3070 duurder dan 4070?

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 11:58
Ik heb nu al een tijdje de 3070, zie PC build: https://tweakers.net/gallery/768423/wenslijst/

Dus ik zat te kijken naar een 4070 die in mijn mini-ITX past. Dus ik kwam hierop uit:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1620606;1924744/

Lijkt mij een goede opvolger, speel nu regelmatig COD BO6. Maar verbaast mij dat mijn 'oude' kaart nog zoveel duurder is nu. Ik snap een hoop, maar dat begrijp ik niet helemaal. Iemand die dit kan uitleggen?

Overigens heb ik met COD BO6 best wat Packet loss, latency issues, terwijl mijn internetsnelheid (helaas wel alleen wifi) tussen de 400-500 Mbps zit. Verder niet veel op de achtergrond van de PC aan. Zou deze videokaart hierin gaan helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:20
Dit is gewoon stock die opraakt, waardoor prijzen gek gaan.
Nog gekker: uitvoering: MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC is nog heel veel duurder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCXT1984
Misschien heb ik m'n oude 1070 nog wel ergens liggen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
CCXT1984 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:35:

Dus ik zat te kijken naar een 4070 die in mijn mini-ITX past. Dus ik kwam hierop uit:

Overigens heb ik met COD BO6 best wat Packet loss, latency issues, terwijl mijn internetsnelheid (helaas wel alleen wifi) tussen de 400-500 Mbps zit. Verder niet veel op de achtergrond van de PC aan. Zou deze videokaart hierin gaan helpen?
Ik zou nu even geen videokaart kopen, letterlijk een maand voordat AMD en Nvidia nieuwe GPU's aankondigen. Maar als je dan toch iets wilt halen, zou ik eerder voor de 7800XT gaan, of nog beter de 7900GRE. 12GB vind ik voor die prijs gewoon te weinig. Net als dat 8GB voor de 3070 te weinig was.

Over je internet, 400-500mbit zet niets, je moet naar je latency kijken. Je kunt simpelweg eens een ping naar de google DNS sturen via je CMD prompt.iets van "ping 8.8.8.8 -t" of "ping 8.8.4.4 -t" Beide zijn DNS servers van google. Laat die eens een tijdje draaien en kijk hoe consistent je ping is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Dank! En zie inderdaad dat de 5000 series eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

CCXT1984 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:55:
Misschien heb ik m'n oude 1070 nog wel ergens liggen 🤣
Mooi, maar je krijgt dat er echt niet voor hoor, geen hond die een bijna 10j oude kaart voor dat geld koopt :P

Nee een videokaart helpt niet bij instabiele wifi. De 3070 is snel genoeg voor BO6, dat is geen grafische hoogvlieger. De beste oplossing daarvoor is een kabel trekken en anders een access point ophangen dichter bij jouw PC (access point moet dan wel bekabeld zijn aangesloten, anders is het maar een domme repeater van het signaal van de router (aanname dat je alleen en router hebt van je ISP).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat zijn helaas gewoon de servers. Latency variation, packet loss, packet burst, het is allemaal standaard bij iedere COD game. Je kan niets met je PC doen dat dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Ik heb een wifiversterker. Helaas is dit jaren 30 huis niet voorbereid om maar ergens nog een kabel naar boven te trekken. Dus dat wordt 'm ook niet. Zal eens kabel trekken naar de wifi versterker. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:22
PilatuS schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:36:
[...]

Dat zijn helaas gewoon de servers. Latency variation, packet loss, packet burst, het is allemaal standaard bij iedere COD game. Je kan niets met je PC doen dat dit oplost.
Wat een onzin, als je verbinding stabiel is dan heb je nergens last van.
Althans draait hier gewoon soepel

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
CCXT1984 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:58:
Ik heb een wifiversterker. Helaas is dit jaren 30 huis niet voorbereid om maar ergens nog een kabel naar boven te trekken. Dus dat wordt 'm ook niet. Zal eens kabel trekken naar de wifi versterker. Dank.
Versterkers zijn de grootste troep, als je poep ontvangt versterk je ook poep.
Gewoon een kabel leggen. Vast wel ergens een cv buis die omhoog gaat waar je hem tussen kan steken.
Anders eventueel de oude PTT lijn die aanwezig is in je huis eruit slopen en daarin utp leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dracoz schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:01:
[...]

Wat een onzin, als je verbinding stabiel is dan heb je nergens last van.
Althans draait hier gewoon soepel
Heb hier problemen en met mij vele anderen, ligt echt aan de servers hoor. Er staat hier een beest van een PC met glasvezel internet en vaak zat last van packetloss en de andere problemen. Wanneer ik met 3 man speel en iedereen heeft dat tegelijk dan ligt het gewoon 100% aan de server. Je kan wel makkelijk onzin roepen, maar dat slaat nergens op. Ik ben echt niet de enige met problemen. Jij hebt geen problemen, dus zijn er geen problemen... Prachtig stukje N=1 logica.

Edit: Vanmiddag nog packetloss en packetburst gehad met een potje DMZ. Ik op mijn PC met KPN glas en de andere persoon op exact hetzelfde moment met een PS5 en Ziggo. Zal wel aan mijn PC of verbinding liggen dus...

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
PilatuS schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:57:
[...]

Heb hier problemen en met mij vele anderen, ligt echt aan de servers hoor. Er staat hier een beest van een PC met glasvezel internet en vaak zat last van packetloss en de andere problemen. Wanneer ik met 3 man speel en iedereen heeft dat tegelijk dan ligt het gewoon 100% aan de server. Je kan wel makkelijk onzin roepen, maar dat slaat nergens op. Ik ben echt niet de enige met problemen. Jij hebt geen problemen, dus zijn er geen problemen... Prachtig stukje N=1 logica.

Edit: Vanmiddag nog packetloss en packetburst gehad met een potje DMZ. Ik op mijn PC met KPN glas en de andere persoon op exact hetzelfde moment met een PS5 en Ziggo. Zal wel aan mijn PC of verbinding liggen dus...
Misschien is het toch een goed idee om eens te onderzoeken waar het precies aan ligt. Wanneer ik met drie man speel (allemaal op pc), ervaren we nooit problemen. We hebben allemaal crossplay uitgeschakeld, en ik speel zelf ook nooit met crossplay aan. Daarnaast hebben we ook geen last van lagspikes of andere storingen, met uitzondering van een enkele keer als er iemand op een laptop via WiFi speelt. Maar dat is logisch!

Misschien zit het probleem dus in de crossplay-instellingen? Hier draait alles in ieder geval soepel, en dat geldt voor de hele vriendengroep. Het is dus zeker geen eenmalige ervaring (N=1). Die beschrijving lijkt eerder van toepassing op jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De hele server heeft die problemen tegelijk. Vaak genoeg te zien in de chat wanneer het voorkomt. Dat het hier aan mijn PC of verbinding ligt is 100% uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Over je internet, 400-500mbit zet niets, je moet naar je latency kijken. Je kunt simpelweg eens een ping naar de google DNS sturen via je CMD prompt.iets van "ping 8.8.8.8 -t" of "ping 8.8.4.4 -t" Beide zijn DNS servers van google. Laat die eens een tijdje draaien en kijk hoe consistent je ping is.
Dank! Stomme vraag misschien, maar gewoon random laten draaien of wanneer ik COD speel? Want bij normaal draaien (en niks doen) zit ie op zo'n 14-17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
CCXT1984 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:01:
[...]

Dank! Stomme vraag misschien, maar gewoon random laten draaien of wanneer ik COD speel? Want bij normaal draaien (en niks doen) zit ie op zo'n 14-17.
Ja laten lopen op de achtergrond ja. Als je dan pingspikes hebt of dropouts, maar die CMD file laat geen timeouts zien, ligt het vaak bij de server zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets is waard wat de koper ervoor wil geven. Dit is geen technische discussie en gaat bovendien flink offtopic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.