Powerline Extender - 1 netwerk van maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:52
Situatie:
Via TP-link powerline extender (TL-WPA4220) heb ik WiFi bereik in/rond mijn schuur (werkt goed, heeft een apart SSID).
Ik heb geen uitgebreide IT kennis, maar met behulp van "how-to's" kom ik een heel eind.

Huis (thuisnetwerk wifi SSID "Huis")---> Wifi Powerline extender --> Schuur (wifi SSID "Schuur")

In mijn schuur staat een eenvoudige thuisaccu. BMS van de accu is uit te lezen dmv bluetooth. Ik heb nog een raspberry pi zero w rondslingeren dus ik wil die daarvoor gebruiken.
Pi dus ingericht om gebruik te maken van het wifi netwerk in de schuur, Pi heeft verbinding met wifi "Schuur" maar ik kan niet via ssh inloggen op mijn pi.

Nooit eerder bij stil gestaan (want niet nodig) maar ik kom er nu achter:
Als ik verbonden ben met de ssid "Schuur" kan ik alle IP adressen van "Huis" benaderen en zien via ip-scanner. De apparaten die verbonden zijn met netwerk "Schuur" kan ik niet zien. (Als ik op de pagina van de Powerline extender inlog zie ik wel de mac adressen vermeld van verbonden apparaten).

Ik kan niet vinden hoe dit op te lossen, of eigenlijk is dit (makkelijk) op te lossen? Ik weet eigenlijk niet waar ik op moet zoeken, of is het gewoon by design niet mogelijk om hier 1 netwerk van te maken? Of op een andere manier de pi van 'buitenaf' benaderbaar te maken?

P.s. Op de lange termijn planning staat nog het leggen van UTP van huis naar schuur, maar dat is langere termijn, want de afstand is ruim 30 meter en ik heb nog andere dingen te doen dan een geul graven... Dus als er quick fix is die niet teveel geld (max 50 euro) kost is het ook goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:20
BB-One schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:52:
Nooit eerder bij stil gestaan (want niet nodig) maar ik kom er nu achter:
Als ik verbonden ben met de ssid "Schuur" kan ik alle IP adressen van "Huis" benaderen en zien via ip-scanner. De apparaten die verbonden zijn met netwerk "Schuur" kan ik niet zien. (Als ik op de pagina van de Powerline extender inlog zie ik wel de mac adressen vermeld van verbonden apparaten).
Waarschijnlijk staat dan optie "Enable AP Isolation" aan bij de TP-Link extender/AP?
Daardoor kunnen alle met de TP-link WiFi verbonden clients niet onderling met elkaar communiceren.
Kijk daarvoor bij de geavanceerde WiFi instellingen.

Dat de SSID's verschillend zijn maakt niet uit.
Het is maar wat je prettiger vindt.
Ik heb hier ook nog zo'n TL-WPA4220 (V1), daarbij werkt het hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 02-12-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:52
The_Doman schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:32:
[...]

Waarschijnlijk staat dan optie "Enable AP Isolation" aan bij de TP-Link extender/AP?
Daardoor kunnen alle met de TP-link WiFi verbonden clients niet onderling met elkaar communiceren.
Kijk daarvoor bij de geavanceerde WiFi instellingen.

Dat de SSID's verschillend zijn maakt niet uit.
Het is maar wat je prettiger vindt.
Ik heb hier ook nog zo'n TL-WPA4220 (V1), daarbij werkt het hetzelfde.
Dank voor de reactie, maar "AP Isolation" staat niet aangevinkt.

Maar probleem is opgelost.... Iets met firmwareupdate 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:20
BB-One schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:55:
[...]

Dank voor de reactie, maar "AP Isolation" staat niet aangevinkt.

Maar probleem is opgelost.... Iets met firmwareupdate 8)7 |:(
Mooi dat het is opgelost. :)
Misschien was de AP Isolation toch op een of andere manier ongewild actief en heeft de update/reset het gefixt?