Ethernet wel verbonden, geen internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 00:16
Ik gebruik mijn desktop nu al 2 jaar zonder problemen, maar nu net sinds gisteren geeft hij soms aan dat hij wel verbonden is met ethernet, maar alleen met lokale netwerk (dus geen internet) en soms geeft hij gewoon het wereldbolletje aan.
Ik heb alles bekeken of het aan het modem of kabel kon liggen, maar zonder resultaat.
De kabel doet het wel gewoon in mijn ps5, maar zodra ik aansluit op pc krijg ik geen verbinding.
Ene keer krijg ik te zien dat hij wel verbonden s met lokale netwerk, en de andere keer dat de DNS server niet te bereiken is. De kwaliteit van de netwerkverbinding is mogelijk laag.
Maar nog steeds geen internet.

Ik heb vrijdag nog op mijn pc games gespeeld zonder problemen en ik startte hem zaterdag op en heb dit probleem ineens.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Met een kabel rechtstreeks in de router prikken om hardware problemen uit te sluiten.

En als dat niet werkt, schone Windows installatie proberen.

Alternatief is een USB-ethernet adapter aan te sluiten.

Of uren zoeken naar het softwareprobleem en verschillende drivers updaten en allerlei programma's verwijderen om vervolgens alsnog een schone installatie te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Accretion op 01-12-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
Kabel rechtstreeks heb ik ook al geprobeerd, het ligt echt aan mijn pc zelf.
Ik zat ook er aan te denken om een schone installatie te doen, maar probeerde er eerst op een andere manier af te komen, en ben inderdaad al uren bezig met drivers, etc etc.
Niks werkt, dus dan maar een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jessev06 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:25:
Ik gebruik mijn desktop nu al 2 jaar zonder problemen, maar nu net sinds gisteren geeft hij soms aan dat hij wel verbonden is met ethernet, maar alleen met lokale netwerk (dus geen internet) en soms geeft hij gewoon het wereldbolletje aan.
Ik heb alles bekeken of het aan het modem of kabel kon liggen, maar zonder resultaat.
De kabel doet het wel gewoon in mijn ps5, maar zodra ik aansluit op pc krijg ik geen verbinding.
Ene keer krijg ik te zien dat hij wel verbonden s met lokale netwerk, en de andere keer dat de DNS server niet te bereiken is. De kwaliteit van de netwerkverbinding is mogelijk laag.
Maar nog steeds geen internet.

Ik heb vrijdag nog op mijn pc games gespeeld zonder problemen en ik startte hem zaterdag op en heb dit probleem ineens.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Windows test de verbinding naar een Microsoft server als er een probleem is met je DNS zal hij die betreffende server(s) niet vinden. Je kan proberen een DNS server zoals 1.1.1.1 of 8.8.8.8 bij je netwerkkaart instellingen vast er in te zetten in plaats van de DNS die je met dhcp krijgt.

Edit: Wat overigens ook kan is dat je netwerkkaart instellingen corrupted zijn. In dat geval kan je ook in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen en rebooten.

[ Voor 6% gewijzigd door synoniem op 01-12-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
Heb ik allebei ook al geprobeerd, zonder resultaat. de 8.8.8.8 8.8.4.4 doet niks, en de 1.1.1.1 1.0.0.1 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jessev06 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:37:
Heb ik allebei ook al geprobeerd, zonder resultaat. de 8.8.8.8 8.8.4.4 doet niks, en de 1.1.1.1 1.0.0.1 ook niet.
Zie mijn eerdere edit misschien dat dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Probeer eerst eens een Netwerk reset
https://www.lifewire.com/...ngs-in-windows-11-5194111

Anders:
Verwijderd een keer je netwerkdrivers uit apparaatbeheer en start de pc opnieuw op.
Normaal installeert hij ze dan weer opnieuw en met een beetje geluk werkt het dan weer.
https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht502484

Verder geen eigen instellingen gemaakt in de netwerkomgeving. Bijvoorbeeld vast ip-adres DNS etc.
Mogelijk dat er iets veranderd is waardoor het nu niet meer klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 01-12-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
Zou u dat stap voor stap kunnen uitleggen, hoe ik dit kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
Netwerkreset heb ik ook al geprobeerd, ook zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessev06
Ik doe een schone windows installatie, hopelijk fixt dat het probleem, bedankt voor de hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Jessev06 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:44:
Ik doe een schone windows installatie, hopelijk fixt dat het probleem, bedankt voor de hulp tot nu toe.
Je kan ook eerst nog een zgn repair installatie proberen:
ElevenForum: Repair Install Windows 11 with an In-place Upgrade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jessev06
Heb een verse installatie gedaan, en probleem is verholpen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinreiziger24
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen ligt het niet aan de pc, maar ik vermoed aan het modem.
Even de situatie: ik ga op vakantie en ik neem mee: twee desktop-pc's, één voor mijn zoon. één voor mij. We zijn in Denemarken aangekomen. Mijn pc heeft ook wifi, dus voor mij geen probleem. Mijn zoon heeft geen wifi ontvanger. Ik heb een WLan kabel meegenomen, thuis niet getelst, maar de pc geeft alleen aan: wel verbonden aan ethernet, geen internet. Ook als ik hem bij mij inplug. In het huisje was ook al een WLan kabel, ik denk voor een multi-media-apparaat van de tv. Maar ook met die kabel komt alleen de melding ethernet, geen internet. Nu wil ik kijken of ik nog een wifi ontvanger kan kopen. De WLan kabel is aangesloten op het modem. Iemand nog tips hoe ik het via de kabel werkend kan krijgen? Ben verder geen techneut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@treinreiziger24
Post even een export van de ipconfig

Open een cmd prompt (WIN+X > Terminal) en typ vervolgens:

ipconfig /all

Copy paste de output daarvan eens hier.

Het zou zo simpel kunnen zijn dat er andere netwerkinstellingen (lokale DNS server of zo) is ingesteld al dan niet door een app die je zoon gebruikt om bijvoorbeeld advertenties te weren of iets dergelijks.

Ook zit er in Windows een optie om netwerk opnieuw in te stellen.
Druk op start en typ:
Netwerk opnieuw instellen
Kies die optie eens en kijk of dat wat verbetert

Offtopic:
Een WLAN kabel bestaat niet. Wlan betekent immers Wireless Local Area Network, dus juist GEEN kabels.
Je bedoelt een Ethernet kabel :)
Pagina: 1