Hallo Tweakers,
In 1996 heb ik door een erkend bouwbedrijf in een gemetselde buitenmuur glazen bouwstenen (19 stuks in 2 verticale rijen) laten plaatsen, Een latei werd niet nodig geacht, de breedte was te gering. In de loop der tijd zijn echter in 4 bouwstenen barsten ontstaan, maar niet in het voegwerk of het omliggende metselwerk.Vermoedelijk ligt de oorzaak in werking van de muur (denk ik). Is dit alleen een cosmetisch probleem of moet ik er meer aan laten doen? De situatie lijkt overigens al geruime tijd stabiel. Ik speel met de gedachte de woning op termijn te gaan verkopen, dus zal er dan mogelijk vragen over gaan krijgen.
:strip_exif()/f/image/NdZZB8IZoYbl7s5EwaWam3o8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aGr6GMeOZPYENH3yCIF2vDpn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KiEz9F1sNrJCdAVMMi4VG9ph.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pUbhnEXFfJlZdUXKVYOjWU4A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sjje7mGUBwND2OeQrnAoRToK.jpg?f=fotoalbum_large)
In 1996 heb ik door een erkend bouwbedrijf in een gemetselde buitenmuur glazen bouwstenen (19 stuks in 2 verticale rijen) laten plaatsen, Een latei werd niet nodig geacht, de breedte was te gering. In de loop der tijd zijn echter in 4 bouwstenen barsten ontstaan, maar niet in het voegwerk of het omliggende metselwerk.Vermoedelijk ligt de oorzaak in werking van de muur (denk ik). Is dit alleen een cosmetisch probleem of moet ik er meer aan laten doen? De situatie lijkt overigens al geruime tijd stabiel. Ik speel met de gedachte de woning op termijn te gaan verkopen, dus zal er dan mogelijk vragen over gaan krijgen.
:strip_exif()/f/image/NdZZB8IZoYbl7s5EwaWam3o8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aGr6GMeOZPYENH3yCIF2vDpn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KiEz9F1sNrJCdAVMMi4VG9ph.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pUbhnEXFfJlZdUXKVYOjWU4A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sjje7mGUBwND2OeQrnAoRToK.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1FsGAvnKsi0M96utvHdYlIr4.jpg?f=user_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Jacco2020 op 01-12-2024 15:26 ]