iPad iOS 18.1.1 blijft vragen om de pass code bij unlock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Recent onze iPad bijgewerkt naar 18.1.1. Nu is er blijkbaar een toegangscode verplicht, gevolg is dat met elke unlock van het scherm of Touch ID gebruikt moet worden, of de toegangscode (Touch ID niet eens getest trouwens).

Uitdaging: deze iPad wordt binnenshuis gebruikt door alle gezinsleden en unlocken is zwaar irritant. Echter... een code / Touch ID voor de wachtwoorden, betalingen e.d. is wel prima.

Nou zou je denken... Touch ID uitzetten voor het unlocken? Maakt niet uit, er wordt altijd om een code gevraagd. Niet eens Touch ID als optie.
Touch ID voor alles uitzetten? Werkt niet ook niet, bij unlocked wordt er ook altijd om een code gevraagd.
Code dan maar uitzetten? Mag niet, want Touch ID staat aan.
Touch ID uitzetten dan maar? Die optie is er niet.

Google? Die meldt dat de code simpel uit te zetten is. Maar wel heel summier. Het lijkt dat ik of een optie over het hoofd zie, een bug heb, of Apple vanaf nu de code voor iPads snoeihard afdwingt.

Heeft iemand hier ervaring mee of ziet hier nog opties?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 20:46
Er is volgens mij niets in iPadOS 18.1.1. wat dit verplicht maakt, dus dat doet mij denken dat je een managed apparaat te pakken hebt waar dit door het geïnstalleerde profiel verplicht wordt gesteld. Of je hebt op een andere manier een app te pakken die dit gedrag afdwingt.

Even voor de zekerheid, je volgt de stappen zoals ze hier staan: https://support.apple.com.../ipad/ipad997daf9f/ipados ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Heeft de iPad een eigen Apple account, of gebruikt iemand het account ook op bijvoorbeeld een iPhone.
Als het ook op een ander apparaat gebruikt wordt zit er een link tussen die twee.