In mijn huis bevinden zich steeds meer kleine apparaten, lampjes, fietslampjes, etc. die met een USB-kabeltje worden opgeladen omdat er een accu in zit. Vaak worden deze geleverd met een klein USB-kabeltje maar zonder 'stroomblok'. Volgens mij is het allemaal 5 Volt (of watt?). Zo heb ik bijv 8 lampjes op accu die allemaal regelmatig moeten worden opgeladen middels usb-c. Nou heb ik een stekkerdoos liggen met 6 van die 'stroomblokken' die ik door de jaren heen verzameld heb (van samsung telefoonladers, iphone telefoonladers, etc.) met daarin die usb-a-c en usb-c-c kabeltjes.
Maar ik vroeg me af, kan ik ook een USB-Hub of een soort USB-charger met veel poorten kopen zodat ik van al die blokken af ben? En al die korte kabeltjes gewoon in die ene hub/charger pluggen en dan zo mijn lampjes/kleine apparaten opladen?
Zo ja, waar moet ik dan op letten? Het idee is dan wel dat er voldoende stroom beschikbaar is om meerdere apparaten (5V of watt?) tegelijk op te laden.
dank alvast voor evt reacties.
Toevoeging:
Sommige van die apparaten worden niet geladen als ik ze aan mijn samsung snellader hang. Die geeft 40 watt en dat is blijkbaar dan teveel voor die apparaten waardoor opladen niet werkt.
Maar ik vroeg me af, kan ik ook een USB-Hub of een soort USB-charger met veel poorten kopen zodat ik van al die blokken af ben? En al die korte kabeltjes gewoon in die ene hub/charger pluggen en dan zo mijn lampjes/kleine apparaten opladen?
Zo ja, waar moet ik dan op letten? Het idee is dan wel dat er voldoende stroom beschikbaar is om meerdere apparaten (5V of watt?) tegelijk op te laden.
dank alvast voor evt reacties.
Toevoeging:
Sommige van die apparaten worden niet geladen als ik ze aan mijn samsung snellader hang. Die geeft 40 watt en dat is blijkbaar dan teveel voor die apparaten waardoor opladen niet werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door ThomasBHJensen op 02-12-2024 11:37 ]