Mijn vraag, ik heb sinds 2 jaar een warmtepomp. Deze werkt op zich prima, alleen als de pomp van de binnenunit aan gaat ontstaat er veel herrie in de leidingen, het sterkst hoorbaar in de ruimte met de buffertank en binnenunit. Maar als ik goed luister hoor ik het ook nog net in de radiatoren op de bovenverdieping.
Ziet iemand een overduidelijke zwakke plek in de installatie?
Het systeem betreft een HT mono unit van Samsung van 10kw.
De binnen en buitenunit zijn verbonden met uponor 32 buizen, de grote koperen leidingen zijn 28mm. De 2 onderste witte leidingen aan de muur zijn voor het CV water.
Het warme cv water gaat nu voornamelijk direct de vloerverwarming in. Boven de buffertank zit een t-splitsing waar een pijpje 12 of 15mm naar boven gaat, en na de aanvoer voor de vloerverwarming zit nog een buis 20 die naar de (2 resterende) radiatoren op de begane grond gaat. Het retourwater gaat via de buffertank weer terug naar de binnenunit.
:strip_exif()/f/image/lLVaQNqWrhRZkLyBTic9FugQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cxBeaLQEOKpQ4hy3aocrXdec.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet iemand een overduidelijke zwakke plek in de installatie?
Het systeem betreft een HT mono unit van Samsung van 10kw.
De binnen en buitenunit zijn verbonden met uponor 32 buizen, de grote koperen leidingen zijn 28mm. De 2 onderste witte leidingen aan de muur zijn voor het CV water.
Het warme cv water gaat nu voornamelijk direct de vloerverwarming in. Boven de buffertank zit een t-splitsing waar een pijpje 12 of 15mm naar boven gaat, en na de aanvoer voor de vloerverwarming zit nog een buis 20 die naar de (2 resterende) radiatoren op de begane grond gaat. Het retourwater gaat via de buffertank weer terug naar de binnenunit.
:strip_exif()/f/image/lLVaQNqWrhRZkLyBTic9FugQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cxBeaLQEOKpQ4hy3aocrXdec.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3sm9hfCpXzOsFkzCiKZo5kXU.jpg?f=fotoalbum_large)