Beide partners aanwezig bij overdracht woning?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 07:43
Situatie: samen met mijn partner heb ik een koopwoning. Begin volgend jaar is de overdracht van deze woning bij de notaris aan de nieuwe eigenaren.

Het meest praktische scenario (om verschillende redenen) is dat alleen ik bij de eindinspectie en overdracht bij de notaris aanwezig ben. Kan dat? En kan mijn partner mij dan machtigen voor de overdracht of moet zij dan de notaris machtigen?

Uiteraard kan ik dit ook met de notaris checken komende week maar ben benieuwd of iemand zo snel het antwoord heeft.

Dank!

Beste antwoord (via JeroenVerweij op 01-12-2024 21:38)

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:40
Sneller dan Google zullen we niet zijn helaas hier.

Edit: ja je kunt een volmacht regelen. Snap echt niet dat je hier een topic voor opent maar dat zal aan mij liggen.

[ Voor 53% gewijzigd door Homer-Simpson op 01-12-2024 21:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +29 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:40

Edit: ja je kunt een volmacht regelen. Snap echt niet dat je hier een topic voor opent maar dat zal aan mij liggen.

[ Voor 53% gewijzigd door Homer-Simpson op 01-12-2024 21:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12
Homer-Simpson schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:26:

Het ligt niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Dank, dan heb ik niet goed gezocht. Ik kwam of situaties tegen waarin sprake is van echtscheiding en overdracht of situaties waarbij überhaupt niemand aanwezig zou zijn bij de overdracht (dus ook niet 1 van de 2 partners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:29

Fe2O3

Ja das roest

Het antwoord is al gegeven, maar dit vraag je normaal gewoon aan de notaris.

Een volmacht is denk ik wel duurder dan een dagje vrij nemen.

Dum de dum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Voor het nageslacht: een machtiging in deze situatie kan inderdaad via de notaris geregeld worden. De notaris die de kopers hebben uitgekozen, biedt deze dienst gratis aan dus mooie service :) Verschilt nogal per notaris schijnbaar, qua kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
@JeroenVerweij Nadeel van niet bij de notaris aanwezig zijn voor de overdracht is dat je dat extreem luxe kopje koffie van 500-1000 euro misloopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Houdt er wel rekening mee dat de notaris ook zeker wil zijn dat je vrouw de contracten begrijpt e.d. enig contact vooraf zal dus wel nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Zowel ik als mijn vrouw zijn niet aanwezig geweest bij overdracht van onze woning naar de nieuwe eigenaren. We moesten alleen voor het teken moment even langskomen om ons te legitimeren. Er werden ook geen aanvullende kosten voor de volmacht vanuit de notaris in rekening gebracht.

Dat was overigens wel tijdens de Covid periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik heb ook mogen genieten van één van de weinige voordelen van de corona pandemie; gratis volmachten en alles digitaal afgehandeld (zowel overdracht koop als verkoop).

[ Voor 24% gewijzigd door Divak op 04-12-2024 14:08 ]

Pagina: 1