FRITZ!Box 7690 Mesh

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1234
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Sinds gisteren heb ik een 7690 geïnstalleerd (Mesh master) met 2 aanvullende Fritz!WLAN repeater 1750E in het netwerk, mesh actief. Zodra mijn iPhone contact heeft met het netwerk via een repeater, wordt in de UI van de 7690 de verbinding als 'ongebruikte verbinding' weergegeven. Technisch heeft de iPhone overigens wel verbinding, werkt verder prima.

Heeft iemand enig idee of en zo ja hoe ik de verbinding van de iPhone via een repeater in de UI gewoon op 'actief' kan krijgen? Geldt overigens bijvoorbeeld ook voor m'n zonnepanelen...

edit: dit is het probleem https://nl.avm.de/service...-niet-weer-als-verbonden/

edit 2: nog een ander probleem... KPN tv box is bekabeld aangesloten (via switch), wordt in de UI van de 7690 in het netwerkoverzicht aangegeven als verbonden met gastennetwerk... Gastennetwerk is niet eens actief... Schiet mij maar in de feestverlichting, heb werkelijk geen idee waar ik dit moet zoeken...

[ Voor 30% gewijzigd door edb1234 op 02-12-2024 11:13 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 21:04
Check onderstaande even.
https://nl.avm.de/service...bruiksvoorwaarden%22%20in.

lan guest staat los van wifi guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:05
in de fritzbox kan lan4 gereserveerd worden voor een bekabeld gastennetwerk.

instelling is te vinden onder netwerkinstellingen in de fritzbox

je kunt ook gewoon een andere lan poort gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1234
Oei, de LAN-gastennetwerkinstelling had ik even over het hoofd gezien, thnx! Blijft het andere probleem nog wel bestaan... Hoewel... De 7690 staat op de nominatie om teruggestuurd te worden, ben er t.o.v de 7590 niet overtuigd happy mee, snelheden wel omhoog, maar het hierboven genoemde ongemak en de al bekende ongemakken (zie reviews van de 7690) doen me denk ik besluiten om het apparaat terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe heb je het het een en ander geconfigureerd heb je een master en slave ingesteld voor je netwerk componenten? En staan je lan poorten goed geconfigureerd?
Lees de handleiding eens.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1234
7690 stond als Mesh master, de repeaters als slave. Mesh was volledig geconfigureerd zoals de bedoeling is. Devices die via repeater verbinding maakten stonden niet in het overzicht. Gisteren teruggegaan naar de 7590, alle devices keurig in het overzicht… Het lijkt een bekend probleem te zijn van de 7690, zie de link in mijn eerdere post… 7690 is inmiddels retour, 7590 werkt als een zonnetje…

Dank voor het meedenken, topic kan wat mij betreft slotje op...

[ Voor 7% gewijzigd door edb1234 op 05-12-2024 16:57 ]

Pagina: 1