Ervaringen met fotoboeken aanbieders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Goedemorgen tweakers,

Ik loop inmiddels enkele jaren achter wat betreft het maken van fotoboeken en wilde er deze kerstperiode eens goed voor gaan zitten. Waar je vroeger 'alleen' Albelli had, zijn er tegenwoordig wel tientallen aanbieders.

Alleen is de prijsstelling verschrikkelijk ondoorzichtig geworden. Er wordt altijd met kortingen gestrooid, maar de prijzen van de extra opties lijken enorm te verschillen en kunnen een beetje fotoboek wel 4* de prijs laten worden van waarmee er geadverteerd wordt.

Daarnaast heeft iedere aanbieder zijn eigen software die waarschijnlijk goed of minder goed werkt. Aangezien ik nu in één maal 6-8 boeken wil gaan maken (je zit zo aan een pagina of 50), wil ik zo min mogelijk frustratie bij het ontwerpen en wil ik ook zo min mogelijk financieel afgezet worden ;) .

Dus concluderend, wat zijn jullie tips en ervaringen op het gebied van de aanbieders van fotoboeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vooral niet beginnen aan die brakke software of online tools van de aanbieders maar lekker zelf iets in InDesign (o.g.) in elkaar zetten.

Ik doe dit al jaren en gebruik dan Fotofabriek als drukker.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zit helaas niet bij ING, maar ik kan inderdaad eens rondkijken of ik via bank / verzekeringen etc een dergelijke voucher kan bemachtigen.

Ook nog zoiets. De meeste kortingen gelden op het moment van het boek 'inleveren'. Terwijl ik eigenlijk van tevoren de korting wil weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
@Timoth
Je kan ook Ibood in de gaten houden. Die hebben regelmatig aanbiedingen van fotoproducten.nl en komen dan met een boek met idioot veel pagina's (bijvoorbeeld 110 pag). Misschien in de hoop dat mensen uiteindelijk verzanden in het maken en de voucher laten verlopen ;) .. Maar het goede nieuws: vaak kan je door minder pagina's te selecteren dan 'krediet' krijgen wat je weer kan stoppen in een betere afwerking. Dit blijft een beetje ondoorzichtig, maar meestal staat het er dan wel bij of vragen mensen er naar binnen de ibood-omgeving. Zo heb ik zelf ooit 3 hele fraaie boeken met luxe afwerking en platliggend papier kunnen bestellen voor weinig door het aantal pagina's terug te brengen naar de helft.

Wat je zegt over "korting op moment van inleveren" herken ik overigens iets minder. De meeste vouchers die ik gezien hebben zijn gewoon xx euro voor een specifiek product en dan bijvoorbeeld 3, 6 of 12 maanden houdbaar. Zo zijn de ING vouchers nu als volgt:

- Via Fotofabriek voor 10 euro excl verzendkosten een A4 boek met 24 pagina's
(met bijbetaling uitbreidbaar en andere opties dan de inbegrepen 'standaard' afwerking)

- Bij Albelli werkt het inderdaad wel iets anders, daar kan je bij ING voor 50 euro een 25-euro kortingbon kopen, of voor 25 euro een 12,50 euro kortingbon. Die kan vervolgens niet gecombineerd met andere aanbiedingen, dus dat lijkt een beetje een wassen neus (aangezien je eigenlijk overal altijd wel aanbiedingen hebt)

PS: In NL hebben zo'n 8-9 miljoen mensen een ING rekening, dus denk als je aan vrienden of familie vraagt je er ook snel bent mocht je zo'n voucher willen.

Verder eens met @Cheesy: die online tools zijn echt dramatisch :(

Wat ik zelf vooral jammer vindt is dat de vouchers vrijwel altijd voor saaie A4-formaten zijn. Zelf gaat mijn voorkeur naar 30x30 met vlakliggend papier, zodat je ook mooie panorama's op 60 breed x 30 hoog kan laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 02-12-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben meer van de ‘niet zelf doen’ en dus ook niet teveel opties. Goede ervaringen met onceupon.

Ca 90 euro betaald voor een prachtig boek van 30x30 met 100 pagina’s.

Lijkt misschien veel geld, maar als je de herinneringen aan een levensjaar van je kind erin stopt of een fantastische vakantie, of bruiloft waarom dan een paar tientjes beknibbelen? Die kosten had je waarschijnlijk ook niet gemerkt als ze ergens anders in hadden gezeten.

Niet iedereen heeft het talent en inzicht om zelf iets moois te ontwerpen, en ik al helemaal niet, dus dan maar iets minder vrijheid in hoe het is opgemaakt, maar wel een nette verhouding per pagina en geen lelijke toeters en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:43

marapuru

db.

Ik bestel al jaren (15 jaar) fotoboeken bij Blurb. De software is best goed en de kwaliteit van de boeken ook.

IDeal hebben ze niet. Maar wel Paypal en creditcard. Om de twee maanden zijn er wel kortingen.

Vaak maak ik het boek vast, upload ik die naar de server en daarna wacht ik op de eerstvolgende kortingsronde.

Een paar keer uitgeweken naar Albelli, Hema en Kruidvat. Maar vergeleken daarbij stak Blurb er met kop en schouders bovenuit.

[ Voor 32% gewijzigd door marapuru op 06-12-2024 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
@Timoth
Deze is erg “veel voor weinig”:

https://www.ibood.com/nl/...a4-met-harde-kaft/1167277

Je kan de 110 pag dus ook terugbrengen naar mindeer , dat geeft krediet voor andere afwerking etc. Best flexibele voucher dus.

Edit : zelf geen ervaring met deze aanbieder, site van hetfotoalbum.nl oogt vrij basic en opties vrij standaard, denk dat je er niet al te hoge verwachtingen van moet hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Valorian op 07-12-2024 08:17 ]

Pagina: 1