Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
SOORT VAN OPGELOST met een workaround. Hopelijk kan ik de KNAB debet card in de toekomst wel bij meer transacties gaan gebruiken, want zo heb ik er niet heel veel aan:

Ik heb geld overgemaakt naar mijn Revolutrekening, dat omgezet in dollars en met de virtuele debet kaart van Revolut de software gekocht bij Elegant Themes.
================

Ik heb Knab rekeningen, zowel zakelijk als prive. Vandaag wilde ik online een software product met Black Friday korting kopen bij Elegant Themes. Dat lukt niet want mijn debit card wordt geweigerd.

Ik probeerde daarom mijn Revolut credit card te gebruiken maar moest eerst het saldo ophogen. Via iDeal €120 overgemaakt, krijg ik de melding dat de transactie als onveilig wordt beschouwd en ze het geld weer terug storten (over 2 dagen pas!).

Balen dus .

Er is niets mis met mijn accounts volgens Knab.

Zijn er meer Knab klanten met dit soort ervaringen en weet iemand of de Knab bank international als onveilig wordt gezien misschien? Of waar het anders aan kan liggen?

Bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Saumon op 13-12-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:32
Saumon schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:20:
Ik heb Knab rekeningen, zowel zakelijk als prive. Vandaag wilde ik online een software product met Black Friday korting kopen bij Elegant Themes. Dat lukt niet want mijn debit card wordt geweigerd.

Ik probeerde daarom mijn Revolut credit card te gebruiken maar moest eerst het saldo ophogen. Via iDeal €120 overgemaakt, krijg ik de melding dat de transactie als onveilig wordt beschouwd en ze het geld weer terug storten (over 2 dagen pas!).

Balen dus :?

Er is niets mis met mijn accounts volgens Knab.

Zijn er meer Knab klanten met dit soort ervaringen en weet iemand of de Knab bank international als onveilig wordt gezien misschien? Of waar het anders aan kan liggen?

Bedankt.
Dat je Revolut kaart word geweigerd kan komen dat de webshop met een oude BIN lijst werkt en denkt dat het geen NL uitgegeven betaalkaart is.

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 02-12-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat voor kaart heb je? Ik zie dat Elegant Themes alleen Amerikaanse banken en creditcards accepteert. Is je Knab kaart een creditcard?

Dat Revolut je betaling niet accepteert is interessant, Revolut heeft ook gewoon een Nederlandse afdeling en mijn geld staat altijd binnen enkele minuten op mijn Revolut rekening, maar het blijft een internationaal bedrijf en als het bijv. je eerste transactie naar die rekening is kan ik het me wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47

de Peer

under peer review

Revolut geeft geen creditcards uit, alleen debit cards.

heb jij uberhaupt wel een credit card? of alleen debit cards?

[ Voor 37% gewijzigd door de Peer op 02-12-2024 13:12 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
Oon schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:08:
Wat voor kaart heb je? Ik zie dat Elegant Themes alleen Amerikaanse banken en creditcards accepteert. Is je Knab kaart een creditcard?
Nee mijn Knab kaar is een debit card. Nieuwe bankpassen hebben ook een kaartnummer en cvc code zodat je er ook online mee kunt betalen als er om credit/debit cards wordt gevraagd. Eerder werkte dat goed, nu niet meer.
Dat Revolut je betaling niet accepteert is interessant, Revolut heeft ook gewoon een Nederlandse afdeling en mijn geld staat altijd binnen enkele minuten op mijn Revolut rekening, maar het blijft een internationaal bedrijf en als het bijv. je eerste transactie naar die rekening is kan ik het me wel voorstellen.
Ik heb eerder geld overgemaakt naar Revolut via iDeal en dat ging prima. Maar nu wordt het dus wel geincasseerd en vervolgens weer teruggestort (dat hoop ik althans).

Mijn vermoeden is dat er een rode vlag bij mijn account staat oid, maar volgens Knab is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
de Peer schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:11:
Revolut geeft geen creditcards uit, alleen debit cards.

heb jij uberhaupt wel een credit card? of alleen debit cards?
Ja, klopt, het is een debit card, geen credit card. Net als de Knab kaart. Ik heb geen credit card meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Saumon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:45:
[...]

Nee mijn Knab kaar is een debit card. Nieuwe bankpassen hebben ook een kaartnummer en cvc code zodat je er ook online mee kunt betalen als er om credit/debit cards wordt gevraagd. Eerder werkte dat goed, nu niet meer.

[...]

Ik heb eerder geld overgemaakt naar Revolut via iDeal en dat ging prima. Maar nu wordt het dus wel geincasseerd en vervolgens weer teruggestort (dat hoop ik althans).

Mijn vermoeden is dat er een rode vlag bij mijn account staat oid, maar volgens Knab is dat niet zo.
Maar een ouderwetse Maestro is ook een 'debit card', het verschil tussen een credit card en een debit card is dat de ene je toegang tot krediet biedt, de ander niet.

Dus wat staat er op je Knab kaart, Maestro of Mastercard/Visa?

Lijkt me in ieder geval niet dat een externe betaaldienst moeite heeft met je Knab kaart omdat er aan de kant van Knab iets niet goed zou zitten. Je kunt contact opnemen met Revolut en daar navragen waarom ze je betaling als onveilig beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:32
Oon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:47:
[...]

Maar een ouderwetse Maestro is ook een 'debit card', het verschil tussen een credit card en een debit card is dat de ene je toegang tot krediet biedt, de ander niet.

Dus wat staat er op je Knab kaart, Maestro of Mastercard/Visa?

Lijkt me in ieder geval niet dat een externe betaaldienst moeite heeft met je Knab kaart omdat er aan de kant van Knab iets niet goed zou zitten. Je kunt contact opnemen met Revolut en daar navragen waarom ze je betaling als onveilig beschouwen?
Een ouderwetse Maestro kaart ondersteunt geen online betalingen, en ik meen mij te herinneren dat Knab van de zomer alle Maestro passen actief is gaan omzetten naar debit MasterCard. Dus in dit geval is er sprake van een debit MasterCard van Knab welke geweigerd is.

Volgens mij kan TS beter aankloppen bij de webshop en daar vragen wat er aan de hand was. Als ik het goed begrijp is de webshop degene die het onveilig verklaart en de betaling terugstort op de kaart. Revolut heeft de transactie geaccepteerd, anders zou de transactie geweigerd zijn omdat de Revolut systemen het niet vertrouwen/fraude vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Lijkt dat je niet helemaal duidelijk bent. Maar als ik het goed begrijp wordt je KNAB zowel door die Elegant website geweigerd maar ook door Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
Barrycade schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:02:
Lijkt dat je niet helemaal duidelijk bent. Maar als ik het goed begrijp wordt je KNAB zowel door die Elegant website geweigerd maar ook door Revolut?
Dat klopt. Zowel de webshop transactie bij Elegant Themes wordt geweigerd evenals mijn poging om geld te storten via een iDeal transactie op mijn Revolut rekening. Met die laatste transactie hoopte ik dan met de Revolut card alsnog de webshop aankoop te kunnen doen.

Alle partijen benaderd, nog geen oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Youtl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:43:
[...]

Een ouderwetse Maestro kaart ondersteunt geen online betalingen, en ik meen mij te herinneren dat Knab van de zomer alle Maestro passen actief is gaan omzetten naar debit MasterCard. Dus in dit geval is er sprake van een debit MasterCard van Knab welke geweigerd is.
Die aanname kun je niet zomaar doen. Ik heb zelf een aantal Knab rekeningen, zowel particulier als zakelijk, en het zijn allemaal nog Maestro kaarten.
Ik heb vroeger ook wel eens geprobeerd om het kaartnummer van mijn gewone pinpas ergens in te vullen, je kunt er echt niet vanuit gaan dat iedereen snapt dat dat niet werkt.

Dus daarom vraag ik het, niet omdat ik denk dat TS iets fout doet, maar omdat het heel belangrijk is om geen aannames te doen en het expliciet vragen verzekert dat we het allemaal over hetzelfde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die Knab Mastercard Debit's voor zakelijke rekeningen zijn idd ietwat speciaaltjes schijnt het:
xileS in "Mastercard stopt met Maestro"

Kan zijn dat die ergens niet geaccepteerd worden ivm de grote extra kosten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 19:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:47:
[...]
Dat is waar, maar Maestro is nog weer iets anders dan Mastercard Debit. Maestro-bankpassen zoals Nederlandse banken die (tot voor kort) uitgaven, hebben geen kaartnummer/CVC waarmee je online betalingen kunt doen. Mastercard Debit heeft dat wel; die kun je op precies dezelfde manier als een creditcard gebruiken om te betalen, alleen moet er saldo opstaan in plaats van dat het op krediet gaat.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Compizfox schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:10:
[...]

Dat is waar, maar Maestro is nog weer iets anders dan Mastercard Debit. Maestro-bankpassen zoals Nederlandse banken die (tot voor kort) uitgaven, hebben geen kaartnummer/CVC waarmee je online betalingen kunt doen. Mastercard Debit heeft dat wel; die kun je op precies dezelfde manier als een creditcard gebruiken om te betalen, alleen moet er saldo opstaan in plaats van dat het op krediet gaat.
Maestro had dat ook wel, alleen vrijwel geen enkele bank drukte dat op de kaart of ondersteunde de online betalen functie ;)
Some Maestro cards also allow customers to pay online if they have a CVV code, the three-digit security code on the back of the card. When online payments are an option, customers can enter their card number, expiry date and CVV code in the appropriate fields on the payments page. After that, the Mastercard SecureCode procedure, a 3DS procedure, is used to verify the transaction. This is an additional identification step that makes the checkout flow even more secure.
https://stripe.com/en-nl/resources/more/maestro

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1