Ha allen,
Ik overweeg mijn ramen en kozijnen te vervangen en dan gelijk voor triple glas te gaan. Nu wil ik dan natuurlijk ook geïsoleerde kozijnen. Alleen, ik vind kunststof kozijnen behoorlijk lelijk en wil het liefste weer houten kozijnen. Nu loop ik tegen wat vragen aan:
Ik overweeg mijn ramen en kozijnen te vervangen en dan gelijk voor triple glas te gaan. Nu wil ik dan natuurlijk ook geïsoleerde kozijnen. Alleen, ik vind kunststof kozijnen behoorlijk lelijk en wil het liefste weer houten kozijnen. Nu loop ik tegen wat vragen aan:
- Bestaan er ook houten geïsoleerde kozijnen?
> Zijn die ook toegankelijk voor particulieren en zijn er ook een beetje betaalbare opties? - Is het mogelijk bestaande houten kozijnen te isoleren? Niet als in met tochtstrips maar dat je een stuk zou uitzagen om er een heel nieuw profiel in te kunnen zetten met dubbele kierdichting? En/of dat je er iets tegenaan zet om het kozijn dikker te maken?
>Zou dit ook tellen als nieuwe kozijnen om de subsidie aan te kunnen vragen? - Zijn er houten profielen die je over kunststof profielen heen kan zetten om het kunststof te verhullen?
- Ik kwam online wel geïsoleerde kozijnen tegen die aan de buitenkant aluminium zijn en aan de binnenkant van hout. Klinkt als een fantastische oplossing, maar ook onbetaalbaar. De sites waar ik het op zag staan leken gericht op bedrijven en architecten en waren verder niet zo behulpzaam. Weet iemand hier meer over? Zijn hier ook betaalbare alternatieven en/of toegankelijke opties voor particulieren?
- Zijn hier nog meer mensen tegenaan gelopen? Hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
- Wat is jullie ervaring met kunststof kozijnen met ‘hout look’?