heb ik een KVM/DOCK nodig of bestaat wat ik wil niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Topicstarter
Ik zoek een?
Dock/KVM switch

Wat is je budget?
Max 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
eigenlijk niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
hey allen, ik zou graag een dock/kvm switch willen kopen die ook mijn laptop kan laden.

Ik weet alleen niet zo goed hoe dit dan werkt. Want eigenlijk hoeft de dock alleen muis en keyboard te switchen en beeldscherm voor de laptop aan te sturen. De pc heeft gewoon zelf via displayport de monitor.

Alleen weet ik dan niet of een simpele KVM switch voldoende is. wat ik eigenlijk zoek opgesommed is het volgende:

- monitor aansturen via HDMI 1440p144 UW
- Laptop opladen via usb C
- keyboard tussen pc en laptop switchen.
- liefst 1 kabel naar de laptop waar alles overheen loopt laden/scherm etc.

ik ben alleen bang dat de hdmi die dan in de dock ingeplugt zit gaat misselijken met de displayport die in de pc zit.

Ben bezig geweest in de pricewatch maar zie door de bomen het bos even niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 30-11-2024 23:33 ]

Beste antwoord (via Splitinfinitive op 30-11-2024 23:45)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Splitinfinitive schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
zoiets was ik ook aan het denken als alternatief, gewoon een dock voor de laptop en een usb hub/kvm switch voor toetsenbord/muis. maar dan wordt het weer iets extra's op het bureau.
Die kleine ugreens hebben een externe button om te switchen; https://nl.ugreen.com/products/15166
Die kan je dus netter wegwerken dan een grote all-in-one. Daarnaast als je meer eisten stelt aan je dock (zoals hoger TB versie) hoef je niet alles te vervangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Welke laptop heb je, want dat maakt behoorlijk wat uit. Als het een beetje moderne is, dan zal je laptop via USB-C laden, en dan heb je dus die USB-C voor je muis/toetsenbord, en ook om te laden. De volgende vraag is of je laptop via USB-C ook display kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
Sissors schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:29:
Welke laptop heb je, want dat maakt behoorlijk wat uit. Als het een beetje moderne is, dan zal je laptop via USB-C laden, en dan heb je dus die USB-C voor je muis/toetsenbord, en ook om te laden. De volgende vraag is of je laptop via USB-C ook display kan aansturen.
excuus het is inderdaad een usb C capable laptop. dus scherm etc zou daarover moeten gaan. normaal had ik wel omgeplugd maar de pc staat best ruk waardoor dat gewoon lomp is.

ik pas het even aan in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou een dock met PD nemen met een losse KVM switch. Buiten dat een all-in-one volgens mij niet bestaat ben je dan veel flexibeler als je ooit een andere monitor neemt (evt. met ingebouwde kvm) of extra monitor (andere kvm). Alternatief is een nieuwe monitor met ingebouwde USB-C PD dock al vind ik het switchen op een monitor van input niet altijd even fijn werken.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 30-11-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:32:
Ik zou een dock met PD nemen met een losse KVM switch. Buiten dat een all-in-one volgens mij niet bestaat ben je dan veel flexibeler als je ooit een andere monitor neemt (evt. met ingebouwde kvm) of extra monitor (andere kvm). Alternatief is een nieuwe monitor met ingebouwde USB-C PD Dock.
zoiets was ik ook aan het denken als alternatief, gewoon een dock voor de laptop en een usb hub/kvm switch voor toetsenbord/muis. maar dan wordt het weer iets extra's op het bureau.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Splitinfinitive schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
Die kleine ugreens hebben een externe button om te switchen; https://nl.ugreen.com/products/15166
Die kan je dus netter wegwerken dan een grote all-in-one. Daarnaast als je meer eisten stelt aan je dock (zoals hoger TB versie) hoef je niet alles te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:39:
[...]

die is inderdaad handig, dan kan ik hem onder het bureau monteren, en dan aansluiten aan de laptop dock. dan werkt het volgens mij ook.

moet ik trouwens nog bang zijn voor latency problemen of zijn die minimaal bij dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je laptop dock displaylink gebruikt i.p.v. alt mode/tb dan kan daar wel wat latency zijn (voor office werkzaamheden vrijwel niet merkbaar) maar een KVM voegt geen extra latency toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:45:
Als je laptop dock displaylink gebruikt i.p.v. alt mode/tb dan kan daar wel wat latency zijn (voor office werkzaamheden vrijwel niet merkbaar) maar een KVM voegt geen extra latency toe.
bedankt ik ga even kijken naar die Ugreen zijn er nog merken welke ik echt weg moet blijven?

ik heb bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/pr...witch-voor-randapparatuur

gevonden welke dus alleen randapperatuur doet. wat voor mijn situatie al meer dan voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Haar dan is het geen kvm, maar voor usb devices (max usb2) werkt dat wel.

Pagina: 1