indesit vaatwasser blijdt 'dit' doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisbp
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Goedemorgen,

indesit vaatwasser geeft foutmelding (zie eerste 2 seconde van volgend filmpje).

YouTube: vaatwasser

daarna blijft hij doorpompen, inclusief straaltje water. (Zie ook filmpje). Dit blijft hij doen totdat je hem uitzet. Kan uren duren, als je hem zijn gang laat gaan. Telkens opnieuw opstarten nadat ik wat 'gefrummeld' heb aan die binnenkant bij het water kan soms helpen, maar ook dan maakt hij zelden zijn programma af voordat hij dit pompen weer blijft doen.

Iemand enig idee? Ik heb geen verstand van vaatwassers.

Dank u.

[ Voor 31% gewijzigd door jorisbp op 02-12-2024 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbra
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 09:41
Dat de vaatwasser blijft pompen kan veroorzaakt worden doordat er of teveel water
ingenomen wordt of dat er een water lekkage op de bodemplaat is,
waardoor de vlotter geactiveerd wordt en de machine blijft afpompen,
(ook met de deur open),
Beste kun je eerst controleren of er water op de bodemplaat van de vaatwasser staat,
en daarna controleren of het water inlaat ventiel wel dicht gaat en dat hij dus niet
constant water blijft nemen,
het water inlaat ventiel (magneet ventiel) zit aan de linker zijkant van het apparaat,
aan het labyrint, als je aan de linker zijkant kijkt controleer dan ook of de vlotter
niet blijft hangen in de hoge stand door vervuiling of een defect,
vermeld a.u.b. even het type/model/product nummer van de vaatwasser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisbp
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Het betreft type DWL-DEA701-B

Ik heb het gevoel dat jou hulp mijn niveau te boven gaat :) ik had gehoopt dat het eenvoudiger zou zijn. Een knopje hier of daar...

Donderdag heb ik een paar uur vrij en zal ik er eens zeer uitgebreid naar kijken, en het apparaat onder handen nemen. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 22:48
jorisbp schreef op maandag 2 december 2024 @ 06:18:
Goedemorgen,

indesit vaatwasser geeft foutmelding (zie eerste 2 seconde van volgend filmpje).

YouTube: vaatwasser

daarna blijft hij doorpompen, inclusief straaltje water. (Zie ook filmpje). Dit blijft hij doen totdat je hem uitzet. Kan uren duren, als je hem zijn gang laat gaan. Telkens opnieuw opstarten nadat ik wat 'gefrummeld' heb aan die binnenkant bij het water kan soms helpen, maar ook dan maakt hij zelden zijn programma af voordat hij dit pompen weer blijft doen.

Iemand enig idee? Ik heb geen verstand van vaatwassers.

Dank u.
Je vaatwasser geeft door middel van het knipperen van het ledje aan wat er mis is. Ik zie op je startknop dat het lampje knippert. Hoe vaak knippert deze?
Kijk anders hier even: https://www.youtube.com/watch?v=TR6QIxf2ams

Wat meer info is welkom. Je kunt aan de lampjes zien welke foutcode de machine aangeeft. Ik vermoed de vlotter onderin of een nivoschakelaar die blijft hangen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined