[Advies nodig] Marktplaats en onlinebetaalplatform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 09:08

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik zit met een situatie waar ik advies voor nodig heb; ik heb op marktplaats een bod gedaan op een item en de verkoper heeft dit bod geaccepteerd. Hij stuurde me vervolgens dat ik het kan overmaken naar zijn rekening, ik wilde het liever via het Marktplaats Betaalverzoek doen. Die heeft hij toen gemaakt en ik heb die betaald maar daarna gaf die aan dat hij een Belgische rekening heeft en dus dit niet kan koppelen in Marktplaats gezien zij alleen via iDeal werken.

Vind ik bijzonder ten eerste dat Marktplaats dus toestaat dat een verkoper dus een betaalverzoek kan maken zonder eerst een rekening te koppelen. Want waar is dat geld nu dan? Ik heb een support ticket gemaakt bij onlinebetaalplatform.nl en die geven doodleuk aan dat ze het bedrag uitbetalen aan de verkoper. Maar die heeft geen rekening gekoppeld...

Hebben het onderling maar afgehandeld met PayPal en pakketje zou onderweg moeten zijn, maar ik heb dus doodleuk nu 2x betaald. Bij onlinebetaalplatform geven ze aan dat de verkoper dan moet inloggen bij hun en in het transactieoverzicht deze betaling moet laten terugbetalen maar die verkoper heeft blijkbaar al geen zin meer en krijg geen antwoord...

Zit er aan te neigen om gewoon die PayPal betaling terug te laten storten en dan zoekt die het maar uit.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Dit is toch echt de fout van de verkoper...

https://help.marktplaats....0op%20zijn%20bankrekening.

Vraag of verkoper naar marktplaats kan mailen dat geld teruggestort moet worden, alsof het pakket niet geleverd kan worden. Dan krijg je je geld (minus kosten) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:12:
Dit is toch echt de fout van de verkoper...

https://help.marktplaats....0op%20zijn%20bankrekening.

Vraag of verkoper naar marktplaats kan mailen dat geld teruggestort moet worden, alsof het pakket niet geleverd kan worden. Dan krijg je je geld (minus kosten) terug.
Probleem is dus dat die verkoper niet meer reageert, had hem al gevraagd om in te loggen op die OnlineBetaalPlatform om die transactie terug te laten storten..

Ik vraag me dus nu af of hij gelogen heeft over het koppelen van zijn rekening. Kan je vanuit Marktplaats een betaalverzoek sturen zonder je rekening te hebben gekoppeld? Ik heb nu aan die OnlineBetaalPlatform gevraagd om te bevestigen of het geld is uitbetaald op zijn rekening, dan heeft die me gewoon in de maling genomen en 2x laten betalen...

[ Voor 49% gewijzigd door MonkeySleeve op 02-12-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
MonkeySleeve schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:57:
Zit er aan te neigen om gewoon die PayPal betaling terug te laten storten en dan zoekt die het maar uit.
Als je die optie hebt, dan zou ik dat doen. Dan leg je het probleem lekker terug bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:38:
[...]

Als je die optie hebt, dan zou ik dat doen. Dan leg je het probleem lekker terug bij de verkoper.
Ik ben alleen niet echt bekend met hoe dat gaat bij Paypal, het was gewoon een overmaking. Moet ik nog bewijs leveren om aan te geven waarom ik de betaling teruggestort wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

Terugbetaling aanvragen staat wel uitgelegd bij paypal. Een claim indienen heet het, geloof ik.

Ik dacht niet dat je marktplaats betalingen kunt ontvangen zonder gekoppelde rekening, maar marktplaats is weleens vaker onlogisch en buggy.

Kan best zijn dat je opgelicht bent, kan ook zijn van niet, wacht even antwoorden af van online betaalplatform.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Volgens de help link die ik eerder plaatste KAN het wel, ECHTER kan je je ook laten uitbetalen naar België of PayPal, dus vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

MonkeySleeve schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:57:
Hi allemaal,

Ik zit met een situatie waar ik advies voor nodig heb; ik heb op marktplaats een bod gedaan op een item en de verkoper heeft dit bod geaccepteerd. Hij stuurde me vervolgens dat ik het kan overmaken naar zijn rekening, ik wilde het liever via het Marktplaats Betaalverzoek doen. Die heeft hij toen gemaakt en ik heb die betaald maar daarna gaf die aan dat hij een Belgische rekening heeft en dus dit niet kan koppelen in Marktplaats gezien zij alleen via iDeal werken.

Vind ik bijzonder ten eerste dat Marktplaats dus toestaat dat een verkoper dus een betaalverzoek kan maken zonder eerst een rekening te koppelen. Want waar is dat geld nu dan? Ik heb een support ticket gemaakt bij onlinebetaalplatform.nl en die geven doodleuk aan dat ze het bedrag uitbetalen aan de verkoper. Maar die heeft geen rekening gekoppeld...

Hebben het onderling maar afgehandeld met PayPal en pakketje zou onderweg moeten zijn, maar ik heb dus doodleuk nu 2x betaald. Bij onlinebetaalplatform geven ze aan dat de verkoper dan moet inloggen bij hun en in het transactieoverzicht deze betaling moet laten terugbetalen maar die verkoper heeft blijkbaar al geen zin meer en krijg geen antwoord...

Dispuut bij Marktplaats starten en daar je geld terugclaimen, daar is het immers fout gegaan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Garyu schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:34:
[...]

Dispuut bij Marktplaats starten en daar je geld terugclaimen, daar is het immers fout gegaan?
Marktplaats verwijst dus telkens weer door naar Onlinebetaalplatform want zij handelen de betalingen, en zij geven weer aan dat de verkoper het moet regelen... ZIj gaan nu bericht sturen naar de verkoper maar betwijfel dat dit iets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Heb je via paypal betaald als goederen of als familie en vrienden?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 09:50
42dpi schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:07:
Goeie vraag, via 'Familie en vrienden' kan je het niet terugboeken.

Paypal:
U kunt echter geen probleem melden voor betalingen die zijn verzonden als "Familie en vrienden". Wij moedigen u aan om met de ontvanger te blijven samenwerken voor een terugbetaling.
Het is daarom bijvoorbeeld ook een gigantische red flag als iemand nog even specifiek vermeld om het over te maken via 'Familie en vrienden'. (Zeg niet dat dat het geval is geweest).

[ Voor 3% gewijzigd door Christoxz op 02-12-2024 15:13 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
42dpi schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:07:
Ah goede vraag, hij had een betaalverzoek gemaakt in paypal, maar ik kan het in die betaling niet echt meer terug zien... Zie wel de optie voor Request a refund bij die betaling.

[ Voor 14% gewijzigd door MonkeySleeve op 02-12-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
MonkeySleeve schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:17:
[...]

Ah goede vraag, hij had een betaalverzoek gemaakt in paypal, maar ik kan het in die betaling niet echt meer terug zien... Zie wel de optie voor Request a refund bij die betaling.
Gewoon doen dan, je hebt toch dubbel betaald. Geeft hem een reden om OnlineBetaalPlatform te pushen om toch uit te betalen of terug te boeken.
Jij kan je eerlijke intenties om te betalen bewijzen.

Er is ook gewoon een kans dat hij je heeft opgelicht (Zeker nu door het negeren), en hij het geld dubbel heeft.
Mocht dat zo zijn, heb je grote kans dat je uberhaupt niks van hem hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Christoxz op 02-12-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MonkeySleeve Maar heb je het bestelde product nu eigenlijk ontvangen?
En/of zou dat onderweg moeten zijn?
want dat mis ik in het hele verhaal

[edit]niet goed genoeg gelezen
Zou onderweg moeten zijn dus.

M.a.w. nog even afwachten of het nou echt oplichting is...

[ Voor 28% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2024 15:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
ehtweak schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:32:
@MonkeySleeve Maar heb je het bestelde product nu eigenlijk ontvangen?
En/of zou dat onderweg moeten zijn?
want dat mis ik in het hele verhaal
Hij schrijft dat deze nog onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Track en trace heeft die inderdaad wel gewoon gestuurd en via de website kan ik het pakketje wel gewoon volgen, ook juiste afmetingen en gewicht denk ik. Dus wat dat betreft lijkt die daadwerkelijk wel iets verzonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Controleer even tot wanneer je die PayPal betaling kan terugdraaien. Ik zou dan even wachten tot je het bestelde product binnen hebt en als je verder niets hebt gehoord, die PayPal betaling vrolijk terugclaimen. Je hebt netjes via Marktplaats betaald, dus je hebt dan verder de zaak aan jouw kant rond zou ik zeggen.

Of het oplichting is of onhandig gedrag (danwel van de verkoper, Marktplaats of beide) is zo niet te zeggen. Pakje afwachten is daar de beste oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Archer_VC10 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:03:
Controleer even tot wanneer je die PayPal betaling kan terugdraaien. Ik zou dan even wachten tot je het bestelde product binnen hebt en als je verder niets hebt gehoord, die PayPal betaling vrolijk terugclaimen. Je hebt netjes via Marktplaats betaald, dus je hebt dan verder de zaak aan jouw kant rond zou ik zeggen.

Of het oplichting is of onhandig gedrag (danwel van de verkoper, Marktplaats of beide) is zo niet te zeggen. Pakje afwachten is daar de beste oplossing voor.
Wil niks suggereren maar ook bij ontvangst kan het oplichting zijn, aangezien er nog steeds dubbel betaald.

Door PP terug te boeken (dan wel net voor de deadline) zet je wel druk op de verkoper om het optelossen met OnlineBetaalPlatform, zeker als hij het geld echt niet heeft ontvangen, maar daar wel klaar ligt voor de verkoper.
Blijkbaar kan de verkoper inloggen bij OnlineBetaalPlatform en bevestigen dat het terug geboekt kan worden.

@MonkeySleeve wat is de tijdlijn? Hoelang heeft de verkoper als niks meer laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Christoxz schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:19:
[...]

Wil niks suggereren maar ook bij ontvangst kan het oplichting zijn, aangezien er nog steeds dubbel betaald.

Door PP terug te boeken (dan wel net voor de deadline) zet je wel druk op de verkoper om het optelossen met OnlineBetaalPlatform, zeker als hij het geld echt niet heeft ontvangen, maar daar wel klaar ligt voor de verkoper.
Blijkbaar kan de verkoper inloggen bij OnlineBetaalPlatform en bevestigen dat het terug geboekt kan worden.

@MonkeySleeve wat is de tijdlijn? Hoelang heeft de verkoper als niks meer laten horen?
Ik had hem donderdag 28e al gevraagd om te kijken naar het transactiescherm om die betaling terug te storten. Vervolgens krijg ik een berichtje met het track en trace bonnetje en waar ik het kan checken, antwoord nooit op mijn verzoek. In de avond stuur ik hem nog een berichtje of hij die website kan bekijken waarop die beantwoord:
Maar ik heb geen bankrekening op marktplaats, dus ik weet niet waar je geld naartoe is gegaan. een betaling kan niet willekeurig op een bankrekening terechtkomen. Ik heb € 21,40 verzendkosten betaald (dus € 10,40 meer) en ik vraag niets. Daarom vraag ik om iban of paypal te betalen. Uw geld dat u op marktplaats heeft betaald, komt naar u terug omdat er geen ontvanger is.
En sindsdien geen antwoord meer gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Update; Het pakketje was geleverd bij een PostNL ophaalpunt. Blijkbaar kon ik de track en trace code van Bpost ook bij PostNL gebruiken. Heb het pakketje opgehaald en heb het product zowaar ontvangen dus ik denk niet meer dat de verkoper me probeerde op te lichten.

Het lijkt gewoon echt op een gebrek bij Marktplaats en OnlineBetaalPlatform, ik krijg nu ook geen antwoord meer op mijn support tickets bij OnlineBetaalPlatform. Misschien maar een klacht indienen bij https://www.degeschillencommissie.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Mooi dat je het product nu binnen hebt. Dan lijkt het (even uitgaande van de goedheid van mensen) op een onhandigheid bij de verkoper. Maar ja... er is nog steeds de kans dat de verkoper nu twee keer betaald krijgt, dus ik zou toch die Paypal betaling terug laten storten. Dan kan jij zeggen dat je het netjes via Marktplaats hebt betaald en zal de verkoper verder aan zijn kant de zaak moeten oplossen. Maar dat is mijn mening. Via de geschillencommissie kan het een hele lange kwestie worden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Even andersom geredeneerd hier. Ik verkoop ook wel eens wat met direct kopen op marktplaats en dan wordt er voor mij een speciale code gemaakt in marktplaats voor het postbedrijf waarmee ik dan vervolgens het pakket label kan maken. Ik betaal dus NIET rechtstreeks aan het postbedrijf
Dat lijkt hier dus niet het geval te zijn geweest, dus je zou volgens mij aan marktplaats te kennen kunnen geven dat je het pakket NIET via hun direct kopen service hebt ontvangen. En dan zou je een terugbetaling van direct kopen op marktplaats moeten krijgen lijkt me. En dan kan je Paypal laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
PeaceNlove schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:29:
Even andersom geredeneerd hier. Ik verkoop ook wel eens wat met direct kopen op marktplaats en dan wordt er voor mij een speciale code gemaakt in marktplaats voor het postbedrijf waarmee ik dan vervolgens het pakket label kan maken. Ik betaal dus NIET rechtstreeks aan het postbedrijf
Dat lijkt hier dus niet het geval te zijn geweest, dus je zou volgens mij aan marktplaats te kennen kunnen geven dat je het pakket NIET via hun direct kopen service hebt ontvangen. En dan zou je een terugbetaling van direct kopen op marktplaats moeten krijgen lijkt me. En dan kan je Paypal laten voor wat het is.
Dit ben ik inderdaad aan het proberen, maar omdat Marktplaats dit uitbesteed wordt ik telkens van kastje naar muur gestuurd. Heel irritant dit :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Om weer even een update te geven; OnlineBetaalPlatform heeft contact met de verkoper gekregen, en vanuit hem is aangegeven dat de betaling teruggestort moet worden. Weekje later kreeg ik het geld teruggestort. Eind goed al goed, topic mag dicht :)

Pagina: 1