Zo'n kant en klaar product kun je hier niet vinden. Als je zelf een nis kunt maken denk ik evenwel dat er mogelijkheden zijn. De Italianen zijn op dit punt het verst omdat hun huizen een modulair systeem hebben voor stopcontacten en schakelmateriaal, omdat er enorm veel dozen zijn waar die modules in passen heb je veel keus in hoe je een aansluitplaats kunt samenstellen. Een veelgebruikt systeem is Màtix van Bticino en in Màtix kun je alle modules krijgen voor aansluitingen achter je televisie die je kunt bedenken.
Voor de duidelijkheid, Matix zelf zorgt niet dat je aansluitingen verzonken zijn, daar zul je een nis voor moeten maken, maar voor het vullen van de nis is het zinnig.
Als doos die je in je muur bouwt zou je bijvoorbeeld de
16102 kunnen nemen (er zijn kleinere beschikbaar, maar ik denk nu even groot):
Daar kan je dan de
16135M inbouwen om van die doos een Màtix-systeem te maken:
Vervolgens kun je 15 modules naar keuze uitkiezen. Er zijn zoals gezegd honderden verschillende modules beschikbaar, hier de volledige lijst:
https://catalogue.bticino...d-tertiary-building/matix
Dan heb je nog een afdekplaat nodig, bijvoorbeeld de
16102LTG:
Modules die ik in ieder geval zou overwegen:
AM5440/3, een Nederlands stopcontact:
Je kunt er natuurlijk ook Italiaanse stopcontacten in stoppen, waar een Nederlands stopcontact 2 posities nodig heeft, past een Italians stopcontact in een enkele positie. Een apparaat met eurostekker kun je erin steken, een randaardestekker past niet. AM5180AB:
Een coaxaansluiting, AM5202D:
Een ethernetaansluiting, AM5979C6S:
HDMI-bekabeling in je muur leggen? Dat kan, AM4284:
Matix-materiaal is vrij goed in Nederland en België te krijgen, het wordt her en der door webwinkels aangeboden, en anders via Ebay op onderdeelnummer zoeken en laat je het zo naar hier sturen.
[
Voor 6% gewijzigd door
dmantione op 01-12-2024 22:17
]