Reguliere of gipsplaten voor vochtige ruimtes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-08 13:29
Momenteel ben ik bezig met het ombouwen van mijn garage. Ik twijfel of ik gebruik moet maken van reguliere gipsplaten of gipsplaten voor vochtige ruimtes.

Huidige situatie is dat er een wasmachine en droger staan. De temperatuur zakt nu regelmatig tot tussen de 5 en 10 graden. De luchtvochtigheid komt nog wel eens tot boven de 70%.

Ik ben nu eerst het plafond aan het isoleren en zal later ook nog de muren isoleren dmv voorzetwandjes met isolatiemateriaal. Hierdoor wil ik de temperatuur constanter krijgen. Door middel van vochtvreters en betere ventilatie toe te passen hoop ik het vochtgehalte omlaag te krijgen. Ik zie momenteel al wat resultaat op dit gebied.

Kan ik de garage het beste afwerken met speciale gipsplaten tegen vocht aangezien de garage momenteel nog best een hoge luchtvochtigheid kan hebben of zijn reguliere gipsplaten meer dan voldoende?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Opzich is het qua vocht wel voldoende, maar ik zou in een garage gipsvezelplaat nemen gipsplaat is een stuk minder stootvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
twain4me schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:36:
Opzich is het qua vocht wel voldoende, maar ik zou in een garage gipsvezelplaat nemen gipsplaat is een stuk minder stootvast.
Je bedoelt dat reguliere gipsplaten voldoende zouden moeten zijn?

De ruimte is nu een garage, maar wordt omgebouwd en niet meer gebruikt als garage. Extra stootvast is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Iemand anders nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 15:32
Giovanni10 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:52:
[...]

Je bedoelt dat reguliere gipsplaten voldoende zouden moeten zijn?

De ruimte is nu een garage, maar wordt omgebouwd en niet meer gebruikt als garage. Extra stootvast is dus niet nodig.
Edit: Beter lezen * Xilvaro

[ Voor 18% gewijzigd door Xilvaro op 02-12-2024 16:32 ]

What seems to be the officer, problem?