Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe Iphone, dus ik heb er een aantal in de vergelijkingstool gezet, maar ik vraag me nu toch af wat nou echt het verschil is

Ik heb de 14 Pro Max, 15 Pro and 16 Pro naast elkaar gezet.

De 14 Pro Max kan refurbished al voor iets meer dan 800 euro gekocht worden, terwijl de 16 Pro nu 1.300 is.

Is het kopen van een refurbished telefoon handig? Kan ik daar normale prestaties van verwachten, of kan het ook iets heel vervelends zijn dat niet werkt?

En wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen deze 3 telefoons in kwaliteit? Ik las op ChatGPT dat de Iphone 16 Pro een 5x digital zoom heeft o.i.d. en een iets betere accu (4% ongeveer), maar het lijkt alsof het niet echt beter is dan de Iphone 15 Pro of Iphone 14 Pro Max, in vergelijking tot de meerprijs.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wereldkaart schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:35:
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe Iphone, dus ik heb er een aantal in de vergelijkingstool gezet, maar ik vraag me nu toch af wat nou echt het verschil is

Ik heb de 14 Pro Max, 15 Pro and 16 Pro naast elkaar gezet.

De 14 Pro Max kan refurbished al voor iets meer dan 800 euro gekocht worden, terwijl de 16 Pro nu 1.300 is.

Is het kopen van een refurbished telefoon handig? Kan ik daar normale prestaties van verwachten, of kan het ook iets heel vervelends zijn dat niet werkt?

En wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen deze 3 telefoons in kwaliteit? Ik las op ChatGPT dat de Iphone 16 Pro een 5x digital zoom heeft o.i.d. en een iets betere accu (4% ongeveer), maar het lijkt alsof het niet echt beter is dan de Iphone 15 Pro of Iphone 14 Pro Max, in vergelijking tot de meerprijs.

Hoe zien jullie dit?
toon volledige bericht
Apple Intelligence (gedeeltelijk beschikbaar in de EU vanaf April) is er vanaf de 15 Pro, dus met dat in het achterhoofd zou ik nu minimaal voor die generatie gaan.

Dat gezegd hebbende zou ik ver weg blijven van refurbished iPhones tenzij ze rechtstreeks van Apple komen. Er is zo onwijs veel rotzooi te koop in dat segment dat dit aanraden zelden goed advies is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56
Wereldkaart schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:35:
En wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen deze 3 telefoons in kwaliteit?
Dat is heel moeilijk te beantwoorden want het gaat er vooral om wat jij belangrijk vind in een telefoon. Ze kunnen allemaal bellen, ze maken allemaal leuke foto's. Je kiest bewust (neem ik aan) voor de Pro modellen, dus je wil de telelens er bij hebben, of heb je een andere reden om voor de Pro te gaan? Als je de Apple Intelligence functies handig vind of wil kunnen gebruiken, dan is een 15 Pro inderdaad het minimum. Verder hangt het helemaal van jou af wat je met de telefoon wil doen en wat je er voor wil uitgeven. Mijn ervaring is dat je aardig lang met een iPhone kan doen als je het niet erg vind om niet meteen alle nieuwste functies te kunnen gebruiken. Dat scheelt je ook best wat geld, maar wij kunnen die afweging niet voor jou maken. Zelf heb ik een 13 Pro waar ik nog steeds happy mee ben en ik zal deze waarschijnlijk pas upgraden als hij uit elkaar valt of als er iets wereldschokkend nieuws in het volgende model opduikt. Ik heb niet het idee dat de nieuwere modellen zoveel meer bieden. Maar dat is puur mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik zou in het midden gaan zitten en voor een 15P gaan. De 14 is alweer een jaar ouder, was duurder dus ook 2e hands vrij hoog in prijs én zwaarder met scherpere randen waardoor die minder fijn in hand ligt. Refurbisch is Inderdaad een hele grote gok, genoeg topics of meldingen hier over “gedoe” ermee.

De 5x zoom heb ik ook wel negatief uitgelegd zien worden en als je niets geeft om de camera-knop dan heeft de 16 niet echt veel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Archer_VC10 schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:24:
[...]

Dat is heel moeilijk te beantwoorden want het gaat er vooral om wat jij belangrijk vind in een telefoon. Ze kunnen allemaal bellen, ze maken allemaal leuke foto's. Je kiest bewust (neem ik aan) voor de Pro modellen, dus je wil de telelens er bij hebben, of heb je een andere reden om voor de Pro te gaan? Als je de Apple Intelligence functies handig vind of wil kunnen gebruiken, dan is een 15 Pro inderdaad het minimum. Verder hangt het helemaal van jou af wat je met de telefoon wil doen en wat je er voor wil uitgeven. Mijn ervaring is dat je aardig lang met een iPhone kan doen als je het niet erg vind om niet meteen alle nieuwste functies te kunnen gebruiken. Dat scheelt je ook best wat geld, maar wij kunnen die afweging niet voor jou maken. Zelf heb ik een 13 Pro waar ik nog steeds happy mee ben en ik zal deze waarschijnlijk pas upgraden als hij uit elkaar valt of als er iets wereldschokkend nieuws in het volgende model opduikt. Ik heb niet het idee dat de nieuwere modellen zoveel meer bieden. Maar dat is puur mijn mening natuurlijk.
Nu je het zegt weet ik eigenlijk ook niet waarom ik de Pro wil. De enige reden bij de 15 was dat de 15 Pro wel USBC had en de normale versie niet. Maar bij de 16 heb je bij de normale versie ook USBC lijkt het, dus dan kan ik beter die kiezen denk ik inderdaad! Scheelt een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Wereldkaart schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:11:
[...]

Nu je het zegt weet ik eigenlijk ook niet waarom ik de Pro wil. De enige reden bij de 15 was dat de 15 Pro wel USBC had en de normale versie niet. Maar bij de 16 heb je bij de normale versie ook USBC lijkt het, dus dan kan ik beter die kiezen denk ik inderdaad! Scheelt een hoop
De normale 15 heeft ook USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Refurbished zou ik niet aan beginnen. Zoek dan hier op V&A een realistische advertentie met een tweaker die al een flink aantal goede reviews heeft. Sowieso een betere koop.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1