nieuwe sloten: sleutel te dik voor kerntrekbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-09 14:41
achtergrond

Op mijn huissleutel staat een code waarmee je online voor minder dan 10 euro een extra sleutel kan bestellen. De code bestaat uit 2 letters en 5 cijfers en is bijna net zo gemakkelijk te onthouden als 'welkom123'. Ik wil graag mijn sloten vervangen.

eisen

Als eis voor het nieuwe merk/type wil ik graag dat een extra sleutel alleen verkrijgbaar op vertoon van een certificaat. Dus is in het bezit zijn van een sleutel mag niet voldoende zijn om een kopie te kunnen krijgen.

eigen onderzoek

Na onderzoek kwam ik uit bij M&C type Condor. Deze heeft een verhoogd sleutelprofiel waardoor deze niet te kopiëren is op standaard machines. De kosten bedragen dan 500 euro voor 5 cilinders. Ik had me net over de kosten heengezet en stond op het punt om te bestellen toen ik mij realiseerde dat deze sleutel niet gaan werken.

Het probleem

Mijn deurbeslag is voorzien van een kerntrekbeveiliging. De sleutelopening is 3,4 mm breed. De dikte van de sleutel is 3,0 mm plus de hoogte van de nokjes. Ik vermoed dat dat niet gaat passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2BtRogjJFzmkShMAlblMAmmzDQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wHtv9cJnesK1HcBd6JXFaz93.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TV_LgkW0eZa8uswhyMtVhWDUe-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJ2V5pm9uolhVnNTR1R54xas.png?f=fotoalbum_large

Ik kan natuurlijk ook het beslag vervangen, maar dat maakt het geheel een wel heel dure aangelegenheid. Weet iemand een goede oplossing of alternatief?

Dit zijn de sloten:
https://m-c.eu/wp-content...ductsheet-NL-2024-v01.pdf

Dit is mijn beslag:
https://s2.nl/wp-content/...gheidsbeslag_20240911.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Je zou eens kunnen bellen met ze om te dubbel checken, maar ik denk dat dit wel gaat passen. Ik heb overigens nog nooit te dikke sleutels gehad/gezien die problemen geven met de kerntrek beveiliging. (ik heb er beroepsmatig mee te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf Nemef NF4, die zijn ook een stuk goedkoper. Extra sleutels 15 euro/stuk.
Als je perse die M&C wil zou ik bij de winkel navraag doen of het gaat passen, en vooraf overleggen wat te doen als het niet past?

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-12-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DCAC schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:45:
eisen

Als eis voor het nieuwe merk/type wil ik graag dat een extra sleutel alleen verkrijgbaar op vertoon van een certificaat. Dus is in het bezit zijn van een sleutel mag niet voldoende zijn om een kopie te kunnen krijgen.
Even los van die speciale sleutels die je nu op het oog hebt, maar ik heb zo'n sleutel. Dus ik wilde een reserve sleutel erbij, en netjes met certificaat naar de sleutelboer: Dat was dan €50. Of €5 als ze hem gewoon zelf na zouden maken op hun eigen apparatuur.

De nagemaakte gaat niet zo soepel als een origineel, maar goed genoeg voor een reservesleutel, en ook goed genoeg voor inbrekers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
Koekstra schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:48:
Je zou eens kunnen bellen met ze om te dubbel checken, maar ik denk dat dit wel gaat passen. Ik heb overigens nog nooit te dikke sleutels gehad/gezien die problemen geven met de kerntrek beveiliging. (ik heb er beroepsmatig mee te maken)
Bellen kan natuurlijk nooit kwaad en is een goed idee. Goed om te wetendat je dit beroepsmatig nog nooit als probleem bent tegengekomen. Ben je al wel vaker de situatie tegengekomen dat er systemen gecombineerd worden zodat er trekbeveiliging zit in de cilinder en in het beslag? Als je alles nieuw aanschaft, dan zou je dit natuurlijk nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
Sissors schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:59:
[...]

Even los van die speciale sleutels die je nu op het oog hebt, maar ik heb zo'n sleutel. Dus ik wilde een reserve sleutel erbij, en netjes met certificaat naar de sleutelboer: Dat was dan €50. Of €5 als ze hem gewoon zelf na zouden maken op hun eigen apparatuur.

De nagemaakte gaat niet zo soepel als een origineel, maar goed genoeg voor een reservesleutel, en ook goed genoeg voor inbrekers dus.
Ik probeer duidelijk te krijgen wat jij zegt. Als ik het goed begrijp heb jij een sleutel van M&C type Condor. Deze kon je na laten maken bij de lokale sleutelboer zonder certificaat. Klopt dat?

De reden dat ik deze sleutel had uitgekozen is dat voor deze sleutels een ander apparaat nodig is dan de standaard sleutelmachines. Een cerfificaat is een wassen neus als deze “overal” bijgemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DCAC schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:04:
[...]

Ik probeer duidelijk te krijgen wat jij zegt. Als ik het goed begrijp heb jij een sleutel van M&C type Condor. Deze kon je na laten maken bij de lokale sleutelboer zonder certificaat. Klopt dat?

De reden dat ik deze sleutel had uitgekozen is dat voor deze sleutels een ander apparaat nodig is dan de standaard sleutelmachines. Een cerfificaat is een wassen neus als deze “overal” bijgemaakt kan worden.
Oh nee sorry, ik zie dat ik het niet duidelijk schreef: Ik heb er wel eentje met certificaat, maar niet zo'n eentje. Want precies wat je zegt, certificaat zelf is een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier ook zulke slotel met sleutels en nummer.. laatst dus wel een sleutel bijbesteld domweg op nummer..

keuze met of zonder het nummer er in gegeslagen.. nou doe maar zonder (was ook goedkoper) en past perfect

maar snap je punt wel.... denk dat ik bij de andere sleutels het de code maar eens onleesbaar moet maken
al is het natuurlijk wel.. als ik er 1 kwijt raak niemand die zo met 1 sleutel weet bij welk slot het hoort..

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 01-12-2024 14:26 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:15
als je nou bij je bestaande sleutel het nummer wegschuurt of vijlt. Kost het niks en is het opgelost toch?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als de TS zijn sloten niet al eerder heeft vervangen, zou ik dat hoe dan ook alsnog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Hoe komt een inbreker aan jouw huissleutel om er één bij te maken?

Ik heb geen adreskaartje aan mijn sleutelbos hangen, dus als ik ze verlies is dat geen issue. Als een kwaadwillende mijn sleutels steelt, dan moet degene nog steeds weten waar ik woon maar is namaken geen optie.

Kan je mij uitleggen in welk scenario een inbreker of een kwaadwillende het nummer van je sleutel kan overnemen?

Wij hebben na een inbraak op kosten van de verzekering wel alle cilinders (en sleutels) laten vervangen omdat we niet zeker weten of de inbrekers een reserve sleutel hebben meegenomen. Maar dat was dus niet voor eigen rekening.

Als je dit doet omdat je een reserve sleutel aan bijvoorbeeld een aannemer hebt uitgeleend, kan je je cilinders vernieuwen, maar is het de vraag of het dan nodig is om voor deze specifieke optie te kiezen aangezien men niet zomaar een kopie van je sleutel zal kunnen maken.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 13:48
Ik heb de betreffende cilinders thuis in gebruik samen met AXA kerntrekbeveiligd beslag. Dit werkt prima samen. Ik heb ook de sleutel even opgemeten voor je. Deze is 3.8mm op het dikste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
raze88 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:37:
Ik heb de betreffende cilinders thuis in gebruik samen met AXA kerntrekbeveiligd beslag. Dit werkt prima samen. Ik heb ook de sleutel even opgemeten voor je. Deze is 3.8mm op het dikste punt.
Dankjewel voor het opmeten. De webwinkel gaf aan dat het wel zou passen en dat ik gewoon kon bestellen. Dat heb ik toch maar niet gedaan omdat ik deze foto vond van een medetweaker. Dat is de betreffende sleuten met het beslag dat ik nu heb. Verder dan dit gaat de sleutel niet.

Het lijkt mij dat het kerntrekplaatje van RVS is en het zal dus niet gemakkelijk zijn om het gat groter te maken. De sleuf meet ik nu op 3.4 mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xqWH_uzVGjW2V_SvaprSsdNDMA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/BMkAya5Kx8KV5kUFGFUnQRwg.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 17:34
Ik heb die cylinders ook en ze bevallen prima.
Maar die cylinder is al zeer goed beveiligd tegen kerntrekken dus je zou ook slotplaten zonder kerntrekbeveiliging kunnen kopen.
Als je dat doet moet je wel meten hoe dik de slotplaat is zodat de cylinder niet uitsteekt, ze hebben verschillende lengtes.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
DeeeJeee schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:21:
Ik heb die cylinders ook en ze bevallen prima.
Maar die cylinder is al zeer goed beveiligd tegen kerntrekken dus je zou ook slotplaten zonder kerntrekbeveiliging kunnen kopen.
Als je dat doet moet je wel meten hoe dik de slotplaat is zodat de cylinder niet uitsteekt, ze hebben verschillende lengtes.
Ik ben daar ook al naar aan het kijken, maar dat maakt het wel meteen een stuk duurder. Vooral omdat ik de buitenschilden niet los kan vinden en dus meteen de hele set moet kopen. Ook is de 100 euro black friday korting inmiddels velopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
DCAC schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:48:
[...]

Dankjewel voor het opmeten. De webwinkel gaf aan dat het wel zou passen en dat ik gewoon kon bestellen. Dat heb ik toch maar niet gedaan omdat ik deze foto vond van een medetweaker. Dat is de betreffende sleuten met het beslag dat ik nu heb. Verder dan dit gaat de sleutel niet.

Het lijkt mij dat het kerntrekplaatje van RVS is en het zal dus niet gemakkelijk zijn om het gat groter te maken. De sleuf meet ik nu op 3.4 mm.

[Afbeelding]
Ik heb de zelfde cylinders en vergelijkbaar deurbeslag en het pas idd niet.
ik heb op dit moment een ander beslag (kerntrek beveiliging zit ook in het slot) ik was van plan om met cobalt boortje of andere tool e.e.a weg te "frezen" voordat ik het nieuwe beslag ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DeeeJeee schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:21:
De winkelier die mij cilinders verkocht, raadde me ook bij zulke cilinders aan om slotplaten met kerntrekbeveiliging te gebruiken. Als een inbreker niet ziet dat het kansloos is en een schroef in je cilinder probeert te draaien, is je cilinder namelijk kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door TBTL op 04-12-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 17:34
TBTL schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:33:

De winkelier die mij cilinders verkocht, raadde me ook bij zulke cilinders aan om slotplaten met kerntrekbeveiliging te gebruiken. Als een inbreker niet ziet dat het kansloos is en een schroef in je cilinder probeert te draaien, is je cilinder namelijk kapot.
Ja, dat is ook weer zo.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Pagina: 1