ESP Inbouw draaidimmer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb drie draaiknoppen voor verlichting in mijn woonkamer. Ze sturen 2 Zwave inbouwdimmers (230V bedrading zit in de buurt van de knoppen) en 1 zelfknutsel PWM dimmer aan (draadloos vereist). Ik heb hiertoe 3 rotary encoders ingebouwd en die praten met een ESP. Die ESP praat dan via MQTT met zwavejs2mqtt en direct met de zelfknutsel PWM ESP. Achter de knoppen zit de meterkast, daar heb ik wel wat ruimte.

Het voordeel: het is een oneindige draaiknop, dus ik kan ook via home automation dimmen.

Het nadeel: de witte sierknop past niet goed op de rotary encoder. Die heb ik al wat afgeschraapt maar dan nog wiebelt het. En de rotary encoder is ook moeilijk vast te zetten.

Ik denk er nu over na om 2 van dit soort dimmers te kopen voor de 2 Zwave lampen. Dat is niet onderdeel van de vraag. Moeilijker is die andere dimfunctie.

Ik moet draadloos naar de zelfknutselESPhome-dimmer; er loopt alleen maar een 230V vanaf de draaiknop naar de zelfknutselESPhome-dimmer, en dimmen via 230V gaat niet omdat er een trafo tussen zit.

Weet iemand hoe ik een rotary encoder beter kan inbouwen? Of nog beter, een inbouw ESP module, vergelijkbaar met die ECO-dim dingen? Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden. Output is dan slechts draadloos; ik zoek geen fysieke dimmer. Aleen "Stevige draaiknop met ingebouwde ESP die ik kan flashen met ESPhome" :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwc4fZof92M8IcXkU4NZUgGR09E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bc0i1xl0LI73JASBvgnzaFeA.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door balk op 01-12-2024 14:05 . Reden: verduidelijking ]