Verder zeg je niks geks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 10:13
Bij mij werkte hij nog wel alleen was het scherm niet zo goed meer, met de lampen uit kon ik het scherm nog aflezen maar met het licht aan niet.

Misschien is dit bij jou ook het geval, de helderheid staat wel op max maar toch is het scherm niet goed meer na x jaar.
Pagina: 1