[Feature request] Mastodon aan je profiel toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
Ik wil mijn Mastodon aan mijn account toevoegen, en dat kan niet.

2. Waarom is dat een probleem?
Ik gebruik geen grote social media. Wel heb ik een Mastodon account, en gebruik ik in kleinere mate Lemmy en Matrix. De community is wellicht veel kleiner en daarmee niet helemaal een Twitter alternatief, maar zit wel vol met IT'ers inclusief grote projecten en organisaties.

Ik weet dat er eerder een topic over is geweest. Echter, die is al 2 jaar oud en sindsdien is bijv. de Nederlandse overheid erop gekomen waarmee het laat zien dat niet enkel wat nerdjes er op zitten, en heeft het zich bewezen als een wellicht kleiner, maar stabiel platform that's here to stay. Op de abbodag vandaag ook genoeg mensen tegen gekomen die het gebruiken, en ik verwacht dat daarbuiten het gebruik onder de tweakers ook bovengemiddeld zal zijn. Het zou leuk zijn om medetweakers zo snel op deze media te kunnen vinden.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Elke keer dat ik mijn account wijzig, en soms als ik interesante Tweakers tegen kom die ik daar wel zo willen volgen als ze erop zitten.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Mastodon aan de lijst toevoegen met een @username@server input erachter. Liefst als link naar het bijbehorende account, maar ik ben persoonlijk al blij met gewoon tekst.

Andere optie is om een paar "free" velden te maken waar tweakers alternatieve social media kunnen invullen (met dus 2 velden, 1 voor het platform en 1 voor de user). Dan is het meteen voor kleine social media (zowel bestaande als toekomstige) en pak je een grotere groep aan.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.