Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-07 16:19
Mijn vraag

Hoe krijg ik Chromecast werkend op mijn Philips 55oled759/12 Titan Os tv?

Eigenlijk heb ik de situatie niet veranderd. Ik had een oude Sony smart tv met Android Os en alleen die vervangen door mijn nieuwe Philips.

Relevante software en hardware die ik gebruik
55oled759/12
Pixel 6a
iPhone SE
Samsung A55
Ipad
2 Deco M5R
Asus RT-AC66U

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Software updates op alle apparaten
Mesh netwerk uitgezet
Alle Deco's behalve 1 uitgeschakeld zodat we allemaal met dezelfde deco verbinden
Third party chromecast apps
Opnieuw opstarten van alle apparaten
Alle apparaten zijn met wifi verbonden. Chromecast werkt met geen van de smartphones of tablet.
Ik heb al veel geprobeerd en kom enkel tot bovenstaande oplossingen die niet werken.
Youtube werkt wel, maar ik heb gelezen dat dat geen echt streamen is maar dat daarvoor de Youtube app gebruikt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door nikos_cs op 01-12-2024 15:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Na veel rebooten verschijnt de tv af en toe als ik op mijn Pixelhet hele beeldscherm probeer te casten, maar direct na het aanklikken van de tv komt de melding ddat de verbinding is verbroken.

Wat ik nu aan het proberen ben:
De tv naam te veranderen, misschien i´zorgt de / in de naam voor problemen?
Instellingen in mijn Asus Router zoeken die te maken hebben met streaming, maar ik weet niet of dat wat is, voorheen met de Sony werkte het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Ja, had ik gevonden.

Optie 1.
Werkt niet, ik krijg het scherm wel te zien.

Optie 2.
Werkt, maar apps als Youtube etc streamen niet echt heb ik gelezen.

Optie 3.
Ik vind de "Casting by AirServer" app niet in de Play store, andere third party apps werken niet.

Wat me sind vandaag is opgevallen is dat er zodra ik naar dit venster switch (ander venster dan optie 1.) er een slotje verschijnt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0Ef-63u2mevqhTiwfKOWruJKdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1tA0bNJGLXii7iMIxAA0GF8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Update: Naam veranderen is gelukt maar heeft niet geholpen. Ik ben wat huiverig om de router instellingen aan te passen omdat het voorheen met de Sony tv ook werkte. Mijns inziens moet het dan aan de TV liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Thanks, nee had ik nog niet. Gisteravond geprobeerd maar werkt nog niet.

Tv aan Home toevoegen via 'Works with Google' zoals op de site werkt niet, ook niet met de troubleshoot stappen eronder. Andere optie 'Google net of partnerapparaat' werkt ook niet.

Derde Optie, 'Apparaat geschikt voor Matter' werkt wel!

De TV verschijnt in Google Home maar alleen als afstandsbediening, en er verschijnt een speaker met de naam van TV. Helaas nog geen streamen mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiderRichard
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-07 18:53
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Sinds kort heb ik de Philips The One 43PUS8909 TV met Titan OS.
Tot mijn grote teleurstelling werkt casten niet, ontbreken er apps (zoals Twitch). Ook de TV app van mijn provider (Delta TV) ontbreekt en is niet te downloaden (kPN, Ziggo, Odido TV app idem).

Ook ik heb een Deco mesh netwerk, van alles geprobeerd (ook TV en smartphone op 2.4 GHz wifi in te stellen en TV bedraad aan te sluiten op router) maar niks werkt om casten van telefoon naar TV werkend te krijgen. Enkel vanuit de YouTube app op telefoon is casten naar TV mogelijk.

Het verbinden van de TV met Google Home op telefoon lukt d.m.v. Matter, maar vervolgens wordt de TV offline weergegeven in Google Home. Ook een extra speaker icoon met de TV naam wordt offline weergegeven in Google Home.

Ik denk dat Titan OS de oorzaak is van deze manco's en het afwachten/hopen is dat de ontbrekende functionaliteiten in toekomstige updates toegevoegd worden.

Het is dat ik de TV voornamelijk voor gamen gebruik, anders had ik hem waarschijnlijk terug gestuurd of helemaal niet gekocht.

Als iemand toch wel een oplossing heeft hoor ik het graag!

Update: door de AirServer app op de TV te openen, wordt de TV wel gevonden bij het casten vanuit apps op telefoon!
Het lukt echter niet om vanuit Chrome te casten, dan wordt de TV niet weergegeven in de lijst van apparaten om naar te casten.

[ Voor 10% gewijzigd door RiderRichard op 23-12-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsan55
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-05 03:23
Je kan de titan os tegenwoordig toevoegen aan je google home. Je moet hiervoor de instellingen knop indrukken en naar help gaan. hier heb je de optie “zo kunt u” als je daar op klikt en vervolgens google assistent instellen voor TV begin de installatie van zelf. Je krijgt een QR code te zien en moet inloggen met je google account die je ook voor google home gebruikt. Je kunt hem dan vervolgens in de google home app een nieuwe apperaat toevoegen door de optie werkt met google home optie te kiezen en in te loggen bij de optie “philips saphi smart tv”. Spraak bediening van google assistent kan nu de tv bedienen.

Een ander optie is “matter” maar helaas geeft die te vaak aan dat er geen verbinding is.

Voor de geïnteresseerde er is ook nog de “philips smart tv app” hiermee kan je zelf je ambilight kleuren aanpassen enzo.

voor chromecast zal je nog altijd helaas de casting app moeten openen.
Pagina: 1