Google Home WiFi met Zynxel dx5401-b1 Odido Modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Hoi,

Ik heb het idee dat mijn Google Home Wifi netwerk niet ideaal functioneert:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQWj6-LX3fT7iOBgCweXylO2i3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MQ40lNH3iPVbEBo7Nxa7dv2T.png?f=fotoalbum_large

Alle points staan op ‘bridge modus’. Ik geloof dat ze daar niet op horen en dat dit een conflict zou zijn met de Google nest router en de zyxel modem die ook als router fungeert (dubbele NAT).

Als die analyse klopt dan lijkt dit een probleem omdat de zynxel geen bridge modus ondersteunt.

Nu handelt, zo denk ik, de modem nog steeds alles af. Dat maakt met veel points die nog toegevoegd moeten worden eea niet beter en sneller.

Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Joppiesaus2 op 01-12-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je geen vaste telefonie afneemt en geen DSL hebt kun je de Zyxel in principe achterwege laten. Dat Google WiFi niet goed werkt achter de Zyxel heb ik vaker gehoord.

Zolang je een VLAN kunt ingeven aan de WAN zijde van je Google WiFi in router modus en daar VLAN300 kunt ingeven ben je in principe klaar.

Disclaimer:
nelizmastr heeft geen Google hardware of software in gebruik dus geen idee wat er met dat spul kan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Joppiesaus daarentegen heeft een werkend brein, maar geen ervaring ervaring hiermee ben ik bang :’-).

Bedoel je dat de zyxel modem er uit kan, inkomende internet rechtstreeks in de google router en dan met wat instellingen die Odido hanteert ben je good to go? Of bedoel je de aanschaf van een modem zonder router?

Óf bedoel je de hardware setup zo laten en kan je zonder dat zyxel een bridge modus aanbiedt deze toch helemaal overslaan met de setup die je beschreef?

[ Voor 19% gewijzigd door Joppiesaus2 op 02-12-2024 08:02 ]