Hoort een moederbord box gesealed te zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Othello404
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-06 22:08
Misschien een rare vraag, maar onlangs heb ik een ASUS Rog strix B650E-F Mobo gekocht. De doos had geen seal of sticker. Is dit standaard bij ASUS mobo’s dat deze niet gesealed zijn?

Ik lees namelijk veel horror verhalen dat online webwinkels (ja ook de grote winkels) defecte of geretourneerde mobo’s als nieuw verkopen.

Alle andere componenten die ik tot nu toe heb gekocht hadden allemaal een seal/sticker.

Ik kan de Mobo helaas nooit nog niet testen omdat ik nog bezig ben met het kopen van de rest van de onderdelen voor mijn nieuwe pc.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 17:54

HugoBoss1985

Xenotech

Was de ESD zak waar je mobo in zat wel gesealed/dichtgeplakt?

Ja, dit komt vaker voor, Asrock doet ook geen seal (folie) om de doos heen.
Volgens mij vaak ook geen sticker/plakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:52
Helaas hebben steeds meer borden helemaal geen Seals meer. Zowel de sticker op de doos als de zak lijkt te verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Defecte mobo's als nieuw verkopen is natuurlijk fout. Een geretourneerd mobo die verder gewoon nieuw is (lees: Niet meer dan getest door de gebruiker) is nog steeds nieuw. En als je je er echt zorgen over maakt: Kijken of de schroefgaten beschadigd zijn door de schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Othello404
HugoBoss1985 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:31:
Was de ESD zak waar je mobo in zat wel gesealed/dichtgeplakt?

Ja, dit komt vaker voor, Asrock doet ook geen seal (folie) om de doos heen.
Volgens mij vaak ook geen sticker/plakker.
Zowel de doos als de zak hadden geen sticker of waren niet gesealed. Vanuit de tweakers Discord werd aangegeven dat dit standaard is voor ASUS Mobo’s en ook voor andere merken. Wel jammer, zo een seal of sticker geeft toch wel een beetje piece of mind dat je product ongeopend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 17:54

HugoBoss1985

Xenotech

Othello404 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:44:
[...]

Zowel de doos als de zak hadden geen sticker of waren niet gesealed. Vanuit de tweakers Discord werd aangegeven dat dit standaard is voor ASUS Mobo’s en ook voor andere merken. Wel jammer, zo een seal of sticker geeft toch wel een beetje piece of mind dat je product ongeopend is.
Ik ben het met je eens.
Socket schade en/of ESD schade en de aansprakelijkheid wordt hierdoor een lastige.

Voor mij zit er ook een achterliggende gedachte achter van iets met zeker weten dat de hardware deskundig (ESD) safe verpakt is.
Op die seal stickers van anti-esd zakken met gloednieuwe hardware erin stond ook vaak iets over ESD vermeld.

Als we even vanuit duurzaamheid denken dan mag al die plastic rotzooi (in het algemeen) wel een stuk minder van mij.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-12-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Othello404
Sissors schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:44:
Defecte mobo's als nieuw verkopen is natuurlijk fout. Een geretourneerd mobo die verder gewoon nieuw is (lees: Niet meer dan getest door de gebruiker) is nog steeds nieuw. En als je je er echt zorgen over maakt: Kijken of de schroefgaten beschadigd zijn door de schroeven?
Goede tip! Vanavond eff de schroefgaten goed bekijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar gaat over aankoop.

Move PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:38
Moederborden zijn inderdaad niet gesealed. Lekker in gebruik nemen.
Pagina: 1